Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Så här är den beskriven:
Med hjälp av ett 20-tal mönster kan du bygga upp en hel garderob. Boken innehåller basmönster med variationer på bland annat kjolar, klänningar, skjortor, jackor, kappor och några enkla trikåplagg totalt 58 varianter.

Någon som provat? jag gick en gång en kurs i mönsterkonstruktion, men det blev inte så mycket sytt då och nu känns kurspärmen rätt mossig. Är den nån som har läst denna bok eller vet var den kan finnas att bläddra i i bokhandel (Stockholm)
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127132714
Jag lånade den på biblioteket häromdagen, och mitt första intryck är att den är jättefin! Flera mönster som jag skulle vilja sy, bl.a. en skjortklänning som är en Jenny Hellström-klassiker, fanns att köpa i flera år. Jag blev också helt kär i en kappa, a-linjeformad och lite retro, men den är nog för svår just för mig :). Det är en del bra tips också, och beskrivningarna verkar bra, men jag har som sagt precis lånat den och därför inte sytt något än så jag kan inte uttala mig helt. Men den är riktigt fin att bläddra i! :D
Snubblade över den på biblioteket igår! Mycket fina mönster, med tips och bilder på olika variationer vilket jag tycker är bra. Beskrivningarna verkar vara rätt utförliga också. Bra, men långt ifrån tråkiga, basmönster som man säkerligen skulle kunna bygga upp en hel garderob på om man gillar stilen :tumup:
Nu ska jag åtminstone försöka hinna sy coco-kjolen innan boken blir inkrävd :lol:
Smultronbarn skrev:Finns det några mönster id en som en nybörjare/inte så mönstervan vågar sig på? :D
Jag har precis klippt ut mönstret till tunikan "Julie" och den är lätt att sy tycker jag. :-)
krakri skrev:
Smultronbarn skrev:Finns det några mönster id en som en nybörjare/inte så mönstervan vågar sig på? :D
Jag har precis klippt ut mönstret till tunikan "Julie" och den är lätt att sy tycker jag. :-)
Vad bra, tack! :D Då ska jag se om den finns att låna på biblioteket här med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?