Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anna76
Jag är gravid med nr 2 och funderar lite över det här med kolik och sjalbärande. Vår första dotter hade väldigt kinkig mage och var ofta ledsen och skrek på kvällarna. Just när vi var mitt i det gick vi runt med henne på axeln och i famnen. Trikåsjalen hade jag inte en tanke på (den var dessutom väldigt varm).
Nu funderar jag på om sjal kan vara ett bra alternativ när vi får andra barnet? Tänk om h*n också är lika ledsen på kvällarna och har ont i magen? Är det någon som har erfarenhet av kolik och sjal?
Av No_
Min stora skrek mycket om kvällarna i perioder.
Då gällde det att bära bära bära.
Sjalen var toppen. :tumup:
Jag inbillar mig att det dessutom är världens bästa magmassage för en liten knipmage.
Av Ponyo
B kunde sova superlänge i vagnen om dagarna, men jag bar ändå i sjal pga magen. Nu tyckte inte BVC att han kavlade in på kolik. För minifom hjälpte, plus att hans skrik kom mycket senare på kvällen, och kändes mer som övertrötthet.
Tyckte att om jag bar i sjalen hela dagen så blev kvällarna lite lättare.
Användarens profilbild
Av anna76
Åh, vad bra! Vår dotter fick heller aldrig nån "diagnos" med kolik, men det kändes som att det var det ändå. Hon började ofta att bli ledsen vid 8 på kvällen och kunde skrika till 12, halv ett...
Jag ska vara beredd med sjalen om (hoppas inte) det blir samma med lilla pyret.
Av Kickan
Vet inte om det stämmer men min svärmor hade hört berättas att i länder där alla barn bärs i sjal, Afrika t ex, så förekommer överhuvud taget inte kolik och magont hos bebisarna. Det skulle inte förvåna mig om det stämmer.
Av ylvakofta
Min syster har en tvåmånaders som verkar få magproblem och behöva skumpas om kvällarna, men systern har märkt att det blir mycket bättre om bebin fått åka mycket sjal under dagen.
Av KattenFindus
Sjal/sele var det enda som mildrade lite för våran del, fast det krävdes rask prommenad :lol:
gick oftast till storvägen och tillbaka ca 1,8 mil, så ja här hjälpte det bra, fast koliken visade sig i det här fallet vara mjölkproteinallergi, så det kanske inte kvalar in?
Användarens profilbild
Av darnia
Kvällskinkighet är väl rätt vanligt utan att det behöver vara så illa att en klassar det som kolik? Tror hur som helst att mycket bärande/närhet underlättar.
Användarens profilbild
Av anna76
mammatillE skrev:Om det skulle bli för varmt med sjalen kan ju mei tai eller sele vara ett alternativ :tumup:
Mei tai är jag faktiskt riktigt nyfiken på, det känns som ett enklare alternativ till sjal. :wink:
Av KattenFindus
anna76 skrev:
mammatillE skrev:Om det skulle bli för varmt med sjalen kan ju mei tai eller sele vara ett alternativ :tumup:
Mei tai är jag faktiskt riktigt nyfiken på, det känns som ett enklare alternativ till sjal. :wink:
Mei Tai var toppen tyckte jag :loving:
särskilt för ett pucko som mig som hade svårt med vävda sjalen rätt länge :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?