Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Faegis
Aborre skrev:
hörnsten skrev:
Aborre skrev:Jag skulle vilja försöka mig på denna elefant.. men jag fattar inte riktigt var man börjar :hmm: Och i och med det undrar jag om jag tagit mig vatten över huvudet :lol: Det står ju något på japanska men inte tusan kan jag tyda det..

Bild
Oj vilken rolig utmaning! Jag tror man börjar i änden av snabeln...
Är du säker på att det är japanska?
Jag har absolut ingen aning men domänen var .jp och japan känns som en lämplig kandidat. Här har du ravelrylänk: http://www.ravelry.com/patterns/library/elephant-motif

Kände att jag behövde börja med något mindre så jag gjorde en fisk istället, det var ju skitkul! Och förvånansvärt lätt.

Bild

Jag undrar.. det där 8-aktiga tecknet i snabeln och på huvudet på fisken, är det det som säger var man ska börja? Känns logiskt. Ska testa att göra en fjäril i morgon och se om jag vågar mig på elefanten i slutet av veckan :vågen:
Jag tror att det är vid pilen, den lilla triangeln alltså, som man ska börja:

Bild (Från http://www.craftyminx.com/2011/11/croch ... harts.html). Lycka till!

Hörnsten: Fantastiskt fin! Har du något mönster till den?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tolkar det som att pilen på fisken visar var man börjar det på bilden rosa yttervarvet, andra varvet liksom.
Användarens profilbild
Av Faegis
Aborre skrev:Här är min fisk

Bild
Supersnygg! (och vilken tur då att jag inte hann komma coh förvirra innan den var klar! :tumup: )
Användarens profilbild
Av hörnsten
Klicka på bilden jag la upp så fanns det japanskt mönster.

Elefanten kan väl inte heller börja med pilen, alltså från svansen. Då blir symbolerna för stolpar upp och ner? Eller tänker jag fel?
Användarens profilbild
Av Åsa K
Jag är just nu inne i en amigurimiperiod och känner stort behov av att få visa upp mina alster så jag tassar in i den här tråden. Återkommer med bilder.
Användarens profilbild
Av Åsa K
Sedan fick jag in önskemål på prinsessan Peach av en liten marioälskande grabb:
Bild
Den tog lite tid att göra eftersom jag inte hittade något bra mönster utan fick försöka virka på fri hand nybörjare som jag är (eller åtminstone var)
Användarens profilbild
Av Åsa K
Sedan fortsatte jag med lite småkakor och andra enklare saker åt barnen att leka med (chokladboll, dammsugare, ballerinakex, cupcake - bilder saknas)

Nu fyller den marioälskande grabben snart år så jag har hållit på mer ett litet projekt av mariofigurer:
Bild
Fler kommer i den serien.
Användarens profilbild
Av Åsa K
Men nu har jag gjort en liten paus i marioprojektet och virkat ministudentmössor åt två tjejer som tog studenten idag:
Bild

Det var allt jag hunnit med än så länge. Återkommer när jag hunnit producera något mer.
Användarens profilbild
Av Åsa K
Aborre skrev:Okej, i kväll provar jag elefanten!

Bild
Wow!
Om jag inte redan hade så många projekt på gång skulle jag vilja göra dessa. Jättefina!
Användarens profilbild
Av hörnsten
Jag tror pilarna visar var du ska göra örat för att det ska stå ut. Stolparna som bildar örat görs i samma maskor som varvet innan (tycker den ordningen verkar vettig nu, kanske ångrar mig imorgon).
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?