Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:Jag skulle vilka sticka en kofta i spetsmönster. I lacegarn, men med typ stickor 4. Med massa hål och blad och spets osv. Men jag är inte så bra på att söka på ravelry.
Detta fick jag upp på din beskrivning:
http://www.ravelry.com/patterns/search# ... ned_thumbs
Av Ponyo
Jag stickar på color affection och fattar inte riktigt.
Tror jag ska göra korta varv, och jag har aldrig gjort det förr. Vad menar hon?
Row 9/setup (C2, RS): k2, m1L, k1, m1L, k20 (on setup row)/k 3 sts past previous wrapped st (on all other repeats of this row), W&T.
Ponyo skrev:Jag stickar på color affection och fattar inte riktigt.
Row 9/setup (C2, RS): k2, m1L, k1, m1L, k20 (on setup row)/k 3 sts past previous wrapped st (on all other repeats of this row), W&T.
Stickar också på color affection men har inte kommit så långt än. Men jag tänker mig såhär:

första gången du stickar Row 9 så följer du mönstret K2, m1L, K1, M1, K20 och så vänder du (alltså tar garnet framför arbetet, lyfter en maska från vänster till höger sticka, tar tillbaka garnet, lyfter tillbaka maskan, vänder och stickar tillbaka på row 10).
Nästa gång du kommer till Row 9 så blir det inte K20 utan du stickar 3 maskor längre än det ställe där du vände på varvet innan, och så vänder du osv. Så det blir längre och längre innan du vänder hela tiden.

Hoppas det gör det hela lite klarare. Brukar klarna när man väl sticker tycker jag.
Användarens profilbild
Av Mosan
Cyclotella skrev:
Stickar också på color affection men har inte kommit så långt än. Men jag tänker mig såhär:

första gången du stickar Row 9 så följer du mönstret K2, m1L, K1, M1, K20 och så vänder du (alltså tar garnet framför arbetet, lyfter en maska från vänster till höger sticka, tar tillbaka garnet, lyfter tillbaka maskan, vänder och stickar tillbaka på row 10).
Nästa gång du kommer till Row 9 så blir det inte K20 utan du stickar 3 maskor längre än det ställe där du vände på varvet innan, och så vänder du osv. Så det blir längre och längre innan du vänder hela tiden.

Hoppas det gör det hela lite klarare. Brukar klarna när man väl sticker tycker jag.
Ja så gör man, googla annars wrap and turn så borde du få upp på youtube.
Ponyo skrev:Jag skulle vilka sticka en kofta i spetsmönster. I lacegarn, men med typ stickor 4. Med massa hål och blad och spets osv. Men jag är inte så bra på att söka på ravelry.
Denna har jag gjort och tycker om, men det är med större stickor, så klart...
Av Ponyo
Cyclotella skrev:

Tack!
Har några få varv kvar, och satt och tänkte medan jag stickade, och kom fram till ungefär samma som du. :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag vill sticka knoppar att sätta på väggen, typ stora träkulor eller gigantiska knappar. Någon som sitter inne med något bra ökningstips så att man stickar runt knappen eller bollen.
Jag vet att det kanske vore bättre att virka men jag tycker det är roligare med stickning.
Ponyo skrev:
Cyclotella skrev:

Tack!
Har några få varv kvar, och satt och tänkte medan jag stickade, och kom fram till ungefär samma som du. :D
Jag blev väldigt förtjust i det tyska sättet att göra kortvarv, som det tipsades om i Dreambird. Både enklare och mera osynligt än "wrap and turn" tyckte jag. Sök efter German short row på youtube hittar ni video.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:
Cyclotella skrev:

Tack!
Jag blev väldigt förtjust i det tyska sättet att göra kortvarv, som det tipsades om i Dreambird. Både enklare och mera osynligt än "wrap and turn" tyckte jag. Sök efter German short row på youtube hittar ni video.
:notes:
Jag har stickat klart min Sweet Olive Sweater :) Det är en teststickning som en av tjejerna som kör "Stick with us" podcast har och som ska vara klar i Juli men eftersom jag vill köra desolation of Smaug så ville jag vara klar innan Juli och nu är den klar... Dock tror jag att jag kommer att repa upp mudden och göra den längre för nu är den i kortaste laget. Det visade sig att hon glömt bort min storlek i mönstret och det var inte uppenbart förrän långt senare så jag har stickat den i en storlek för litet egentligen men jag tänker att jag ska gå ner i vikt så jag kan använda den ordentligt sen :roll:

Bild
Av Ponyo
Trulsamin skrev:Jag har stickat klart min Sweet Olive Sweater :) Det är en teststickning som en av tjejerna som kör "Stick with us" podcast har och som ska vara klar i Juli men eftersom jag vill köra desolation of Smaug så ville jag vara klar innan Juli och nu är den klar... Dock tror jag att jag kommer att repa upp mudden och göra den längre för nu är den i kortaste laget. Det visade sig att hon glömt bort min storlek i mönstret och det var inte uppenbart förrän långt senare så jag har stickat den i en storlek för litet egentligen men jag tänker att jag ska gå ner i vikt så jag kan använda den ordentligt sen :roll:

Bild
Snygg!
Användarens profilbild
Av Mosan
Trulsamin skrev:Jag har stickat klart min Sweet Olive Sweater :) Det är en teststickning som en av tjejerna som kör "Stick with us" podcast har och som ska vara klar i Juli men eftersom jag vill köra desolation of Smaug så ville jag vara klar innan Juli och nu är den klar... Dock tror jag att jag kommer att repa upp mudden och göra den längre för nu är den i kortaste laget. Det visade sig att hon glömt bort min storlek i mönstret och det var inte uppenbart förrän långt senare så jag har stickat den i en storlek för litet egentligen men jag tänker att jag ska gå ner i vikt så jag kan använda den ordentligt sen :roll:

Bild
Superfin! :love:
Aborre skrev:Någon som gjort en sån här?

http://www.ravelry.com/patterns/library ... o-circular
Bild

Tycker den såg väldigt bekväm ut!
Just den har jag inte gjort, men jag har gjort en annan väst i samma typ av modell, fast stickad. Tror den var från en modell av "Inner Child", även om jag inte hittar den just nu...
Det är en rätt trevlig och bekväm väst. :tumup:

Edit: Jag har nu hittat modellen jag stickat! Det är en Reversible Lace Rib Shrug
Även im det är lite fel, virkat istället för stickat, så vill jag ändå skryta :D

Jag är äntligen klar :jippiii:

Bild

En virkad matta i gamla lakan.

Så nu får jag börja på nästa projekt :)

Nu har jag tänkt sticka en matta :wink: jag tänkte med en hoppa hage- motiv.

Men jag vet inte riktigt hur tjockt garn man bör ha mär man stickar matta? Kanske två eller trådar ihop? Speciella material som är bättre än andra? Hur mycket garn tror ni det går åt till en matta som är ung 120x 70? Något annat att tänka på?
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?