Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Andelle skrev:
Cillan skrev:Jag såg den här jämförelsen och jag tror att soleilen är för hög för G http://www.youtube.com/watch?v=6P-tqEmTGTE.
Intressant, vet inte om du såg det men boban har en mjuk övre kant som går att trycka ner lite (den är rundad) om den är för hög. Dessutom blir den riktigt tajt om du drar åt axelbanden på det innersta, de svängda axelbanden gör nog en del för att det inte ska kännas som att de halkar ner dessutom. Det är svårt att mäta då de är så böjda men ca 50 cm får jag dem till på det innersta.
Jo såg det på boban och tänkte likadant. Då är det ungefär som pognanens axelband ej korsade.
Av ylvast
Cillan skrev:
ylvast skrev:Kan ni inte bära på mage ett litet tag till då (MT eller sjal på rygg) och sedan köpa t ex en soleil? Toddlerselarna är ju jättehöga så där skulle han verkligen drunkna ;)
Kan vi nog men jag tycker det är lättare att typ greja i trädgården eller så med honom på ryggen och när han är vaken vill han se och det tycker han är roligare på ryggen.
Och MT funkar inte då? Jag tänker att det är lite onödigt att köpa en ny, liten, sele för så kort tid, han kommer ju inte bli mindre direkt.
Användarens profilbild
Av Cillan
ylvast skrev:
Cillan skrev:
ylvast skrev:Kan ni inte bära på mage ett litet tag till då (MT eller sjal på rygg) och sedan köpa t ex en soleil? Toddlerselarna är ju jättehöga så där skulle han verkligen drunkna ;)
Kan vi nog men jag tycker det är lättare att typ greja i trädgården eller så med honom på ryggen och när han är vaken vill han se och det tycker han är roligare på ryggen.
Och MT funkar inte då? Jag tänker att det är lite onödigt att köpa en ny, liten, sele för så kort tid, han kommer ju inte bli mindre direkt.
Maken vägrar mt :hide: Hippie *host*
Användarens profilbild
Av KATARINA
Han kommer nog se ganska bra i den men inte ha armarna utanför. Den är ungefär som Manduca är på den högre inställningen. Den är 35 cm bred och 41 cm hög.

Sittdelens form är lite lik Tulan men jag tycker inte att axelbanden är det utan lite tunnare vaddering och sedan är Tulan lite formsydda och inte gjord för att korsa.

Det som gör att den blir lite kortare på det kortaste än Gemini är nog det där sista man kan dra åt på axelbandsvadderingen, det har inte Gemini.
Användarens profilbild
Av Marion
Cillan skrev:
ylvast skrev:
Cillan skrev:
Maken vägrar mt :hide: Hippie *host*
Måste ni ha samma då :hide:? En mt är ju hur enkelt som helst att sy själv om man vill testa. Eller en ergokopia är ju också billig :tumup:. Den som jag har hemma har visserligen svängda axelband, men man kan dra åt bröstspännet hur mycket som helst (nåja, jag får det till 8 cm) och har du den tillräckligt högt borde inte axelbanden glida ner när du bär på ryggen.

Tula Toddler är helt enorm tycker jag, det är först nu som jag lika gärna tar den som denimergon (den är lite större än de vanliga) om jag ska bära, och då har jag en tvååring på nästan 90 cm :whut:.

Tänk på att förutom axelbandens längd är det även panelens bredd som avgör hur långa axelbanden känns.
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag använder bb-taien mycket men vill ändå ha en sele att byta med. Hade tänkt sälja den vi har i så fall, ekonomin kräver det.
Användarens profilbild
Av marmite
Hm, den här tråden har fått mig att fundera... Jag var nästan på G att beställa en custom tula toddler, men det lär ju dröja innan I sitter bra i den. Frågan är bara om vi ska satsa på soleil eller boba..? Har gemini nu och gillar den och är en ganska vanlig 38:a tror jag så båda borde väl funka för mig. Hm, synd att inte soleil finns i butik i Gbg!!
Användarens profilbild
Av Cillan
Finbs bovan i jutik i Gbg nu när Eden baby inte har butik (även om det var i Mölndal)?
marmite skrev:Hm, den här tråden har fått mig att fundera... Jag var nästan på G att beställa en custom tula toddler, men det lär ju dröja innan I sitter bra i den. Frågan är bara om vi ska satsa på soleil eller boba..? Har gemini nu och gillar den och är en ganska vanlig 38:a tror jag så båda borde väl funka för mig. Hm, synd att inte soleil finns i butik i Gbg!!
Du kanske kan höra med babykoncept om de kan ta in?

Cillan: Tyvärr finns inte boban i butik i Göteborg längre, men det finns flera sjalbarnare som har boba om du vill prova.
Användarens profilbild
Av Cillan
kronärtskocka skrev:
marmite skrev:Hm, den här tråden har fått mig att fundera... Jag var nästan på G att beställa en custom tula toddler, men det lär ju dröja innan I sitter bra i den. Frågan är bara om vi ska satsa på soleil eller boba..? Har gemini nu och gillar den och är en ganska vanlig 38:a tror jag så båda borde väl funka för mig. Hm, synd att inte soleil finns i butik i Gbg!!
Du kanske kan höra med babykoncept om de kan ta in?

Cillan: Tyvärr finns inte boban i butik i Göteborg längre, men det finns flera sjalbarnare som har boba om du vill prova.
Nja alltså jag bor inte i Gbg men vi var på Eden baby i somras och provade selar. Typ den som låg närmast skåne vad jag vet.
Av kereli
Jag har också haft problem med axelband som glider av och en tjock liten pojke att bära på. Vi (både jag, sambon och pojken) trivs numera alldeles utmärkt i en patapum toddler som vi skaffade för ett halvår sen när han var ett. Måtten är ju inte så mycket större än t ex beco b, men jag har burit en 2.5-åring och räknar med att den håller till dess när det känns mer motiverat att skaffa en riktig toddlersele.
Användarens profilbild
Av Cillan
Just det att det står 20 kg men att det kanske inte går var lite det jag frågade längre upp.
Alltså om det funkar att bära så länge med boba eller pognae eller någon annan sele som nämnts här. Om det är bekvämt för barnet och bäraren. G kommer väl antagligen att vara en liten krabat om han inte lägger i en växtspurt längre fram och vi kanske heller inte bär ända tills han väger 20 kg.
Av ylvast
Ja så länge han inte ser över kanten på en soleil/boba göra han ju inte det på en toddlersele heller. Vår tula är väl typ 45 cm hög och däri skulle han ju drunkna.

Jag skulle låta maken bära i becon, och jag själv med (på mage) och använda mt till ryggbärande, tills dess att du känner att han vuxit i någon av mittimellan-selarna. Att köpa en till bebissele, fast med bättre längd på axelbanden, känns ganska onödigt tycker jag. Även om han är en liten krabat så kommer han ju inte att krympa :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?