Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Jag blev klar med koftan igår. :D Exakt fem veckor efter jag köpte garnet. Men den var svårmonterad, och jag måste sprätta upp lite i ryggen, min mamma får hjälpa mig att sy ihop den igen.
Av Ponyo
gurkan skrev:Jag blev klar med koftan igår. :D Exakt fem veckor efter jag köpte garnet. Men den var svårmonterad, och jag måste sprätta upp lite i ryggen, min mamma får hjälpa mig att sy ihop den igen.
:app: :kamera:

Jag började med orkneyn i februari :fnissa:
Men snart så. Bara muddar och knappar kvar
Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Jag blev klar med koftan igår. :D Exakt fem veckor efter jag köpte garnet. Men den var svårmonterad, och jag måste sprätta upp lite i ryggen, min mamma får hjälpa mig att sy ihop den igen.
:app: :kamera:

Jag började med orkneyn i februari :fnissa:
Men snart så. Bara muddar och knappar kvar
Du har en bebis. Jag har pendlingstid. :lol:
Av gurkan
Bild

Jag ville inte ta en bild på ryggen eftersom den är sned. Hoppas det går att lösa. Annars är jag nöjd, den är superskön i bomull/silke.

Jag har börjat på en enkel sjal i ull, och jisses vilken skillnad det är mellan garner. Det är så mycket lättare med stickfastheten med ull.
Av gurkan
Kaffemoster skrev:Jag föll för grupptrycket och stickade en Dreambird :D
Bild
Jag blev riktigt nöjd.
Jösses. Superfin! Hur stor är den?
Av Ponyo
gurkan skrev:Bild

Jag ville inte ta en bild på ryggen eftersom den är sned. Hoppas det går att lösa. Annars är jag nöjd, den är superskön i bomull/silke.

Jag har börjat på en enkel sjal i ull, och jisses vilken skillnad det är mellan garner. Det är så mycket lättare med stickfastheten med ull.
Snyggt! :love:
Användarens profilbild
Av Mosan
Fint gurkan! :vågen:
glis skrev:
[img]/img]
Jag blev riktigt nöjd.
De är snygga de där och din inte minst men hur är de att använda? De har ju lite underlig form.
Min funkar att antingen bara hänga över axlarna, eller ha så här:
.
.
.
.
Äsch, den bilden fanns bara i telefonen!
gurkan skrev:
Bild
Jag blev riktigt nöjd.
Jösses. Superfin! Hur stor är den?
Min är ganska liten, jag gjorde den mindre varianten - och den ligger liksom bara över axlarna. Mera åt scarf-hållet.
Bild
Nu orkade jag visst meckla över bilden till ravelry i alla fall :D
Användarens profilbild
Av brisea
Bild
Jag blev riktigt nöjd.
Jättesnygg! *smyger iväg till ravelry för att kolla efter mönster*
Jag har börjat sticka/virka dockkläder. Det började med att dottern tyckte att hennes Ariel-prinsess-docka behövde något annat att ha på sig än just prinsessklänningen eftersom "den är en festklänning, den kan hon ju inte ha jämnt". Jag har nu stickat en topp och virkat ett par underbyxor till dockan. Hon är i Barbiestorlek så det är lite pilligt, men jättekul. Nu tycker E att hon behöver en "sjöjungfrusvans" så jag håller på med det.
Jag insåg igår att koftan jag tänkt sticka blir för jobbig att göra tvärrandig eftersom den stickas på tvären. Så nu har jag 8 nystan Baby merino i två grå nyanser, och inget mönster. Nån som har något på lager? Inte alltför svårt. Jag ska kolla runt bland Drops, men om någon har nåt i huvudet får ni gärna dela med er. Runt 24 maskor ligger garnet på, om jag minns rätt.
Av Ponyo
gurkan skrev:Jag insåg igår att koftan jag tänkt sticka blir för jobbig att göra tvärrandig eftersom den stickas på tvären. Så nu har jag 8 nystan Baby merino i två grå nyanser, och inget mönster. Nån som har något på lager? Inte alltför svårt. Jag ska kolla runt bland Drops, men om någon har nåt i huvudet får ni gärna dela med er. Runt 24 maskor ligger garnet på, om jag minns rätt.
En swallow som Kristin nyss gjort:
Bild
http://nitsirkristin.blogspot.se/2013/0 ... 293453&m=1

Eller varför inte den ljuvliga honey:
Bild
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?