Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kaylee
Dottern väger bara drygt 5 kg men jag börjar få rätt ont i nacke och rygg när jag bär henne i trikåsjalen (Aldoria bambu). Borde jag fundera på vävd istället eller är jag bara klen? ;-)
Användarens profilbild
Av Droppen
Jag har snabbt gått över till vävd eftersom jag bär väldigt mycket så ja, det är nog dags att testa en vävd! :tumup:
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Aldorian är väldigt töjbar så det kan bero på det. Prova med vävd du, gillar du det inte är det ju bara att låta den vila ett tag till. Jag tycker de vävda är lättare att få tajta så barn nr2 bars inte i trikå annat än de första veckorna...
Användarens profilbild
Av isbl
Testa vävd! Jag bytte till det när lillen var cirka 1 månad och vägde kring fem kilo. Mycket stadigare och skönare tyckte jag.
Användarens profilbild
Av June
Håller med. Med andra barnet bytte jag till vävd vid fem månader och nu med trean har jag precis bytt och han är nu tre månader och väger ca 7 kg.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
isbl skrev:Testa vävd! Jag bytte till det när lillen var cirka 1 månad och vägde kring fem kilo. Mycket stadigare och skönare tyckte jag.
:iagree:

Med barn tre (det andra som burits i sjal från start) så började jag faktiskt direkt med vävd sjal, just för att jag gillar stadgan i dem och visste med mig att jag väldigt snart skulle tycka att trikåsjalen var ostadig. :D
Användarens profilbild
Av SCSI
Skaffa flera så behöver du inte välja. ;-)
Amazonas carry sling och easycare är de jag testat som funkar bäst i värme. Och lenny lambs bambu.
Användarens profilbild
Av isbl
kaylee skrev:Då måste jag bara bestämma VILKEN SORT alltså. :whut: :lol:
Jag gillar Ellevill Zara! Köpte en äldre version som dessutom bara är 50 bred vilket gjorde den bra mycket mer lättknuten med en liten bebis. Nackdelen är ju att man då behöver en fullbred efter ett tag när bebisen blivit lite längre för att det inte ska bli så svajigt.
Av Bio
Hej! Jag har också Aldoria för lillplutten som väger 3,7 (prematur) och är ca 53 cm. Tycker det börjar kännas tungt efter några timmar fast belastningen sprids ut fint över axlarna. Hur är det alltså med en vävd sjal, kan man få ner belastningen på höfterna med ett så litet barn? Eller är det nåt annat som gör att det känns mindre tungt?
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Hade vävd fr början på min minsting ;) en väl ingosad o mjuk en ( satsa gärna på begagnad )funkade hur bra som helst :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?