Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kaylee
Jag har en manduca som jag bär min nyföding i. Hon verkar trivas bra, men jag får banne mig ont i axlarna. Något måste vara fel. Hur högt ska manducan sitta i midjebältet? Vid midjan eller vid höfterna? Jag är ju snittad så hittills har den fått sitta där det har gått.
Av alta
Testa att flytta upp eller ner bandet mellan axelbanden? Vi använder också manduca men skaffade den först när dottern var 3 månader. Om du vill får ni gärna komma hit så kan vi testa tillsammans.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Min erfarenhet är att tyngden hamnar på axlarna för den som bär så länge man använder spädbarnsinlägget. Tyvärr. När barnet blir större och sitter utan inlägget hamnar tyngden mer i midjan på den som bär och det blev skönare.
Användarens profilbild
Av kaylee
kronärtskocka skrev:Min erfarenhet är att tyngden hamnar på axlarna för den som bär så länge man använder spädbarnsinlägget. Tyvärr. När barnet blir större och sitter utan inlägget hamnar tyngden mer i midjan på den som bär och det blev skönare.
Aha!
Nåja, så länge hon använder spädbarnsinlägget så är hon åtminstone relativt lätt (när är det man kan byta egentligen? 5 kg?).
Användarens profilbild
Av KATARINA
Se till att ha höftbältet på höften (om du kan) och ordentligt åtdragen. Du kan också prova att korsa axelbanden där bak och se om det blir skönare.
Användarens profilbild
Av isbl
Korsa axelbanden var länge ett måste för mig för att öht vilja använda den. Nu tycker jag dock att det funkar att ha den vanligt, trots att bebisen blivit tyngre :hmm:
Av LillaGrodan
Så länge du bär med spädbarnsinlägget så spelar det ingen roll var du sätter höftbältet eftersom tyngden inte läggs på det ändå. Barnet hänger ju på axlarna. Därför bör du sluta använda det så tidigt du kan = när benen är tillräckligt långa.
Användarens profilbild
Av kaylee
LillaGrodan skrev:Så länge du bär med spädbarnsinlägget så spelar det ingen roll var du sätter höftbältet eftersom tyngden inte läggs på det ändå. Barnet hänger ju på axlarna. Därför bör du sluta använda det så tidigt du kan = när benen är tillräckligt långa.
Dvs när tyget går från knäveck till knäveck?
Av LillaGrodan
kaylee skrev:
LillaGrodan skrev:Så länge du bär med spädbarnsinlägget så spelar det ingen roll var du sätter höftbältet eftersom tyngden inte läggs på det ändå. Barnet hänger ju på axlarna. Därför bör du sluta använda det så tidigt du kan = när benen är tillräckligt långa.
Dvs när tyget går från knäveck till knäveck?
Ja precis.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Jag tycker att det går ganska bra att få ned tyngden på höften även med babyinsatsen om man ser till att bebisen hamnar riktigt långt ned i selen. Du kan också prova att dra åt axelbanden i början av vadderingen där det sitter en rem utanpå vadderingen.
Användarens profilbild
Av kaylee
Ok, tack så hemskt mycket för tipsen!
Får helt enkelt vänta lite på att jag ska kunna sätta selen ordentligt längre ner, som det är nu är det inte riktigt bekvämt nånstans, men NÅN gång ska väl snittet sluta ömma hoppas jag..
Av Tidsresenär
Försök att komma överens med sjalen, det är inte så svårt trots allt. Då får du inte ont i axlarna och det trycker inte på magen. Manducan blir konstigt nog skönare med tiden när bebisen blir större och tyngre. Jag tror det beror på att en sele inte kan funka helt perfekt från nyfödd till 20kg och att det blir lite kompromissartad i början och slutet. Nu med en 8-månaders är Manducan min stora kärlek men det var den verkligen inte innan.
Användarens profilbild
Av kaylee
Tidsresenär skrev:Försök att komma överens med sjalen, det är inte så svårt trots allt. Då får du inte ont i axlarna och det trycker inte på magen. Manducan blir konstigt nog skönare med tiden när bebisen blir större och tyngre. Jag tror det beror på att en sele inte kan funka helt perfekt från nyfödd till 20kg och att det blir lite kompromissartad i början och slutet. Nu med en 8-månaders är Manducan min stora kärlek men det var den verkligen inte innan.
Jag har börjar komma överens med den, jag tycker den är bekväm (förutom att det tar för lång tid att knyta), däremot är min dotter inte lika överförtjust. Jag tror hon tycker att det blir för trångt. :-k
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag har använt vanliga ergonomiska selar från början utan spädbarnsinlägg/bebisinsats, även med mina tvillingtjejer som vägde 2,5 kg styck. Jag sätter bara ner dem med benen uppdragna som små grodor/bollar med hela bebisen innanför selen, tills de blivit långa nog att ha benen ute. Är de riktigt små så har jag bara knutit en vanlig tunn halsduk runt oss, så att service känns som att de ska trilla ut ur öppningen på sidorna. Det går ju alltid att testa och se om det känns bättre på det viset. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?