Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså, att göra ett avigt varv för att vika in kanten och sy upp som avslutning nertill på en top - GÅR det att få osynligt?

Jag försöker att knappt dra i tråden jag syr med alls, för att minimera, men jag tycker det syns massor - eller är det bara på mina grejor jag ser det?

Jag tyckte det blev så snyggt på vem-det-nu-var som visade en sån kant här i tråden för någon vecka sedan.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Alltså, att göra ett avigt varv för att vika in kanten och sy upp som avslutning nertill på en top - GÅR det att få osynligt?

Jag försöker att knappt dra i tråden jag syr med alls, för att minimera, men jag tycker det syns massor - eller är det bara på mina grejor jag ser det?

Jag tyckte det blev så snyggt på vem-det-nu-var som visade en sån kant här i tråden för någon vecka sedan.
Kolla min blogg :tumup:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:Alltså, att göra ett avigt varv för att vika in kanten och sy upp som avslutning nertill på en top - GÅR det att få osynligt?

Kolla min blogg :tumup:
Ja, det är ju så jag gör, fast kanske skulle jag varit ännu generösare med tråden jag syr med...
Nu räckte den ju inte runt hela vägen i alla fall, så jag skulle ha sytt ännu lösare i början. Nå, jag får hoppas på att det blir bättre efter tvätt.
Av gurkan
Får se om jag lyckas förklara mitt problem. Jag är i avslutningsfasen av höger framstycke på den där röda koftan jag visat bild på. Det är (från höger till vänster) 15 m mosstickning, 2 m slätstickning, 4 m mosstickning. Maskorna med slätstickning har jag minskat successivt tills jag skulle ha två kvar. Då ska jag minska genom att lyfta, sticka rätt och sedan dra den lyfta över. So far so good.

Men. Jag ska sedan fortsätta med mosstickning ett tag efter minskningen. Och efter minskningen är gjord får jag (från vänster) 1 am 1 rm 1 am 1 rm 1 rm 1 am osv.

Det blir ju ingen mosstickning av det. Hur löser jag det? Just nu har jag alltså tre räta maskor bredvid varandra.
Av gurkan
Ponyo skrev:Gurkan :siishah: vad snabbt du stickar!
Sitter dock med knorrande bebis, och har svårt för problemlösning. Om ingen annan svarar, så kollar jag igen imorgon.
Det är lugnt! Jag ska sova nu. :D
Användarens profilbild
Av melon
gurkan skrev:Får se om jag lyckas förklara mitt problem. Jag är i avslutningsfasen av höger framstycke på den där röda koftan jag visat bild på. Det är (från höger till vänster) 15 m mosstickning, 2 m slätstickning, 4 m mosstickning. Maskorna med slätstickning har jag minskat successivt tills jag skulle ha två kvar. Då ska jag minska genom att lyfta, sticka rätt och sedan dra den lyfta över. So far so good.

Men. Jag ska sedan fortsätta med mosstickning ett tag efter minskningen. Och efter minskningen är gjord får jag (från vänster) 1 am 1 rm 1 am 1 rm 1 rm 1 am osv.

Det blir ju ingen mosstickning av det. Hur löser jag det? Just nu har jag alltså tre räta maskor bredvid varandra.
Jag förstår nog inte riktigt för vad jag kan läsa så har du varannan maska dvs fullt möjligt att fortsätta med mosstickning. Och om du har tre räta är det ju bara att sticka den mittersta avig så har du moss där också.
Av gurkan
melon skrev:
gurkan skrev:Får se om jag lyckas förklara mitt problem. Jag är i avslutningsfasen av höger framstycke på den där röda koftan jag visat bild på. Det är (från höger till vänster) 15 m mosstickning, 2 m slätstickning, 4 m mosstickning. Maskorna med slätstickning har jag minskat successivt tills jag skulle ha två kvar. Då ska jag minska genom att lyfta, sticka rätt och sedan dra den lyfta över. So far so good.

Jag förstår nog inte riktigt för vad jag kan läsa så har du varannan maska dvs fullt möjligt att fortsätta med mosstickning. Och om du har tre räta är det ju bara att sticka den mittersta avig så har du moss där också.
Jag har två räta i slätstickning som ska bli en. Och bredvid dem börjar mosstickningen med en rät. När minskningen är gjord har jag ju då två räta bredvid varandra och då ska jag fortsätta med mosstickning över alla maskorna.
Användarens profilbild
Av glis
gurkan skrev:
melon skrev:

Jag har två räta i slätstickning som ska bli en. Och bredvid dem börjar mosstickningen med en rät. När minskningen är gjord har jag ju då två räta bredvid varandra och då ska jag fortsätta med mosstickning över alla maskorna.
Jag skulle ha minskat en till eller låtit bli sista minskningen, beroende på om jag valt lite stor eller lite liten storlek.
Av gurkan
Tack!

Jag tror jag sätter den på en tråd och börjar på andra framstycket så får vi se vad som händer när jag kommer till motsvarande ställe på vänster framstycke. Jag tror något blev knas längre ner när jag skulle börja minska. Men jag valde att bortse från det. (Som en del i min terapi att inte göra allt allt allt perfekt.)
Användarens profilbild
Av melon
gurkan skrev:En helt annan fråga. Nån som stickat Shalom Cardigan?
http://www.ravelry.com/patterns/library/shalom-cardigan

Jag vill veta hur svår den är.

http://www.ravelry.com/projects/JuliaVR ... cardigan-2
:love:
Jag har stickat Shalom fast jag räknade om en hel del. Jag minns inte riktigt hur mönstret var skrivet, men jag har för mig att det var rätt enkelt att följa.
gurkan skrev:En helt annan fråga. Nån som stickat Shalom Cardigan?
http://www.ravelry.com/patterns/library/shalom-cardigan

Jag vill veta hur svår den är.

http://www.ravelry.com/projects/JuliaVR ... cardigan-2
:love:
Den är hyfsad enkel, jag fick dock problem när jag fick för mig att använda den som grund för en klänning och stickade runt istället, jisses vad jag snodde in mig med aviga och räta varv... :whut: Men det var nog mest min hjärna som ställde till det och inte beskrivningen! :D

edit arm öppningen var jag inte riktigt förtjust i så den gjorde jag om lite... Jag tyckte att det blev för mycket öppet liksom. :D
Hjälp mig nu!

Jag har sex stycken färdigstickade snögubbar till pedagogerna på Björns avdelning.
Hälften av halsdukarna är färdiga, men inga gubbar har ögon eller armar. Det kan jag lätt hinna med ikväll.

Fortsätter jag att skjuta upp det här kommer det inte bli några pedagogpresenter, så peppa mig att jag sätter mig med det här efter middagen!

:help:
  • 1
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?