Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Jag har köpt garn. :D Det är ju fortfarande 35% rea på Drops garner, så nu har jag två koftor till inplanerade. :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:Kvarnkvik - en massa fint! :loving:
Här är visst länk till provläsningsex. http://issuu.com/formabooks/docs/provl_ ... ode=mobile
Oj vad mycket fint! Det var mycket avancerade grejer. Men den kommer ut i höst (som jag fattat det) så jag får öva tills dess. Mycket snygga koftor.
Jag tar den som månadsbok från bokklubben skaparglädje, de verkar ha den nu :D
Av gurkan
kvarnkvik skrev:
gurkan skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:Kvarnkvik - en massa fint! :loving:
Här är visst länk till provläsningsex. http://issuu.com/formabooks/docs/provl_ ... ode=mobile
Oj vad mycket fint! Det var mycket avancerade grejer. Men den kommer ut i höst (som jag fattat det) så jag får öva tills dess. Mycket snygga koftor.
Jag tar den som månadsbok från bokklubben skaparglädje, de verkar ha den nu :D
:vågen:
Av gurkan
kvarnkvik skrev:
kvarnkvik skrev:Men :gaah: när ska jag få tummen ur och bestämma mig för vilken kofta/bolero jag ska sticka och beställa garn :roll: Jag behöver ju koftan nu!
Och så hittade jag denna som jag gillar, men då verkar den typ omöjlig att få tag i. http://www.ravelry.com/patterns/library ... ce-pattern
Den var jättefin!
Av Ponyo
gurkan skrev:Jag har köpt garn. :D Det är ju fortfarande 35% rea på Drops garner, så nu har jag två koftor till inplanerade. :lol:
Skoj! :lol:
Har du något mönster inplanerat för garnerna? Och vilka blev det?
Användarens profilbild
Av binaem
gurkan skrev:Fryle och binaem: Ni virkade/stickade en mönstrad mössa för ett tag sedan. Svart och så olikfärgat garn. Vad heter mössan och var finns mönster?
Karins Kurbis heter mönstret
Av gurkan
binaem skrev:
gurkan skrev:Fryle och binaem: Ni virkade/stickade en mönstrad mössa för ett tag sedan. Svart och så olikfärgat garn. Vad heter mössan och var finns mönster?
Karins Kurbis heter mönstret
Tack!
Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Jag har köpt garn. :D Det är ju fortfarande 35% rea på Drops garner, så nu har jag två koftor till inplanerade. :lol:
Jag har en fin kofta i boken Stickbart som jag beställde mörkgrå och mellangrå Baby Merino till, den ska bli randig. Och sedan tänkte jag köpa Tant Koftas mönster och sticka en lång kofta i Big delight (ull), som blir randigt, i höstfärger.

Jag håller tummarna för att merinogarnet är så mjukt att jag kan ha kortärmat under. Den andra koftan tänkte jag mer som en utekofta.
Av gurkan
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
Jag har en fin kofta i boken Stickbart som jag beställde mörkgrå och mellangrå Baby Merino till, den ska bli randig. Och sedan tänkte jag köpa Tant Koftas mönster och sticka en lång kofta i Big delight (ull), som blir randigt, i höstfärger.

Jag håller tummarna för att merinogarnet är så mjukt att jag kan ha kortärmat under. Den andra koftan tänkte jag mer som en utekofta.
8 nystan merino och 8 nystan Delight för 580 spänn! :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Sonen önskar sig en stickad ringbrynja, framförallt en huva. Var hittar jag ett mönster till detta? Vad ska jag skriva på engelska om jag vill söka på Ravelry? Hur hittar jag ett garn som ger den rätta metalliknande känslan? Lingarn kanske?
Fryle skrev:Sonen önskar sig en stickad ringbrynja, framförallt en huva. Var hittar jag ett mönster till detta? Vad ska jag skriva på engelska om jag vill söka på Ravelry? Hur hittar jag ett garn som ger den rätta metalliknande känslan? Lingarn kanske?
Chainmail heter det, de jag sett har varit stickade i grovt, styvt garn och sen sprayade med silverfärg.
Av Ponyo
gurkan skrev:
Ponyo skrev:

Baby merino har jag stickat lite i, och bortsett från svag svag akrylkänsla, så är det bra. Det killar inte.
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?