Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag färgade min coloraffection + det garn som var kvar. (för jag var inte nöjd med det grå mot auberginen)
Nyanserna blev riktigt bra. MEN! Det blev en stor färgfläck i vardera ände
Så himla typiskt. Ska provsticka lite imorgon, men det känns inte helt skoj just nu
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:Jag färgade min coloraffection + det garn som var kvar. (för jag var inte nöjd med det grå mot auberginen)
Nyanserna blev riktigt bra. MEN! Det blev en stor färgfläck i vardera ände
Så himla typiskt. Ska provsticka lite imorgon, men det känns inte helt skoj just nu
Hur ser det ut nu när det är torrt?
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:Jag froggar min grå kofta (med grön/blåmönsterstickning) från i vintras.
Stockade bara oket, och tröttnade. Nu ska den få bli en daffodil istället :app:
Lånad bild:
Bild
Fin!
Av gurkan
Glömde stickningen på jobbet. I ren desperation försöker jag lära mig sticka flätor. Det. Går. Bara. Inte. :gaah:
Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Glömde stickningen på jobbet. I ren desperation försöker jag lära mig sticka flätor. Det. Går. Bara. Inte. :gaah:
Vad är det som är svårt? Kan vi hjälpa dig? :heart:
Jag fattar inte hur det ska bli en fläta. Rent fysiskt allts, jag kan inte se det framför mig. Det går säkert bättre när jag inte har en tvååring hängande över mig samtidigt som jag försöker manövrera tre stickor. :lol:

Och när jag försöker följa ett mönster. Tack för omtanken. :heart:
Av Ponyo
Nej. Stickning verkar inte vara min grej just nu :(
Coloraffection blir inte så bra.
Och daffodilen verkar inte stämma så bra i mönstret. Har stickat hälften av resåren. Och den blir fasligt liten :hmm:
Large blir lagom till V, 6 år.

:notworking:

God natt!
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:Nej. Stickning verkar inte vara min grej just nu :(
Coloraffection blir inte så bra.
Och daffodilen verkar inte stämma så bra i mönstret. Har stickat hälften av resåren. Och den blir fasligt liten :hmm:
Large blir lagom till V, 6 år.

:notworking:

God natt!
:(
Av Ponyo
mly skrev:Vi befinner oss på sergelstorg för tillfället, finns det nån kul garmbutik i närheten?
Två i gamla stan (Annetorps väv och sticka) och en högre upp på Drottninggatan där en sjalbarnare ska jobba.
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
mly skrev:Vi befinner oss på sergelstorg för tillfället, finns det nån kul garmbutik i närheten?
Två i gamla stan (Annetorps väv och sticka) och en högre upp på Drottninggatan där en sjalbarnare ska jobba.
Nakum slutade där för ganska länge sen om det är henne du tänker på.
Mosan skrev:
CrazyMagpie skrev:Är det ngn av er som har knit pros karbonz strumpstickor?
Har ni i så fall behövt ändra storlek jämfört med andra stickor?

Tänkte kosta på mig ett set sånna efter sommaren när lönen trillat in nämligen... 8)
Nej men är lite sugen, är ibland trött på det evinnerliga kabeldragandet när man stickar magic loop.
Har faktiskt aldrig kommit till att sticka magic loop ännu... :oops:
...men snart så, så snart jag ska sticka ärmar på min Owls! ;)
gurkan skrev:Barnen sover, godiset är strax uppätet och min första fläta är klar! :vågen:
:tumup: You can do it!

Ponyo - Skickar lite pepp! Snarare än du tror så vänder stickvindarna åt ditt håll igen! :heart:
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:
Mosan skrev:
CrazyMagpie skrev:Är det ngn av er som har knit pros karbonz strumpstickor?
Har ni i så fall behövt ändra storlek jämfört med andra stickor?

Tänkte kosta på mig ett set sånna efter sommaren när lönen trillat in nämligen... 8)
Nej men är lite sugen, är ibland trött på det evinnerliga kabeldragandet när man stickar magic loop.
Har faktiskt aldrig kommit till att sticka magic loop ännu... :oops:
...men snart så, så snart jag ska sticka ärmar på min Owls! ;)
gurkan skrev:Barnen sover, godiset är strax uppätet och min första fläta är klar! :vågen:
:tumup: You can do it!

Ponyo - Skickar lite pepp! Snarare än du tror så vänder stickvindarna åt ditt håll igen! :heart:
Tack! :heart:
De har redan vänt! I morse la jag om helt och la upp för en dove från Finstickat istället.
Minsta storleken var 2 år, men eftersom jag ville stocka en storlek 62-68 till kusinen så passade lace perfekt, och jag kan följa mönstret utan att räkna om :tumup:
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?