Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
majo0322 skrev:
Ponyo skrev:Jag har ett litet dilemma dock.
Jag kommer inte kunna ha min kofta. Den sticks på tok för mycket :(
Kan du fodra den? Och ha den som jacka?
Jag har tänkt tanken. Men det är ju jobbigt och bylsigt. Och jag tycker det sticks igenom kläder med. Har dock en tunn kofta jag tänkte testa att ha under.
Har planerat ha den på midsommarafton. Det är ju alltid kallt då. :fnissa:
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
majo0322 skrev:
Ponyo skrev:Jag har ett litet dilemma dock.
Jag kommer inte kunna ha min kofta. Den sticks på tok för mycket :(
Kan du fodra den? Och ha den som jacka?
Jag har tänkt tanken. Men det är ju jobbigt och bylsigt. Och jag tycker det sticks igenom kläder med. Har dock en tunn kofta jag tänkte testa att ha under.
Har planerat ha den på midsommarafton. Det är ju alltid kallt då. :fnissa:
Det behöver nog inte bli bylsigt med tex ett tunt sidentyg med lite stretch.
Trist att du tycker den sticks. :(
Användarens profilbild
Av Majaå
Mosan skrev:Jag känner mig lite rådvill nu. Jag har börjat sticka ihop för armhålet och kommt ganska långt men fattar inte riktigt hur jag ska göra nu. Framstycket ska ju vara 24 varv kortare än bakstycket. Har ni plockat över och stickat fram och tillbaka från det stället?
Va? Det har jag helt missat? Mina är lika långa tror jag och jag har redan sytt ihop dem utan att avmaska. Ska jag göra om nu?
Användarens profilbild
Av Mosan
Majaå skrev:
Mosan skrev:Jag känner mig lite rådvill nu. Jag har börjat sticka ihop för armhålet och kommt ganska långt men fattar inte riktigt hur jag ska göra nu. Framstycket ska ju vara 24 varv kortare än bakstycket. Har ni plockat över och stickat fram och tillbaka från det stället?
Va? Det har jag helt missat? Mina är lika långa tror jag och jag har redan sytt ihop dem utan att avmaska. Ska jag göra om nu?
Nej, gör inte det. Jag antar att sömmen över axeln ska komma lite längre fram. :hmm:
Användarens profilbild
Av Majaå
Mosan skrev:
Majaå skrev:
Nej, gör inte det. Jag antar att sömmen över axeln ska komma lite längre fram. :hmm:
Någon sömn det inte, jag avmaskade ihop styckena. Men ärmhålet kanske är för litet eller stort då? Ska framstycken vara kortare, så har jag väl för stort ärmhål, hur anpassar man ärmen då? Längre kulle utan avmaskningar?
Användarens profilbild
Av Mosan
Majaå skrev:
Mosan skrev:
Majaå skrev:
Någon sömn det inte, jag avmaskade ihop styckena. Men ärmhålet kanske är för litet eller stort då? Ska framstycken vara kortare, så har jag väl för stort ärmhål, hur anpassar man ärmen då? Längre kulle utan avmaskningar?
Jag menar att om man gör enligt mönstret så blir sömmen längre fram.
Användarens profilbild
Av Majaå
Problemet är bara att jag trott att jag följde mönstret :roll: Så nu får jag lusläsa mönstret och se om jag kan luska ut vad jag gjort för fel, så jag kan anpassa ärmhålsavmaskningen på ärmarna...
Användarens profilbild
Av glis
Majaå skrev:Problemet är bara att jag trott att jag följde mönstret :roll: Så nu får jag lusläsa mönstret och se om jag kan luska ut vad jag gjort för fel, så jag kan anpassa ärmhålsavmaskningen på ärmarna...
Jag har följt mönstret på ett ungefär och gick ingen skillnad heller. Tyckte det verkade som om det skulle bli skillnad ett tag men när alla minskningar för halsen var klara blev det lika ändå.
Användarens profilbild
Av Mosan
Majaå skrev:Problemet är bara att jag trott att jag följde mönstret :roll: Så nu får jag lusläsa mönstret och se om jag kan luska ut vad jag gjort för fel, så jag kan anpassa ärmhålsavmaskningen på ärmarna...
Men hur gjorde du vid halsen på framstyckena?
På ärmen stickar du ju bara rakt en stor del av ärmkullen så då är det ju inget problem. :tumup:
Mina ärmar är ju redan klara, gör avslutningen vid ärmhål och hals nu på slutet.
Av Ponyo
Avmaskade nyss sista maskan :siishah:
Bara knappar och några få trådar att fästa nu (jag har redan monterat hela för att veta hur långa muddarna behövde bli)
Det betyder att jag får starta något nytt igen :vågen:
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:Avmaskade nyss sista maskan :siishah:
Bara knappar och några få trådar att fästa nu (jag har redan monterat hela för att veta hur långa muddarna behövde bli)
Det betyder att jag får starta något nytt igen :vågen:
:vågen: :vågen: :vågen:
Jag tror jag hinner klart ikväll men sen ska jag montera också!
Användarens profilbild
Av Majaå
Ponyo skrev:Bild
:vågen: Så fin! Ljuvlig ju! Och av minen att döma så verkar den inte så stickig :D
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?