Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
honungsmarmelad skrev:Jag blir tokig på folk som vill hjälpa med selen när jag sätter upp T på ryggen! Det kanske inte alltid ser supersmidigt ut men det är alltid lättare för mig att göra det själv än att ha en främling som ska komma och peta. Händer rätt ofta och de lyssnar inte när jag säger nej tack, utan ska ofta hjälpa ändå. Enda gångerna jag riskerar att tappa honom är då.
När J var mindre var det många som frågade om jag behövde hjälp när jag knöt upp honom i sjal på ryggen... det såg väl lite läskigt ut antar jag. Numera är han ju så stor att folk räknar med att han klarar av att hänga kvar själv där bak tror jag. :)

Enda gångerna jag behövt hjälp (och bett om det) är när jag åkt tåg och behövt nån som hållit bäbis medan jag satt på mig ryggsäck (bar J på magen i ringsjal).
Av Åsita
"Där hänger du bra" av Icapersonal
"Mysigt det där va?" flera olika kvinnor som vågar sig på att prata
"Hang in there" till liten med ett stort leende av en yngre kille på typ 18 när jag kämpade med liten i salen som ville sträcka sig efter massor i kön på coop och jag med lite saker som skulle upp på bandet och betala kalaset.

En äldre kvinna stoppade mig och berättade att det där minsann såg så gosit ut men att jag skämde bort liten.
"Min dotter skämde bort sitt barn med att bära henne länge, hon ville bli buren när hon var sju månader!" (Pause för ett chockerat ansiktsuttryck som inte fick nån respons av mig)
"Hur gammal är den här sötingen då? Undrar tanten vidare
"6 månader" svarade jag "och jag hoppas han vill bli buren i flera månader till!"
"Hum... ja, alltså det är inget direkt fel med att bära omkring på dom men du skämmer bort han, det säger jag dig bara!"
"Ja, det hoppas jag att jag gör! Jag vill skämma bort honom, har jag riktigt tur får jag bära honom i nått år till och med!" Ja, stackars tant...
Åsita skrev:"Där hänger du bra" av Icapersonal
"Hang in there" till liten med ett stort leende av en yngre kille på typ 18 när jag kämpade med liten i salen som ville sträcka sig efter massor i kön på coop och jag med lite saker som skulle upp på bandet och betala kalaset.

En äldre kvinna stoppade mig och berättade att det där minsann såg så gosit ut men att jag skämde bort liten.
"Min dotter skämde bort sitt barn med att bära henne länge, hon ville bli buren när hon var sju månader!" (Pause för ett chockerat ansiktsuttryck som inte fick nån respons av mig)
"6 månader" svarade jag "och jag hoppas han vill bli buren i flera månader till!"
"Hum... ja, alltså det är inget direkt fel med att bära omkring på dom men du skämmer bort han, det säger jag dig bara!"
"Ja, det hoppas jag att jag gör! Jag vill skämma bort honom, har jag riktigt tur får jag bära honom i nått år till och med!" Ja, stackars tant...
Tur hon inte mötte mig då... Med treåringen på ryggen...
Av Åsita
Minimumsa skrev:
Åsita skrev:"Där hänger du bra" av Icapersonal

Tur hon inte mötte mig då... Med treåringen på ryggen...
:siishah: :fnissa:
"Fruntimmer! Först släpar ni runt på dem i magen i nio månader och sen är ni korkade nog att kånka runt på dem i flera år efteråt!" muttrade en sur gammal gubbe när han såg mig bära för ett par år sedan. :lol:

Vanligaste kommentarerna här är "Vad myyyysigt!" och "Där sitter han bra!". Eller ja, vanligast är nog "Han tappade mössan." eftersom Edgar hatar huvudbonader och slänger av sig dem hela tiden. :wink:
Användarens profilbild
Av moggleif
theos skrev:
AbbesMamma skrev:Sitter han kvar där fortfarande?! Kan han gå?
Sagt av en bekant om Albin snart två år :wink: :lol:
:fnissa:
Förstår inte vad skillnaden är mot alla vagnåkare. De verkar ju då rakt inte kunna gå.
Av Jos
moggleif skrev:
theos skrev:
Förstår inte vad skillnaden är mot alla vagnåkare. De verkar ju då rakt inte kunna gå.
Jag förstår inte heller. Eller vad skillnaden är mot dem som åker bil typ överallt, för att det är för långt att gå till bussen.

