Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anciol
Hej!

Vi har en dotter på 8 månader som vi ofta bär i sjal. Jag skulle så gärna vilja kunna amma när hon sitter där, det skulle vara så smidigt, men vi får inte till det!

Jag är lång, om det har någon betydelse, med ganska små tuttar, så det finns inte så mycket att vika uppåt :roll: . Att knyta upp sjalen och kasa ner tjejen är väl ett alternativ, men då kan av ju lika gärna knyta ur henne helt o hållet och amma som vanligt.

Jag efterlyser ett enkelt och smidigt sätt att amma i sjal! Finns det? Hur gör ni?
Användarens profilbild
Av isbl
Jag har bara fått till det när jag knutit dubbelt kryss. Den knytningen tycker jag är lätt att lossa på och hasa ner bebis och sen lyfta under rumpan och dra åt den igen när han ammat färdigt. Har inga jättebröst, men visst, lite töjbara har de ju blivit :roll:
Användarens profilbild
Av Humle
Jag har dragit ner ena axelbandet och om det behövs krupit ur med hela armen. Jag brukar bära i omslutet kryss när jag bär. Efteråt brukar det gå bra att lirka tillbaka armen i sjalen.
Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag brukade nog oftast behöva kasa ned sjalen (har stora bröst, så ibland om hon redan satt någorlunda långt ned kunde det gå att dra bröstet uppåt i stället. Det berodde lite på vilka kläder jag hade på mig också).

Jag tyckte ändå att det var en stor fördel jämfört med att knyta ut henne, framför allt att jag kunde fortsätta röra mig framåt om vi var ute och gick någonstans, och att det var mer praktiskt om hon somnade i sjalen än i famnen om man var ute och for någonstans, eftersom jag då kunde hoppa upp henne litegrann i alla fall när hon somnat hårt och sedan fortsätta gå. Om hon somnat i famnen var jag ju helt låst att sitta kvar där jag var.

Men det var enklare i mei-tai än i sjal faktiskt, framför allt momentet att knyta upp sjalen igen så att man slapp fortsätta gå med sovande barn långt ned på låren. Svårast tyckte jag nog var att amma i sele (vi hade en beco butterfly).
Användarens profilbild
Av Jennelii
Här ammar jag, det är verkligen ingen knutning som finns, vet inte vad jag gjorde där :lol: (Linus är nästan 2 år där)

Bild

och här på nolia i Piteå

Bild

och här :loving:

Bild

I mina älskade älskade gåsar :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?