Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
gurkan skrev:Jag insåg igår att koftan jag tänkt sticka blir för jobbig att göra tvärrandig eftersom den stickas på tvären. Så nu har jag 8 nystan Baby merino i två grå nyanser, och inget mönster. Nån som har något på lager? Inte alltför svårt. Jag ska kolla runt bland Drops, men om någon har nåt i huvudet får ni gärna dela med er. Runt 24 maskor ligger garnet på, om jag minns rätt.
Göra den randig på andra hållet istället?
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
gurkan skrev:Jag insåg igår att koftan jag tänkt sticka blir för jobbig att göra tvärrandig eftersom den stickas på tvären. Så nu har jag 8 nystan Baby merino i två grå nyanser, och inget mönster. Nån som har något på lager? Inte alltför svårt. Jag ska kolla runt bland Drops, men om någon har nåt i huvudet får ni gärna dela med er. Runt 24 maskor ligger garnet på, om jag minns rätt.
Men långrandigt är väl inte fint. Det tycker inte jag iallafall. :hide:
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag köpte just ett sjalgarn för att sticka något somrigt, men vad? Det finns ju hur mkt fint som helst. Hur ska jag kunna välja. :P
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Då tycker vi olika. :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Jag har faktiskt en långrandig kjol nu när jag tänker efter...
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Jag har faktiskt en långrandig kjol nu när jag tänker efter...
Jag är sugen på att sticka en vuxenversion av den långrandiga dropskoftan jag stickade till lillasyster, tänker det kunde bli riktigt snyggt :tumup: Kanske lite cirkustältsvarning :hmm:
"Paulie" http://www.ravelry.com/patterns/library/paulie tycker jag är snygg, den ligger på min "sticka-någon-gång lista".
Som jag sitter och svär över mig själv idag....

Jag stickar en top i Cotton Bamboo batik från Schachenmayr, och är fullt medveten om att jag hade på gränsen till för lite garn - men det var allt de hade på Ljungqvists, och jag hittade ingen svensk webshop som hade det garnet när jag googlade igår. Jag tänkte tanken "Visst finns det ju någon grupp på FB.... " men gjorde inte mer åt det.

Idag på jobbet gick jag till Garnlådan på FB - tror ni inte att det där finns ett inlägg där de säljer rätt färgställning av det garnet? och att de sista två nystana hade sålts 20 minuter tidigare???
Dessutom för 30 kr nystanet, mot 48 som jag gav för dem i affären :hopmad:

Men jag har iofs hittat en tysk webshop som har garnet - men då går det ju på 10 euro i frakt, så nu tänker jag inte köpa något förrän jag VET att jag har för lite - som det är nu är det bara stor sannolikhet....
Är det bara jag som tycker det här med längden på stickade tröjärmar är lite lurigt?
Jag har väldigt långa armar och måste ofta förlänga för att det inte ska se dumt ut, ännu mer för att det ska kännas bekvämt.

Nu håller jag på med Tea with jam and bread och är osäker på hur mycket/om något jag ska förlänga ärmarna på den, den är till sambon som drar storleken större än mig själv.
Innerlängden på ärmen är skriven till 48 cm i storleken jag stickar, men det känns väldigt kort. :hmm:
Har mätt på alla andra tröjor han har, även dem jag gjort till honom tidigare och alla är mycket längre, men samtidigt så vet man ju inte hur långt ner ärmen hamnar, den är ju inte så tajt...
Av Ponyo
CAKirre skrev:Är det bara jag som tycker det här med längden på stickade tröjärmar är lite lurigt?
Jag har väldigt långa armar och måste ofta förlänga för att det inte ska se dumt ut, ännu mer för att det ska kännas bekvämt.

Nu håller jag på med Tea with jam and bread och är osäker på hur mycket/om något jag ska förlänga ärmarna på den, den är till sambon som drar storleken större än mig själv.
Innerlängden på ärmen är skriven till 48 cm i storleken jag stickar, men det känns väldigt kort. :hmm:
Har mätt på alla andra tröjor han har, även dem jag gjort till honom tidigare och alla är mycket längre, men samtidigt så vet man ju inte hur långt ner ärmen hamnar, den är ju inte så tajt...
Jag är som du. Har bra mycket längre armar än snittet, så alla köpetröjor blir alltid för korta. Nu med Orkneyn testade jag att göra en öppen uppläggning. Och stickar resåren sist. Funkar superbra! :tumup:
Kaffemoster skrev:Som jag sitter och svär över mig själv idag....

Jag stickar en top i Cotton Bamboo batik från Schachenmayr, och är fullt medveten om att jag hade på gränsen till för lite garn - men det var allt de hade på Ljungqvists, och jag hittade ingen svensk webshop som hade det garnet när jag googlade igår. Jag tänkte tanken "Visst finns det ju någon grupp på FB.... " men gjorde inte mer åt det.

Idag på jobbet gick jag till Garnlådan på FB - tror ni inte att det där finns ett inlägg där de säljer rätt färgställning av det garnet? och att de sista två nystana hade sålts 20 minuter tidigare???

Men jag har iofs hittat en tysk webshop som har garnet - men då går det ju på 10 euro i frakt, så nu tänker jag inte köpa något förrän jag VET att jag har för lite - som det är nu är det bara stor sannolikhet....
Undrar om inte min LYS har det garnet, Schachenmayr har hon i alla fall (om inte haft). Vet att hon senaste tiden jobbat för fullt med webbshop, det går bra att ringa henne garnboainorrtelje.com Om det inte är Mari som har det kanske det är förra ägaren Tovikka hette butiken då, senast jag hörde nått från henne skulle hon ha försäljning hemmifrån (googla på Tovikka, kanske finner du något, Yvonne heter hon).
Juliusdotter skrev:
Kaffemoster skrev:Som jag sitter och svär över mig själv idag....

Undrar om inte min LYS har det garnet, Schachenmayr har hon i alla fall (om inte haft). Vet att hon senaste tiden jobbat för fullt med webbshop, det går bra att ringa henne garnboainorrtelje.com Om det inte är Mari som har det kanske det är förra ägaren Tovikka hette butiken då, senast jag hörde nått från henne skulle hon ha försäljning hemmifrån (googla på Tovikka, kanske finner du något, Yvonne heter hon).
Tack!
Jag gjorde en efterlysning i Garnlådan och verkar ha fått napp - men om det går i stöpet har jag ju ytterligare en utväg! :app:
Ponyo skrev:
CAKirre skrev:Är det bara jag som tycker det här med längden på stickade tröjärmar är lite lurigt?

Jag är som du. Har bra mycket längre armar än snittet, så alla köpetröjor blir alltid för korta. Nu med Orkneyn testade jag att göra en öppen uppläggning. Och stickar resåren sist. Funkar superbra! :tumup:
Skönt att det inte bara är jag. :tumup:
Det är en tröja med raglan tröja som stickas uppifrån och ner, så jag har ju möjligheten att förlänga i slutet. Dock blev jag lite stressad av beskrivningen då den tyckte att man skulle göra ev. förlängningar av ärmen innan man börjar med minskningen av den... :wink:
Sedan är det ju det att om jag gör förlängning sist, så blir det ett väldigt långt parti med färg B på ärmen, mycket längre än vad det är på resten av tröjan... :hmm:
  • 1
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?