Det är väl lite samma som dem som tycker att det är suspekt att amma barn som är tre år, men inte lyfter ett ögonbryn åt att en treåring har napp. Fast nu blev det visst OT.
Användarens profilbild
Av keah
"Tja, hon är ju så liten och nätt så du orkar ju bära fortfarande".
Typ sådant får jag höra nu de sällsynta gånger jag bär. S är snart tre (och springer helst själv) och jag skulle tippa på att hon väger omkring 12-13 kg. Vi ska snart på treårskontroll på BVC så då får jag en mer exakt vikt. Jag kan ju liksom inte argumentera emot att hon är liten och nätt, men det känns som att folk tycker att jag har det för lätt och att om mitt barn varit större hade jag minsann inte orkat bära henne såhär länge. Det är ju inget jag vet något om, men jag brukar ändå förklara med att om man bär hyfsat regelbundet så blir det ju ingen chock för kroppen att bära utan man tränar upp de muskler som man använder vid bärning kontinuerligt vid ökande vikt på barnet.
keah skrev:"Tja, hon är ju så liten och nätt så du orkar ju bära fortfarande".
Typ sådant får jag höra nu de sällsynta gånger jag bär. S är snart tre (och springer helst själv) och jag skulle tippa på att hon väger omkring 12-13 kg. Vi ska snart på treårskontroll på BVC så då får jag en mer exakt vikt. Jag kan ju liksom inte argumentera emot att hon är liten och nätt, men det känns som att folk tycker att jag har det för lätt och att om mitt barn varit större hade jag minsann inte orkat bära henne såhär länge. Det är ju inget jag vet något om, men jag brukar ändå förklara med att om man bär hyfsat regelbundet så blir det ju ingen chock för kroppen att bära utan man tränar upp de muskler som man använder vid bärning kontinuerligt vid ökande vikt på barnet.
Min treåring väger 15 kg och jag tycker inte det är nån match att bära honom med redskap. Däremot börjar armarna protestera nuförtiden ;)
"Men oj, är det inte tungt!?" hahaha, sagt när jag bar halvårsplutten på inte ens 8 kg i Ergo. :lol: "Nää", svarade jag - "nej, du är stark du!"
Jos skrev:
moggleif skrev:
theos skrev:
Jag förstår inte heller. Eller vad skillnaden är mot dem som åker bil typ överallt, för att det är för långt att gå till bussen.

Det är väl lite samma som dem som tycker att det är suspekt att amma barn som är tre år, men inte lyfter ett ögonbryn åt att en treåring har napp. Fast nu blev det visst OT.
Jag förstår inte heller skillnaden :)
Men det som är så kul är att folk verkar mena allvar dom tror på riktigt att han inte kan gå. Eller som i detta fall när hon frågade om han sitter kvar, det lät precis som hon antog att han aldrig hade lämnat selen :lol: jag skulle sagt att jag brukar släppa ner honom när jag duschar!
Användarens profilbild
Av moggleif
AbbesMamma skrev:
Jos skrev:
moggleif skrev:
theos skrev:

Jag förstår inte heller skillnaden :)
Men det som är så kul är att folk verkar mena allvar dom tror på riktigt att han inte kan gå. Eller som i detta fall när hon frågade om han sitter kvar, det lät precis som hon antog att han aldrig hade lämnat selen :lol: jag skulle sagt att jag brukar släppa ner honom när jag duschar!
Nä våra barn går på babysim så de är vana även vid vatten. Vi kan ha dem där jämt! :Hahaa:
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?