Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Tänkte ev köpa en kortare sjal som komplement till min långsjal. Vill ha den bl a till ryggknytningar till min treåring, men vill även kunna använda den till bebisen som kommer nästa år.
Har nu en Easy 4,7, som nog blir jättebra till bebisen (har äntligen börjat lära mig litegrann!), men den är så lång när jag är utomhus med pojken. Det släpar ju i marken hur jag än gör när jag ska knyta.
Har nu spanat in Stork Leo Rouge :D men vet inte vilken längd jag ska ha i så fall. Man ska väl lägga till 40 cm till den längd som står, eller hur?
Så en 3,6 blir väl totalt 4 meter i verkligheten, från ände till ände? Och en 4,1 blir då 4,5 meter. Det är ju nästan lika långt som den jag har. Och jag hade nog tänkt mig en som är en bit kortare.
Men om jag köper en 3,6, vad kan jag använda den till då?
Och vilka knytningar till en bebis räcker den till?
Det ska väl gå med vaggor, t ex?
Jag är 1,65 lång och normalt sett (när jag inte är gravid :) ) ca storlek 38/40.
Annika.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har en 3,6 Stork och den är jätte bra till höft-x och man kan även knyta ryggsäck och tibetansk ryggsäck. Den räcker till bas-x också, men det brukar jag inte använda.
Till en bebis kan man knyta t ex tryggvagga.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag provade en 3.6m Stork Ulli. Den räckte precis till Tibetan, men var väldigt känslig för att man fick mitten rätt. Annars kändes det som om ena änden blev lite kort för att kunna fästas riktigt säkert.

Höft-X och vanlig ryggsäck samt bas-X går bra precis som Helena skriver. Känguru är också lagom.

Jag är 164, med lång överkropp. Kör oftast med large på tröjor (åtminstone tighta :wink: )

väntar själv nu på en Leo Rouge 4.1m.....
Användarens profilbild
Av Helena
lwinroth skrev:Jag provade en 3.6m Stork Ulli. Den räckte precis till Tibetan, men var väldigt känslig för att man fick mitten rätt. Annars kändes det som om ena änden blev lite kort för att kunna fästas riktigt säkert.
Jag har sytt dit en tråd som markering på min sjal, så att jag vet exakt var mitten är.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Helena skrev:
lwinroth skrev:Jag provade en 3.6m Stork Ulli. Den räckte precis till Tibetan, men var väldigt känslig för att man fick mitten rätt. Annars kändes det som om ena änden blev lite kort för att kunna fästas riktigt säkert.
Jag har sytt dit en tråd som markering på min sjal, så att jag vet exakt var mitten är.
Jag skall också göra det, men när man slänger upp på ryggen så är det svårt att se att mittmarkeringen inte glider lite åt sidan :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?