Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:Jag är lite orolig att den är för tight över armen på mig. Fortsätter den att vara lika smal hela vägen eller kompenserar ökningarna så det blir större eftersom? Det är trångt att få igenom handen nu.
Den är smal hela vägen. Tog du en större storlek på ärm än på kroppen?
Nej jag stickar samma men jag kanske kan antingen öka nu till en storlek större jag har ju inte kommit så långt eller gå upp i stickstorlek från 3,75 till 4. Känns som att det blir fastare nu när det är så smalt. :hmm:
Dumt nog har jag fäst alla trådar efter hand så det blir småknepigt att repa. Då får jag nog börja om med nytt garn.
Jobbigt :?
Jag gick upp ganska så rejält i storlek. Men jag stickade också en första ärm som blev för liten (allra först)
Det underlättar ju om man stickar med rätt stickstorlek från början. :duh: Var helt säker på att jag bytt. Men sen låg muddarna en vecka. Ja ja, själva mudden känns okej så jag klipper av den och börjar om.
Användarens profilbild
Av Marion
Ponyo skrev:Angående smal vs smal steek.

Jag resonerade så här. Dels vill jag inte slösa garn, dels inte sticka alltför mångas maskor per varv, men jag vill inte heller ha en himla massa extra "fladder" kvar när den är uppklippt. Och då känns 5 extra maskor helt perfekt. En mittenmaska, en på var sida att zick-zacka i, och en extra på var sida om den. Fler behöver man inte.
Tack, då nöjer jag mig med fem maskor.
Användarens profilbild
Av melon
Marion skrev:
Mosan skrev:
melon skrev::lol: Du är ju för söt! :loving:
:iagree:
:rodna: Jag kan bara inte bestämma mig och så har jag inte orkat leta reda på min rundsticka som finns någonstans på balkongen sedan allt garn flyttade ut dit i vinter :oops:. Och så det här med steek, jag undrar precis som Berit, ska man ha en smal eller en bred steek?
Du ska nog ta in garnet från balkongen igen om du har tänkt att använda det. Det finns ett par insekter som gärna bor i ull och äter av det :whut: och jag antar att de lättare hittar dit om det ligger ute.
Användarens profilbild
Av Marion
melon skrev:
Marion skrev:... och så har jag inte orkat leta reda på min rundsticka som finns någonstans på balkongen sedan allt garn flyttade ut dit i vinter :oops:.
Du ska nog ta in garnet från balkongen igen om du har tänkt att använda det. Det finns ett par insekter som gärna bor i ull och äter av det :whut: och jag antar att de lättare hittar dit om det ligger ute.
Jag veeet, anledningen till att det flyttade ut dit i vinter var att det flög mal inne i lägenheten och jag hoppades att kylan skulle ta livet av eventuella ovälkomna gäster. Garnet ligger väl förpackat i flera plastpåsar och det mesta har jag redan tagit in, så förhoppningsvis har inga nya insekter hunnit bosätta sig där :whut:. Tack för påminnelsen!
Användarens profilbild
Av Majaå
Jag har virkat steek för glatta livet idag, för jag var så sjukt sugen på att prova, så nu har jag klippt upp ärm- och halshål och sytt axelsöm. Det är så roligt att jag ångrar att jag inte vågade mig på denna tidigare i år! (För nu vill jag mest fixa i trädgården...)
Användarens profilbild
Av Majaå
Mosan skrev:Det underlättar ju om man stickar med rätt stickstorlek från början. :duh: Var helt säker på att jag bytt. Men sen låg muddarna en vecka. Ja ja, själva mudden känns okej så jag klipper av den och börjar om.
Har du samma storlek nu som när du stickade på själva kroppen?
Senast redigerad av Majaå den tis maj 07, 2013 00:09, redigerad totalt 2 gång.
Av Ponyo
Majaå skrev:
Mosan skrev:Det underlättar ju om man stickar med rätt stickstorlek från början. :duh: Var helt säker på att jag bytt. Men sen låg muddarna en vecka. Ja ja, själva mudden känns okej så jag klipper av den och börjar om.
Det är många som haft problem med att ärmarna är väldigt trånga.
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
Majaå skrev:
Det är många som haft problem med att ärmarna är väldigt trånga.
Nu har jag ökat ganska mkt från mudden och under ca 4 cm ökade jag vartannat - var tredje varv upp till storlek ca xl. Jag har M på den övriga tröjan och det känns lagom.
Jag undrar hur liten tröjan skulle bli om jag stickade på rekommenderad stickstorlek enligt mönstret. :roll:
Användarens profilbild
Av Majaå
Mosan skrev: Nu har jag ökat ganska mkt från mudden och under ca 4 cm ökade jag vartannat - var tredje varv upp till storlek ca xl. Jag har M på den övriga tröjan och det känns lagom.
Jag undrar hur liten tröjan skulle bli om jag stickade på rekommenderad stickstorlek enligt mönstret. :roll:
Behöll du muddarna i strl M? Bör jag välja en större storlek direkt, kanske, eller är muddarna öka trånga?
Av Ponyo
Majaå skrev:
Mosan skrev: Nu har jag ökat ganska mkt från mudden och under ca 4 cm ökade jag vartannat - var tredje varv upp till storlek ca xl. Jag har M på den övriga tröjan och det känns lagom.
Behöll du muddarna i strl M? Bör jag välja en större storlek direkt, kanske, eller är muddarna öka trånga?
Muddarna är trånga, tycker jag. Och jag har riktigt smala händer och handleder. Iaf i jämförelse med resten.
Användarens profilbild
Av Majaå
Ponyo skrev:Muddarna är trånga, tycker jag. Och jag har riktigt smala händer och handleder. Iaf i jämförelse med resten.
Ok, jag har ju ganska stora händer, så en XL i början då kanske? Stickar du M, Ponyo?
Av Ponyo
Majaå skrev:
Ponyo skrev:Muddarna är trånga, tycker jag. Och jag har riktigt smala händer och handleder. Iaf i jämförelse med resten.
Ok, jag har ju ganska stora händer, så en XL i början då kanske? Stickar du M, Ponyo?
Jag stickar en L, och är en L. Och på stickor 4 dessutom.
Jag la upp 56 maskor. Men gjorde en öppen uppläggning och stickar mudden allra sist. Har nämligen dessutom extra långa armar.

Jag tog den färdigstickade delen och vek till en lagom stor mudd av den och räknade. Det blev 56 maskor.
Användarens profilbild
Av Mosan
Majaå skrev:
Användarens profilbild
Av melon
Majaå skrev:
Jag håller med Ponyo, jag har också smala handleder och tycker ändå de var trånga. Jag stickade en S fast lade upp till en L i ärmen.
Användarens profilbild
Av Majaå
Marion skrev:
Mosan skrev:
melon skrev::lol: Du är ju för söt! :loving:
:iagree:
:rodna: Jag kan bara inte bestämma mig och så har jag inte orkat leta reda på min rundsticka som finns någonstans på balkongen sedan allt garn flyttade ut dit i vinter :oops:. Och så det här med steek, jag undrar precis som Berit, ska man ha en smal eller en bred steek?
Wow vilka fina färger du har köpt! Måste man begränsa sig till 13 färger egentligen? Jag är bra sugen på att ta in fler färger på ärmarna, men det blir kanske för galet? Har du hittat rundstickan än? :wink:
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?