Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Okej, nu har jag en fråga till! Bör jag blocka koftan innan jag klipper?
Jag kommer blocka orkneyn innan jag syr och klipper den. Så alla trådar får en chans att hamna rätt.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Okej, nu har jag en fråga till! Bör jag blocka koftan innan jag klipper?
Jag kommer blocka orkneyn innan jag syr och klipper den. Så alla trådar får en chans att hamna rätt.
:tumup:
Då börjar jag på ärmarna nu istället. Var sugen på och se hur den ser ut som kofta!
Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
Mosan skrev:Jag tänkte ha en liten mudd på 2 cm. Sen hade jag tänkt klippa upp den och sätta knappar men vet inte om det passar med dessa fickorna.
Har en smakfråga till. Har inte så mkt garn kvar men funderar på om det kan vara snyggt och göra såhär från armbågen och ner på ärmen:
http://www.ravelry.com/patterns/library/katie-8/people
/quote]
Det tror jag skulle bli supersnyggt! Längden är bra, jag håller med Melon där. Och fickorna är skitsnygga, jag vill se dem på riktigt igen. Sådär såg de inte ut sist. ;-)
Ha ha nej då var det en stor knöl. :lol:
Tack!
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
:tumup:
Då börjar jag på ärmarna nu istället. Var sugen på och se hur den ser ut som kofta!
Visst blir man nyfiken!
Användarens profilbild
Av Grönöga
Har sådan stickabstinens men är så förbaskat sur på min uppifrån och ner kofta. Måste repa upp allt jag stickat, det var inte mycket kvar på den.. :gaah:

Har stickat ett kvadratiskt mönster med lyfta maskor på fram och bakstycken och så ärmarna slätstickade. Men när jag skulle börja på en ärm för att se om garnet verkligen skulle räcka insåg jag att i och med de lyfta maskorna drar ihop en aning så är de slätstickade ärmarna mycket vidare och rynkar sig i ärmhålen :x Nu låter det fullkomligt logiskt men när jag började så tänkte jag såklart inte på det :duh:

Hur ska jag tänka när jag lägger upp den igen? Tidigare har jag delat upp maskorna så det blir 1/6 per ärm, 2/6 fram och 2/6 bak. Och sedan ökat i raglan"sömmarna" vartannat varv. Ska jag behålla fördelningen på maskorna men bara öka vart tredje varv? Eller dela upp maskorna så det blir 1/8 per ärm från början?

Hjälp mig att tänka!
Användarens profilbild
Av Grönöga
Grönöga skrev:Har sådan stickabstinens men är så förbaskat sur på min uppifrån och ner kofta. Måste repa upp allt jag stickat, det var inte mycket kvar på den.. :gaah:

Har stickat ett kvadratiskt mönster med lyfta maskor på fram och bakstycken och så ärmarna slätstickade. Men när jag skulle börja på en ärm för att se om garnet verkligen skulle räcka insåg jag att i och med de lyfta maskorna drar ihop en aning så är de slätstickade ärmarna mycket vidare och rynkar sig i ärmhålen :x Nu låter det fullkomligt logiskt men när jag började så tänkte jag såklart inte på det :duh:

Hur ska jag tänka när jag lägger upp den igen? Tidigare har jag delat upp maskorna så det blir 1/6 per ärm, 2/6 fram och 2/6 bak. Och sedan ökat i raglan"sömmarna" vartannat varv. Ska jag behålla fördelningen på maskorna men bara öka vart tredje varv? Eller dela upp maskorna så det blir 1/8 per ärm från början?

Hjälp mig att tänka!
:help: !!
Användarens profilbild
Av Mosan
Nu ligger äntligen min kofta på blockning under bäddmadrassen. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska klippa upp den och göra en kofta. Den är fasligt varm så jag tror jag använder den mer om det är en kofta.
Användarens profilbild
Av Mosan
Nu är det bara några tryckknappar kvar! :vågen:
Bild

Lägger till fickan
Bild
Senast redigerad av Mosan den lör maj 04, 2013 12:45, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Mosan
glis skrev:
Mosan skrev:Nu är det bara några tryckknappar kvar! :vågen:
Bild
Vilka fina fickor! (resten också, men de var ju underbara. Funkar lika bra här som på Melons tunika!)
Ja det blev riktigt bra med fickorna! Känner mig riktigt nöjd med koftan.
Användarens profilbild
Av Majaå
Jättefin kofta, Mosan! Både så fina fickor och underbar färg!
Användarens profilbild
Av Mosan
Tack allihop! :D
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?