Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
kvarnkvik skrev:Jag letar mönster att sticka en vår/höstmössa till H. Mitt garn är 11wpi och då borde ju det här mönstret funka http://www.ravelry.com/patterns/library ... -heart-hat men det funkar inte att förminska den bara genom att ta bort en rapport i spetsmönstret va? Tänker på formen på stjärnan som blir upptill.
Det är ju så många spetsar i stjärnan så det borde ju fungera tycker jag :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:
kvarnkvik skrev:Jag letar mönster att sticka en vår/höstmössa till H. Mitt garn är 11wpi och då borde ju det här mönstret funka http://www.ravelry.com/patterns/library ... -heart-hat men det funkar inte att förminska den bara genom att ta bort en rapport i spetsmönstret va? Tänker på formen på stjärnan som blir upptill.
Jag kollade på mönstret nu och den minsta storleken blir nog lagom :D ska bli mitt första projekt i handspunnet garn :mrgreen:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
Jag kollade på mönstret nu och den minsta storleken blir nog lagom :D ska bli mitt första projekt i handspunnet garn :mrgreen:
Vilken söt modell! Första projektet i handspunnet - whoosch :app: :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
Vilken söt modell! Första projektet i handspunnet - whoosch :app: :vågen:
Har kommit en bit på väg nu, men undrar om den blir för stor ändå :hmm: dessutom är jag osäker på om garnet räcker :roll: så jag undrar om jag ska ta bort en rapport av mönstret ändå?
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:Har precis lyssnat på senaste avsnittet av stickpodden, blev lite förälskad i gradient pullover, http://www.ravelry.com/patterns/library ... pullover-2 klurar på färger, tyckte det va lite kul med en annorlunda baströja.
Snyggt! Jag lärde mig spinna enbart för att kunna göra sådana garner, fast helt utan skarv då. Det är skitsnyggt tycker jag :tumup:
Jag tror egentligen inte jag gillar sådana garner, eller den här typen av randning, men ibland måste man ju testa något nytt. Tror den hade kunnat vara snygg i lila eller grönt (de färger jag alltid väljer)
Jättesnygg! Jag som allt väljer massa färg blev sugen på en i grå-mörkgrå-svart. :love:
Av Ponyo
hörnsten skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:Har precis lyssnat på senaste avsnittet av stickpodden, blev lite förälskad i gradient pullover, http://www.ravelry.com/patterns/library ... pullover-2 klurar på färger, tyckte det va lite kul med en annorlunda baströja.
Snyggt! Jag lärde mig spinna enbart för att kunna göra sådana garner, fast helt utan skarv då. Det är skitsnyggt tycker jag :tumup:
Jag tror egentligen inte jag gillar sådana garner, eller den här typen av randning, men ibland måste man ju testa något nytt. Tror den hade kunnat vara snygg i lila eller grönt (de färger jag alltid väljer)
Jättesnygg! Jag som allt väljer massa färg blev sugen på en i grå-mörkgrå-svart. :love:
Och jag blev galet sugen på den i rosa.
Rosa verkar vara min nya färg.
Synd bara att jag inte passar i det.
mly skrev:Jag såg den i gråskala, va superfin så med, å rosa låter också underbart, jag gillar rosa.
Kul att det va fler som gillade den kal på denna?
Jag har precis beställt ett nystan 100-farbspiele och tänkt mig en kortärmad tunika i den stilen. (Blir ju svårt att sticka ärmar eftersom det garnet innehåller varje nyans en gång bara, så det vår bli holkärm.)
Användarens profilbild
Av Mosan
mly skrev:Bild
Bild
Bild
Kanske. Jag har visat dessa bilderna förut, men jag har verkligen fastnat för dessa garner trots att jag inte ens provat dem.
Det blir skitsnnyggt tror jag!
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
mly skrev:Jag såg den i gråskala, va superfin så med, å rosa låter också underbart, jag gillar rosa.
Jag har precis beställt ett nystan 100-farbspiele och tänkt mig en kortärmad tunika i den stilen. (Blir ju svårt att sticka ärmar eftersom det garnet innehåller varje nyans en gång bara, så det vår bli holkärm.)
:kamera:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag har inte fått garnet än, men jag har beställt den här färgställningen:
Bild
Jag tror jag beställde ett 450g-nystan, som alltså då är ca 1200m (har jag för mig) som går från den ena färgen till den andra.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Bild
Jag tror jag beställde ett 450g-nystan, som alltså då är ca 1200m (har jag för mig) som går från den ena färgen till den andra.
Coolt!
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Bild
Coolt!
Snyggt!!!
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?