Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
hörnsten skrev:Den är inte svår, döskallesjalen. Kul virkning bara! :D
Kikade lite på mönstret nu och det verkar ju faktiskt inte så svårt, dock tyckte jag det kändes väldigt drygt att man behöver göra ögonen separat varje gång, sånt ogillar jag, där man måste lägga ifrån sig arbetet och pyssla med en ny grej, det blir liksom inget flyt då... Borde man inte kunna göra det direkt på nåt sätt... :hmm:
Av Mammajenny
Jag får lite panik ibland för att jag aldrig har tid eller ro att sitta en lång stund med min spindelsjal. Den blir ju aaaaaldrig klar. Fem minuter här och fem minuter där. Nu är det "bara" en och en halv rad med spindlar kvar :eld: :lol: .

De nya projekten liksom stockar sig i skallen. Kofta till bebisen, den halvfärdiga filten borde bi helfärdig, en spindelsjal till mig också. I det här tempot räcker dessa projekt året ut :whut: .
Användarens profilbild
Av Ketronya
Mammajenny skrev:
hörnsten skrev:Jag sitter med en döskallesjal i händerna just nu! :D
Hittade en som gjort om mönstret så ögonen inte virkas lösa: http://camillaslivsstil.blogspot.se/sea ... lturtorial
Här finns döskallesjal utan lösa ögon!
Aha, toppen! Följer ni det mönstret eller har ni ändrat på egen hand? :)
Användarens profilbild
Av CAKirre
Aborre skrev:Någon som har ett mönster till något liknande det här för en som inte är mogen att frihanda än? Eller bra tips på hur jag kan göra något liknande. Dom var så söööööta!

Bild
Jag har inga mönster till någon sådan, men om du är medlem på ravelry så kan du hitta bas-mönster till virkade mössor, t ex. denna som jag tycker är lite söt, men som bara verkar vara i en storlek. Jag vet ju inte vilken storlek du är ute efter.
Söker du sedan på Applique så får du fram en massa applikationer som du sedan kan sy fast på din mössa, efter att du virkat dem i valfria färger.

Kan hjälpa dig lite mer senare om du vill, men nu borde jag verkligen sluta surfa och göra mig i ordning för jobbet istället... :floet2:
Användarens profilbild
Av hörnsten
Aborre skrev:
CAKirre skrev:
Aborre skrev:Någon som har ett mönster till något liknande det här för en som inte är mogen att frihanda än? Eller bra tips på hur jag kan göra något liknande. Dom var så söööööta!

Bild
Jag har inga mönster till någon sådan, men om du är medlem på ravelry så kan du hitta bas-mönster till virkade mössor, t ex. denna som jag tycker är lite söt, men som bara verkar vara i en storlek. Jag vet ju inte vilken storlek du är ute efter.
Söker du sedan på Applique så får du fram en massa applikationer som du sedan kan sy fast på din mössa, efter att du virkat dem i valfria färger.

Kan hjälpa dig lite mer senare om du vill, men nu borde jag verkligen sluta surfa och göra mig i ordning för jobbet istället... :floet2:
Tack för tipsen! Jag satt och letade igår kväll för mönstret ska finnas där men hittade inget. Ska testa att göra en själv, men vet inte om jag har något lämpligt garn, måste kika lite.
Här är det: http://www.ravelry.com/patterns/library/beachy-pack
Användarens profilbild
Av CAKirre
Aborre skrev:Nu är halva hatten klar, nu är det brätte och applikationer kvar. Krabban tror jag att jag fixar, men.. en motorcykel? Jag vet knappt hur en ser ut! Några tips?
Här har du en motorcykel, även om den kostar en liten slant.
Här är en annan Om inte så ger de i alla fall en hum om hur de kan se ut. ;)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Så söta hattar!
Och vilket fint armband!

Här har jag snart växt ihop med min virknål. Virkar varje ledig stund som blir. Håller på med varsin skolavslutningsklänning till tjejerna och trots att jag började tidigt blir det bråttom nu på slutet. På torsdag kväll MÅSTE de vara klara. Att virka i lacetunnt vitt bommullsgarn sedan i april gör att jag nu längtar efter att få sätta händerna i något mer färgglatt och mjukt.
Användarens profilbild
Av Cillan
Så himla häftig!
Användarens profilbild
Av hörnsten
Aborre skrev:Jag skulle vilja försöka mig på denna elefant.. men jag fattar inte riktigt var man börjar :hmm: Och i och med det undrar jag om jag tagit mig vatten över huvudet :lol: Det står ju något på japanska men inte tusan kan jag tyda det..

Bild
Oj vilken rolig utmaning! Jag tror man börjar i änden av snabeln...
Är du säker på att det är japanska?
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?