Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
isbl skrev:Mly, jag tycker du ska lyxa till det precis så mycket som du vill :tumup:
Den översta koftan var verkligen superfin! :love:
Bra svar :lol:

Vad är det som inte är bra med lace? Den undre koftan som skulle stickas i lace har en del stickat i sock med, men de ör väl ganska olika tjocka :hmm: Fast sock fanns i en härlig rosa med men lace hittade jag en underbar petrolfärgad som visst har blivit min nya favorit färg..
Av Ponyo
Nu efter en tids användning tycker jag att den:
1. Filtar sig otroligt lätt
2. Drar ut sig på bredden (säkert pga den är entrådig och bara lätt tvinnad)
3. Noppar något enormt (fast jag vet inte hur den beter sig om man avnoppar den en gång)

Men, å andra sidan får man mycket garn för pengarna (alltså många meter av ett otroligt mjukt merino)
Av mly
Ponyo skrev:Nu efter en tids användning tycker jag att den:
1. Filtar sig otroligt lätt
2. Drar ut sig på bredden (säkert pga den är entrådig och bara lätt tvinnad)
3. Noppar något enormt (fast jag vet inte hur den beter sig om man avnoppar den en gång)

Men, å andra sidan får man mycket garn för pengarna (alltså många meter av ett otroligt mjukt merino)
Tror jag väntar med det lite då, köper lila till den översta koftan nu och sen får det kanske bli det andra senare...
Trulsamin skrev:
hörnsten skrev:Jag bestämde mig för att göra en slätstickad trekantssjal med haruni-kant av mitt malabrigo lace. Återstår att se hur det blir. :D
Så en slätstickad Haruni alltså ;)
:Hahaa: Precis.
Av Ponyo
Trulsamin skrev:
mly skrev::hopmad:
Är det någon som har gömt mina 4mm strumpstickor i trä? Åh vad jag hatar mitt kaos ibland!!!
Förlåt, det var inte meningen :oops: Men jag behövde verkligen tandpetare efter grillkvällen i förra veckan...
:Hahaa:
Av mly
Trulsamin skrev:
Är det någon som har gömt mina 4mm strumpstickor i trä? Åh vad jag hatar mitt kaos ibland!!!
Förlåt, det var inte meningen :oops: Men jag behövde verkligen tandpetare efter grillkvällen i förra veckan...
Va det då du som gömde flästickan igår? Å alla virknålarna så att jag inte kunde plocka upp mina kanter häromdagen och fick åka å köpa en ny virknål för att bli klar med min kofta? :roll:

Om du vet vart mina stickor är så kan du väl tala om det, snälla...
mly skrev:
Trulsamin skrev:
Va det då du som gömde flästickan igår? Å alla virknålarna så att jag inte kunde plocka upp mina kanter häromdagen och fick åka å köpa en ny virknål för att bli klar med min kofta? :roll:

I wish I knew :) De ligger inte i någon projektpåse någonstans?? Jag vet precis vad du menar, jag saknar massor av rundstickor och lite virknålar med, jag hoppas ju på att få lite ordning nu när vi ska flytta :)
Av mly
Trulsamin skrev:
mly skrev:
Trulsamin skrev:

I wish I knew :) De ligger inte i någon projektpåse någonstans?? Jag vet precis vad du menar, jag saknar massor av rundstickor och lite virknålar med, jag hoppas ju på att få lite ordning nu när vi ska flytta :)
Flätstickan hittade jag igår, och en av två virknålar har dykt upp. Vi håller på att byta rum och just nu är det kaos överallt, plus att jag har miljoner med projekt på gång vilket för att det finns stickor överallt typ, målet nu va att försöka bli klar med lite grejer så att jag kan få lite ordning i nya syrummet, men för att kunna sticka ärmarna till koftan jag håller på med nu behöver jag hitta mina strumpstickor. Hittar bara 4.5 orna de ligger under symaskinen och har av någon anledning gjort det ganska så länge :hmm: Ordning är inte riktigt min grej :oops:
Kroppen på min steekkofta är klar och nu tragglar jag ena ärmen med magic loop. Usch vad tråkigt det är. Dessutom blev den mosstickade nederkanten som en volang. Kan det försvinna när jag blockar den?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?