Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag som inte har ett stash är rådvill. Har ett nystan malabrigo (som jag fick av Clara stickar) som inte har något mönster. Det går ju inte att ha garn utan plan. :lol:
Vad ska jag sticka av det? Tänkte först mig en randig sjal, där jag färgar en naturfärgad härva i den lila som finns i det jag fick. Men jag orkar nog inte sticka en hel sjal i stickor 2.
Så jag börjar fundera på en spetssjal. Men jag vill inte ha en minisjal. Eller räcker det tro?
Bild
Ponyo skrev:Jag som inte har ett stash är rådvill. Har ett nystan malabrigo (som jag fick av Clara stickar) som inte har något mönster. Det går ju inte att ha garn utan plan. :lol:
Vad ska jag sticka av det? Tänkte först mig en randig sjal, där jag färgar en naturfärgad härva i den lila som finns i det jag fick. Men jag orkar nog inte sticka en hel sjal i stickor 2.
Så jag börjar fundera på en spetssjal. Men jag vill inte ha en minisjal. Eller räcker det tro?
Bild
Jag såg ett sjalmönster där en härva Malabrigo räckte. Kan ha varit hos en återförsäljare. Det var en lagom stor sjal.
Av Ponyo
gurkan skrev:
Ponyo skrev:Jag som inte har ett stash är rådvill. Har ett nystan malabrigo (som jag fick av Clara stickar) som inte har något mönster. Det går ju inte att ha garn utan plan. :lol:
Jag såg ett sjalmönster där en härva Malabrigo räckte. Kan ha varit hos en återförsäljare. Det var en lagom stor sjal.
Du minns inte vad? :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:
Du minns inte vad? :D
Står det inte hur många meter det är?
gurkan skrev:
Bild
Google, aj löv jo.
http://deisy.se/?p=722
ellla skrev:Jag har stickat en haruni av en härva malabrigo :tumup:
Jag tror inte det var sjalen som jag tänkte länka till som jag hittade via Google nyss.
Ponyo skrev:Jag tror det får bli en Diamond knit shawl. Så stickar jag tills det tar slut.
Jag har stickat en liknande sjal (alltså till mönstret sett) i malabrigo, och jag gjorde av med två härvor. Fast jag tycker att det kan räcka med ett nystan, jag tycker nästan att den sjalen blev i största laget
Av Ponyo
Äsch, nu rådfrågade jag maken. Och han sa (på det snällaste sätt han kunde) att jag inte kommer passa i den färgen. Och jag vet ju att han har rätt egentligen. De få gånger jag vägrar lyssna på honom så blir det fel (bortsett från handväskor, DÄR har han inte koll).
Så den vackra härvan får vila lite till.

Men idag har jag satt på ena ärmen på orkneyn, och ena kantbandet. Har börjat sticka på det kantbandet med knapphålen, och ska sy in andra ärmen. Sen saknas bara muddarna på ärmarna, sen är den klar. Kan nog ha den på midsommarafton. :siishah:
Ponyo skrev:Äsch, nu rådfrågade jag maken. Och han sa (på det snällaste sätt han kunde) att jag inte kommer passa i den färgen. Och jag vet ju att han har rätt egentligen. De få gånger jag vägrar lyssna på honom så blir det fel (bortsett från handväskor, DÄR har han inte koll).
Så den vackra härvan får vila lite till.

Men idag har jag satt på ena ärmen på orkneyn, och ena kantbandet. Har börjat sticka på det kantbandet med knapphålen, och ska sy in andra ärmen. Sen saknas bara muddarna på ärmarna, sen är den klar. Kan nog ha den på midsommarafton. :siishah:
:app: Wohoo, vad spännande! Själv har jag börjat på andra ärmen, och har från ärmhålet och upp kvar på den första.. Segt nu, men kan nog ha den till hösten iaf!
Av gurkan
Jag har en 2 frågor om en kofta jag tänker sticka, i ull.

Det första är en steekfråga. Jag tänker sticka uppifrån och ner. Kan jag då, helt enkelt lägga till fem (eller så) maskor i mitten och göra knapphålen några maskor bredvid?

Det andra frågan gäller självrandigt garn. Hur gör jag för att ärmarna ska bli likadana? En vill ju inte att koftan ska se ut som en cirkus.
  • 1
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?