Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sassa78
Min kille som är drygt 4 veckor verkar inte uppskatta
Att bli sjalad:( jag vet inte vad som är tokigt, han gnäller och
Spjärnar när han kommer dit, jag får inte till vagga eftersom han är för lång
Så jag knyter bara i omslutet kryss. Jag känner mig lite bekymrad
Över detta eftersom jag verkligen sett fram emot att bära en ny liten bebis:(
Av Sofie
Har jag förstått rätt att han gnäller och spjärnar när du sjalar i omslutet i upprät ställning?
Lite felsökning:
Har du fötterna innanför eller utanför? En del bebisar vill ha fötterna utanför från start.
Knäna ordentligt över rumpnivå?
Vad gör du när du sjalar? Sitta ner brukar inte vara poppis, men gå brukar gillad.
Är han hungrig, varm, våt blöja, eller kissnödig? Bebisar har en reflex att inte kissa när de blir burna mot kroppen. Testa att hålla bebisen ut från kroppen och säga kssss, sen sjala upp igen efter ngra sekunder :D

Kan det vara så att han helt enkelt är trött? Isf kan det vara lite knäböj till lite musik som gör susen.
Användarens profilbild
Av Lee-nah
Har du huvudet innanför sjalen kan han protestera mot det. Och för en del bebisar tar det en liten stund efter att man slutat böka med knytning osv innan de fattar att de sitter rätt bra. Gå runt lite med rejäla steg så det blir en taktfast rytm brukar också funka. Gärna rätt snabb takt. Sjunga lite kan också funka för en del bebisar. Lycka till!
Av Moby
När du har felsökt enligt ovan testat tipsen så kan du prova att trumma på rumpan. Jag vet inte varför men det har alltid funkat på min. Marsch-takt brukar funka bäst.
Av sassa78
Sofie skrev:Har jag förstått rätt att han gnäller och spjärnar när du sjalar i omslutet i upprät ställning?
Ja precis!
Lite felsökning:
Har du fötterna innanför eller utanför? En del bebisar vill ha fötterna utanför från start.
Knäna ordentligt över rumpnivå?
Ja har försökt att få fötterna innanför men det går inge vidare så de är utanför...

Vad gör du när du sjalar? Sitta ner brukar inte vara poppis, men gå brukar gillad.
Rör mkt på mig:)
Är han hungrig, varm, våt blöja, eller kissnödig? Bebisar har en reflex att inte kissa när de blir burna mot kroppen. Testa att hålla bebisen ut från kroppen och säga kssss, sen sjala upp igen efter ngra sekunder :D
Ja! Det ska jag testa!

Kan det vara så att han helt enkelt är trött? Isf kan det vara lite knäböj till lite musik som gör susen.

Tack för alla tips:)
Användarens profilbild
Av Lee-nah
Moby skrev:När du har felsökt enligt ovan testat tipsen så kan du prova att trumma på rumpan. Jag vet inte varför men det har alltid funkat på min. Marsch-takt brukar funka bäst.
jag brukar trumma i takt med det jag sjunger =)

Jag sjalar bara andras barn och oftast barn som är ovana vid sjal. Jag har ännu inte sjalat nån som inte accepterat det när hen väl suttit fast som hen ska och man ev gungat och trummat lite =)
Av Ponyo
Min stora ville varken åka sjal eller vagn i början. Hänga över axeln svt det enda som dög. Så jag knöt sjalen, satte upp honom på axeln som vanligt. Satte in fötterna i sjalen, och lät honom sakta sakta halka ner i sjalen. Som tur var det sommar, så detta gjorde jag utomhus.
Av sassa78
Ponyo skrev:Min stora ville varken åka sjal eller vagn i början. Hänga över axeln svt det enda som dög. Så jag knöt sjalen, satte upp honom på axeln som vanligt. Satte in fötterna i sjalen, och lät honom sakta sakta halka ner i sjalen. Som tur var det sommar, så detta gjorde jag utomhus.
Listigt :tumup:
Av sassa78
Efter lite trixande upptäckte jag att min tjocka vävda sjal uppskattades mer än den mysiga trikåsjalen :( men men nu har jag införskaffat en tunnare vävd sjal så får vi se. Ska även tillägga att efter att ha suttit och sovit i den verkade trikåsjalen gå lite bättre. Håll tummarna :vågen:
Av Flygmusen
Min dotter var aldrig något stort fan av trikåsjalen, jag vet inte om den blev för tajt eller om det var att hon hade svårare att röra sig. Vi körde manduca mestadels, därefter mei tai och jag köpte för bara några månader sen en vävd sjal. Hade jag vetat att hon gillade vävd sjal bättre hade jag köpt det tidigare men jag skrämdes av att den verkade svår att knyta. Nu är det vävd sjal och kanske till viss del manduca på ryggen igen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?