Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ponyo skrev:
tuviluvis skrev:Ponyo: visst är det du som ibland stickar med två trådar malabrigo för att få det lite tjockare? Behövs de två snurras ihop för att det inte ska synas i det färdigstickade, eller är det bara att sticka på? :)

Vad blir det ung för maskantal på 10 cm med två trådar?
Japp, det är jag :tumup:
Jag tvinnar inte mitt, utan föredrar att sticka det dubbelt. Kan gå hem och mäta, men jag brukar ta stickor 3-3,5 beroende på vad jag stickar.
Kanon, tack! :tumup:
melon skrev:
tuviluvis skrev:
tuviluvis skrev:Jag är lite sugen på att köpa boken fearless fair isle knitting, http://www.amazon.com/gp/aw/d/1600853277

Tycker det verkar vara flera fina mönster i den.

Någon som någon erfarenhet av den eller liknande? Är det bu eller bä? :wink:
Puffar min fråga :wink:
Jag snabbkollade lite på ravelry när jag såg din fråga (för där kan man få upp boken och bilder på alla projekt) men det var inte så mycket inlagt. Jag älskar fair isle mönster men har ingen bok så jag kan inte riktigt yttra mig...
Hmm, jag får nog köpa boken och undersöka närmare, tror jag :wink:

För att fortsätta med att peppra er med frågor :D så tror ni att malabrigo passar att sticka mönster i?
Av Ponyo
tuviluvis skrev:
melon skrev:
tuviluvis skrev:
tuviluvis skrev:Jag är lite sugen på att köpa boken fearless fair isle knitting, http://www.amazon.com/gp/aw/d/1600853277

Tycker det verkar vara flera fina mönster i den.

Någon som någon erfarenhet av den eller liknande? Är det bu eller bä? :wink:
Puffar min fråga :wink:
Jag snabbkollade lite på ravelry när jag såg din fråga (för där kan man få upp boken och bilder på alla projekt) men det var inte så mycket inlagt. Jag älskar fair isle mönster men har ingen bok så jag kan inte riktigt yttra mig...
Hmm, jag får nog köpa boken och undersöka närmare, tror jag :wink:

För att fortsätta med att peppra er med frågor :D så tror ni att malabrigo passar att sticka mönster i?
Beror nog på mönster. Vissa av deras färger är helt galet flammiga. I och med att de är handfärgade.
gurkan skrev:Ponyo - eller någon annan. :lol: Malabrigo Merino Worsted - hur sticksigt är det?
Inte alls sticksigt. Noppar gör det dock, men det går ju att fixa
Björklöv skrev:
gurkan skrev:Ponyo - eller någon annan. :lol: Malabrigo Merino Worsted - hur sticksigt är det?
Fast när du säger inte alls, vad jämför du med då? Malabrigo Lace är det enda garn med ull i som inte kliar på mig. Allt annat jag känt på sticks. /Extremkänslig
Av Ponyo
Björklöv skrev:
Inte sticksigt alls. Däremot tycker jag att lace är snäppet mjukare. Men det är marginellt (jag tycker tex att den vita är mjukast, sen den ljusrosa. Den cerisa och mörkare blå är minst mjuka) :hellu:
Ponyo skrev:
Björklöv skrev:
Inte sticksigt alls. Däremot tycker jag att lace är snäppet mjukare. Men det är marginellt (jag tycker tex att den vita är mjukast, sen den ljusrosa. Den cerisa och mörkare blå är minst mjuka) :hellu:
Vad bra att ni tycker samma! :tumup:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:
Björklöv skrev:
Vad bra att ni tycker samma! :tumup:
Malabrigo-proffset! :urule: Fast det här med att olika färger är olika mjuka, det upplever jag med våra handdukar och badlakan, vi har lite olika uppsättningar, men det är samma på alla, de röda är mjukare än de blå (och jag jämför med de som kommer från samma fabrikat...)
Av gurkan
Jag började på en mössa igår kväll men gav faktiskt upp. Man skulle skicka mönster. Först stick en rät, en avig, en rät i samma maska. Sen sticka tre tillsammans rätt, vridet. Och så varvet ut. På stickor 6. Hello?! Hur sjutton fixar man det? Jag orkade ett par tre stycken, sen gav jag upp.

Idag ska jag till garnaffären och köpa merinogarn till koftan. :vågen:
gurkan skrev:
Björklöv skrev:
Fast när du säger inte alls, vad jämför du med då? Malabrigo Lace är det enda garn med ull i som inte kliar på mig. Allt annat jag känt på sticks. /Extremkänslig
Jag är också känsligt mot ull som kliar, och har precis hittat ett nytt favoritgarn (tror jag). Abuelita merino worsted heter det och är helt ljuuuuvligt mjukt! Jag har stickat en tröja till min dotter och håller på att sticka en tröja till mig själv nu, men än så länge är inget använt så jag vet inte om det noppar eller inte.
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?