Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Och jag tycker inte det är mer förolämpande att säga att man gjort ett annat bärval än någon annan, jämfört med ett annat kostval, en miljövänligare bil eller något annat i andras ögon "präktigt". Jag står för mina val och tycker det är synd om andra om de inte kan hantera dem. Däremot brukar jag låta bli att prata för mycket om det när det är någon som redan är förbi stadiet där det går att ändra sig (typ, någon som har en treåring behöver kanske inte höra hur mycket de minsann missat för att de bar i BB:s enklaste modell, på precis samma sätt som jag inte behöver gnugga in hur mycket miljövänligare det är med biogas till någon som faktiskt bara hade råd med absolut billigaste bilen osv).
Fast det är just det där, att vara i startgropen att köpa en ny sele. Och hon vill ha en babybjörn och jag tycker kanske att det finns så många andra. Men att hitta orden, hur nu konversationen utvecklar sig, att det finns så många andra selar som är bättre än (majoriteten) av babybjörns, för att få henne att välja något som är skönare, men utan att få henne att känna sig nertryckt för det första året hon bar i en oergonomisk variant... :roll:
Kan du inte bara säga något i stil med att "jag har aldrig riktigt fått till det med BB, dessutom finns det ju de selar som är så mycket snyggare, men de finns ju aldrig att titta på i vanliga affärer, men kolla nätet" eller något liknande. Det tycker inte jag är förolämpande.
Mikaela skrev:Kan du inte bara säga något i stil med att "jag har aldrig riktigt fått till det med BB, dessutom finns det ju de selar som är så mycket snyggare, men de finns ju aldrig att titta på i vanliga affärer, men kolla nätet" eller något liknande. Det tycker inte jag är förolämpande.
Var och kollade i den nyöppnade Babykoncept i Olskroken idag, och de hade Manduca :)
Användarens profilbild
Av SCSI
Disaia skrev:
Mikaela skrev:Kan du inte bara säga något i stil med att "jag har aldrig riktigt fått till det med BB, dessutom finns det ju de selar som är så mycket snyggare, men de finns ju aldrig att titta på i vanliga affärer, men kolla nätet" eller något liknande. Det tycker inte jag är förolämpande.
Var och kollade i den nyöppnade Babykoncept i Olskroken idag, och de hade Manduca :)
jag hoppasatt vi kan ta in fler selar så småningom men än så länge har vi åtminstone ergo på Babybiten. :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
Svårt... Stöter ju inte på det där längre.

I veckan satt jag på en jobbmioddag och babbalde med en nybliven pappa där vi gled in på ämnet att kunna göra saker med barnen med. Och jag säger att vi hade en sele (jag brukar säga att vi hade sele och sjal) varpå han avbryter och säger att vi har en sjal, super! :tumup: Blir så glad. Det är ju typ en gång på 50 liksom...

OT Har BB en ryggsele nu?
Användarens profilbild
Av zink
SCSI skrev:
Disaia skrev:
jag hoppasatt vi kan ta in fler selar så småningom men än så länge har vi åtminstone ergo på Babybiten. :tumup:
Babyproffsen i stan har haft Ergo och Tricot-Slen och ringsjalar :vågen: Fast på skyldockan sitter bara en BB efts dte är BB's skyltdock :roll:
Användarens profilbild
Av zink
nalimea skrev:Fast det är just det där, att vara i startgropen att köpa en ny sele. Och hon vill ha en babybjörn och jag tycker kanske att det finns så många andra. Men att hitta orden, hur nu konversationen utvecklar sig, att det finns så många andra selar som är bättre än (majoriteten) av babybjörns, för att få henne att välja något som är skönare, men utan att få henne att känna sig nertryckt för det första året hon bar i en oergonomisk variant... :roll:
Jag känner igen mig i det där...
Det kan också kännas som att jag är mindre trovärdig eftersom jag är så odelat kritisk mot BB, och positiv till "min egen" sele. Lite som att jag verkar helt hjärntvättad av någon Manduca-säljare... Eftersom jag dissar en produkt som alla andra verkligen har högt förtroende för.

Så jag försöker låtsas nyfiken på BB, men känner att min skepsis lyser igenom på ett oklädsamt sätt liksom... Hör själv när jag skriver detta att lösningen antagligen är att våga vara ärlig, det uppfattas nog som mycket trevligare?
Disaia skrev:Det kan också kännas som att jag är mindre trovärdig eftersom jag är så odelat kritisk mot BB, och positiv till "min egen" sele. Lite som att jag verkar helt hjärntvättad av någon Manduca-säljare... Eftersom jag dissar en produkt som alla andra verkligen har högt förtroende för.

Så jag försöker låtsas nyfiken på BB, men känner att min skepsis lyser igenom på ett oklädsamt sätt liksom... Hör själv när jag skriver detta att lösningen antagligen är att våga vara ärlig, det uppfattas nog som mycket trevligare?
Det finns nästan inte en enda kund som kommer till mig som inte resan har/har provat Babybjörn och tycker den är värdelös så jag behöver ju inte säga så mycket om det. Men jag bara menar att alla andra inte gillar den :)
Jag brukar försöka låta neutral och säga att jag provat bära grodan i bb, men att jag fick ont i ryggen direkt, och att jag kunnat bära i timmar i sjalen (så folk förstår att det inte nödvändigtvis är ryggen det är fel på, många bekanta har trott att det varit deras eget fel att de inte kunnat bära sina barn, när de i själva verket bara valt fel sele). Sen fortsätter jag ned att det finns många alternativ, och att det är bra att prova sig fram, då man inte på förhand kan veta vad som funkar. Till exempel kan jag omöjligt bära i ergo original, men performance sitter perfekt. Och sen avslutar jag med att erbjuda mig att visa de varianter jag själv har hemma och tipsa om de butiker som finns här i Stockholm.
honungsmarmelad skrev:Jag brukar säga som jag tycker, att BabyBjörn är kassa för både barn och bärare. Men så brukar jag snabbt som attan byta fokus från det personliga och snacka lite skit om hur stora företag kan använda sig av sin ekonomiska makt för att få föräldrar att tro att det inte finns alternativ (och så pratar jag om att alternativen blir mer och mer populära och välkända och att fler får upp ögonen för dem nu). Det brukar fungera jättebra, det skapar lite ilska mot BabyBjörn istället för inåtvänd frustration över att ha valt fel. Ingen gillar att känna att de valt fel men det är ju faktiskt så att vi blir lurade av vinstdrivna företag och lite ilska riktat mot sådana är aldrig fel.

Erbjuder ofta att prova och låna bärdon, också.
Snyggt!
Jag har kommit på mig själv flera gånger nu när folk nämnt att bb kommit med en ny sele som man även kan ha på ryggen att "jo, jag har sett att bb försökt sig på att göra en kopia på de ergonomiska selarna".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?