Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Flygmusen
Yippie! Äntligen fick jag till bärande i Manduca på rygg! Min dotter har varit för tung för mig framåt i Manducan sedan före jul medan mannen har kunnat bära fram till för några månader sedan. På ryggen har jag inte fått till det utan det har bara varit oskönt och tungt men idag gav jag mig f-n på att få till bärremmarna och det funkade verkligen klockrent! Jag är bara så glad. Det enda dåliga är att nu vill mannen bära på ryggen också men då måste jag ställa om remmarna och det vill jag inte, åtminstone inte på några veckor. Han får vänta eller köpa en egen... Hehe!
Användarens profilbild
Av camsch
Kul!!! :vågen:

En liten möjlighet med sele är ju att på något sätt markera var du har inställningarna och sen ställa tillbaka remmarna när han burit. En annan grej är att man när man väl fått till det känner rätt tydligt när det är fel och även sen hur man ska justera vid olika fel.
Användarens profilbild
Av telistant
Kul!

Du kommer snabbt att lära dig hur du ska justera för att det ska bli bra (säger jag som skaffade en till sele för att slippa ställa om så mycket från maken) Ställa om gör jag ändå varje gång då jag drar ut remmarna så att jag får bebis på plats bra och sen drar jag åt. Se till att du får ner rumpan ordentligt i botten på selen så blir det lättare att få det bra.
Av Flygmusen
camsch skrev:Kul!!! :vågen:

En liten möjlighet med sele är ju att på något sätt markera var du har inställningarna och sen ställa tillbaka remmarna när han burit. En annan grej är att man när man väl fått till det känner rätt tydligt när det är fel och även sen hur man ska justera vid olika fel.
Jo, vi diskuterade det men kom fram till att det kanske blir för krångligt och tänkte också att när man burit några gånger minns man ungefär hur den ska vara inställd för att funka. Jag kan ännu komma ihåg hur selen bör vara inställd för mage tex trots att jag inte burit så på nästan ett halvår.
Av Flygmusen
telistant skrev:Kul!

Du kommer snabbt att lära dig hur du ska justera för att det ska bli bra (säger jag som skaffade en till sele för att slippa ställa om så mycket från maken) Ställa om gör jag ändå varje gång då jag drar ut remmarna så att jag får bebis på plats bra och sen drar jag åt. Se till att du får ner rumpan ordentligt i botten på selen så blir det lättare att få det bra.
Jag drar inte ut remmarna när jag tar på den även om det är lite tight att få på den då. Jag måste börja med vänstersidan om jag ska göra det själv och får sedan ihop höger med några millimeter men är mannen med brukar han knäppa på den åt mig.
Användarens profilbild
Av Clavinova
Vi köpte två selar, både för att slippa ställa om och för att jag och sambon är så olika stora att vi har olika behov. Jag kom fram till att två begagnade kunde man få till priset av en ny!
Av Flygmusen
Clavinova skrev:Vi köpte två selar, både för att slippa ställa om och för att jag och sambon är så olika stora att vi har olika behov. Jag kom fram till att två begagnade kunde man få till priset av en ny!
Jo, vi har lekt med tanken på två selar vi också men hittills har det ofta varit så att vi burit i olika redskap ändå. När Iris var liten så bar vi visserligen i manducan båda två men vi hittade ett sätt att ställa in den som gjorde det lätt för oss att ställa tillbaka beroende på vem som bar. Senare så bar jag i mei tai och han i manduca och nu innan jag började om att bära manduca bar enbart jag och då bara i vävd sjal. Vi kanske tänker annorlunda om vi får fler barn dock men å andra sidan är mei taien nästan en sele.
Av Flygmusen
Mammazenita skrev:MT på ryggen tycker jag är toppen !! :)
Det funkar också men jag tror vår mei tai börjar bli lite liten och jag har tyvärr inte råd med en ny större så det blir mest manduca och vävd sjal nu. Manducan har jag nu använt flera gånger på ryggen och det har funkat riktigt bra. Folk frågar mig om det inte är tungt. Nej säger jag, det är som att bära en ryggsäck som smeker en med försiktiga spökfingrar och bökar lite ibland...
Användarens profilbild
Av telistant
Flygmusen skrev:
Det funkar också men jag tror vår mei tai börjar bli lite liten och jag har tyvärr inte råd med en ny större så det blir mest manduca och vävd sjal nu. Manducan har jag nu använt flera gånger på ryggen och det har funkat riktigt bra. Folk frågar mig om det inte är tungt. Nej säger jag, det är som att bära en ryggsäck som smeker en med försiktiga spökfingrar och bökar lite ibland...
Det låter jättemysigt! :loving: Mitt bustroll klöser mej i nacken flera gånger om dagen istället för att smekas :lol:
Användarens profilbild
Av Clavinova
telistant skrev:
Flygmusen skrev:
Det låter jättemysigt! :loving: Mitt bustroll klöser mej i nacken flera gånger om dagen istället för att smekas :lol:
Och min tjej kaskadkräker en i håret! :wink:
Av Flygmusen
Annat än att snyta sig på kläderna har inte min dotter gjort något riktigt äckligt i sjal/sele. Däremot kräktes hon rakt ned i bh:n vid två tillfällen när hon var liten och jag höll henne. Det äckliga var att bh:n fångade kräket och det blev som en pool av kräk i den.

Spökhänderna är dock läskiga som jag vet inte vad... Försiktigt, försiktigt på alla ställen som är mest kittliga...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?