Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av n95ceco
Köpte en Ergo för ca 2 veckor sen så sambon med ska kunna bära då han e lite för lat för att knyta sjal. Jag testade den och tyckte den kändes bra att bära i, men det kändes som att dottern inte satt ordentligt i den. Det står på paketen att spädbarnsinlägget ska användas upp till ca 5,5kg och dottern vägde då strax över 5,6kg så jag var kanske lite för optimistisk att det skulle funka, samt lite lat och orkade inte prova med inlägget 0:). Tyckte att rumpan inte kom ner ordentligt i selen och att knävecken hamnade en bit innanför selkanten så de bara stod rakt ut. Försökte jag få rumpan på rätt plats blev det bara ännu värre och lillan ledsen. Kan det vara så att hon fortfarande är lite för kort för att sitta i bara själva selen (har inte provat inlägget än pga värmen, hon vill knappt bli hållen när det är så här varmt)? Hon var 61cm sist hon mättes vilket var för ca 3 veckor sen.
Användarens profilbild
Av camsch
Min upplevelse är att Ergon är ganska bred och passar bäst för större barn. Det blir lätt spagat annars...
Vet inte om det finns några knep för att det ska bli bättre.
Av Lejoninnan
En hoprullad liten gästhandduk under rumpan gör att bebis kommer upp lite och kan böja benen tidigare. Annars med benen innanför som en groda, skönare om man slakar lite extra på axelbanden.
Användarens profilbild
Av n95ceco
Kom på i efterhand att jag ju kunde testat att lägga kudden i spädbarnsinlägget under rumpan, men har som sagt inte blivit av efter första proven. Skulle kunna funka med fötterna innanför. När hon satt i trikåsjalen hade hon fötterna innanför rätt länge så tror inte hon skulle ha nåt emot det

Tack för tipsen, ska se om jag kan prova det nån dag snart annars får hon bli lite längre innan den används. Får kanske lära sambon bära i ringsjal för korta turer i värsta fall :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?