Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clavinova
På min manduca har jag problem med att vadderingen hamnar utanför själva axelbandet på höger sida, väldigt obekvämt och jag vet inte riktigt hur jag ska få till så att vadderingen inte glider iväg? Har försökt flytta spännet som håller ihop axelbanden till olika nivå men får inte riktigt till det... Nån som har tips? Om ni förstår hur jag menar att det blir, annars får jag fota...
Användarens profilbild
Av Emor
Fota gärna!

På min manduca var jag tvungen att flytta spännet beroende på om jag bar på mage eller rygg för det hamnade fel annars för mig, och struntade jag i det blev jag antingen strypt eller så gled dom bort för mig, axelbanden.
Har provat flytta spännet lite till men inte provat vad som händer om jag använder den med bebis i. Ska be sambon fota om den gör på samma sätt nu.
Bumsesmamma, det blir så när jag har den vanligt, med bebisen på magen, spänner jag åt hårdare blir det bara mer fel. Ska som sagt försöka få till foto om jag inte löst det!
Vad bra att jag såg den här tråden. Jag hade hoppats att de åtgärdat problemet på de nya modellerna......men det har de alltså inte? Jag bär inte i manduca, men sambon har gjort det. Våra första två barn bärs inte längre då de blivit 4- och 5 år, men vi väntar nummer tre till sommaren och sambon behöver en ny sele. Manduca passar honom jättebra, men däremot så hade vi just axelbandsproblemet du beskriver och ingen riktig höjdare. Har hört att många andra haft samma problem. Hmmm, hade tänkt satsa på en manduca igen, men nu blev jag tveksam. Kanske åka och titta på en för att se om de gjort någon förändring. Har du en "gammal" eller en ny TS?
LillaGrodan skrev:Vad bra att jag såg den här tråden. Jag hade hoppats att de åtgärdat problemet på de nya modellerna......men det har de alltså inte? Jag bär inte i manduca, men sambon har gjort det. Våra första två barn bärs inte längre då de blivit 4- och 5 år, men vi väntar nummer tre till sommaren och sambon behöver en ny sele. Manduca passar honom jättebra, men däremot så hade vi just axelbandsproblemet du beskriver och ingen riktig höjdare. Har hört att många andra haft samma problem. Hmmm, hade tänkt satsa på en manduca igen, men nu blev jag tveksam. Kanske åka och titta på en för att se om de gjort någon förändring. Har du en "gammal" eller en ny TS?
Min är begagnad, vet inte riktigt hur gammal den är.
Användarens profilbild
Av Disaia
Jag har det nyaste modellen. Jag vet inte om jag förstår hur ni menar, det är inte ett problem jag har haft. Men om man drar åt spännena uppe på axlarna (vilket jag inte har behövt göra) så kan jag föreställa mig att "översta delen" av banden skulle kunna glida under själva spännremmen. Men inte där vadderingen sitter. Vadderingen börjar högre upp på axeln, och där sitter spännremmen fast i axelbandet.

Svårt att förklara, hoppas det gick att fatta...
Användarens profilbild
Av Disaia
Bild
På den här bilden ser man axelbandet bra. Det är den nya modellen. Det är alltså från spännet och ner som det svarta bandet inte sitter fast i det beiga axelbandet.
Clavinova skrev:
LillaGrodan skrev:Vad bra att jag såg den här tråden. Jag hade hoppats att de åtgärdat problemet på de nya modellerna......men det har de alltså inte? Jag bär inte i manduca, men sambon har gjort det. Våra första två barn bärs inte längre då de blivit 4- och 5 år, men vi väntar nummer tre till sommaren och sambon behöver en ny sele. Manduca passar honom jättebra, men däremot så hade vi just axelbandsproblemet du beskriver och ingen riktig höjdare. Har hört att många andra haft samma problem. Hmmm, hade tänkt satsa på en manduca igen, men nu blev jag tveksam. Kanske åka och titta på en för att se om de gjort någon förändring. Har du en "gammal" eller en ny TS?
Min är begagnad, vet inte riktigt hur gammal den är.
Kan vara så att de rättat till problemet då. Såg att de skrev att de gjort små justeringar bland annat vad gäller axelremmarna på den nya varianten. Ska åka och titta på en. Vi köpte vår första till första barnet och han föddes -07. Vet inte när den nya modellen kom.
Disaia skrev:Jag har det nyaste modellen. Jag vet inte om jag förstår hur ni menar, det är inte ett problem jag har haft. Men om man drar åt spännena uppe på axlarna (vilket jag inte har behövt göra) så kan jag föreställa mig att "översta delen" av banden skulle kunna glida under själva spännremmen. Men inte där vadderingen sitter. Vadderingen börjar högre upp på axeln, och där sitter spännremmen fast i axelbandet.

Svårt att förklara, hoppas det gick att fatta...
Det som hände (i alla fall på vår gamla) var att de svarta remmarna som sitter ovanpå vadderingen och som bröst-nackremmen är fäst vid gled av vadderingen när man drog åt bröst-/nackspännet. Vadderingen följde så att säga inte med. Jätteirriterande.
Disaia skrev:Bild
På den här bilden ser man axelbandet bra. Det är den nya modellen. Det är alltså från spännet och ner som det svarta bandet inte sitter fast i det beiga axelbandet.
Det är alltså remmen som nu knäpper i nacken eller på bröstet som skapar problemet (Det syns inte på bilden). Drar man åt den så glider den svarta remmen av vadderingen då den inte är fastsydd i vadderingen.
Användarens profilbild
Av Clavinova
Precis som LillaGrodan beskriver det. Har testat flytta spännet så högt upp det bara går nu, men som sagt inte testat bära än.
Användarens profilbild
Av Disaia
LillaGrodan skrev:
Det är alltså remmen som nu knäpper i nacken eller på bröstet som skapar problemet (Det syns inte på bilden). Drar man åt den så glider den svarta remmen av vadderingen då den inte är fastsydd i vadderingen.
Aha, jag tror jag fattar! Det verkar inte kunna hända på den nya modellen, nej. Svarta bandet är fastsytt i beiga på flera ställen.

Har alltid banden korsade när jag bär på magen, men vid ryggbärning gör jag ju ryggsäcksvarianten och det funkar utmärkt.
Disaia skrev:
LillaGrodan skrev:
Aha, jag tror jag fattar! Det verkar inte kunna hända på den nya modellen, nej. Svarta bandet är fastsytt i beiga på flera ställen.

Har alltid banden korsade när jag bär på magen, men vid ryggbärning gör jag ju ryggsäcksvarianten och det funkar utmärkt.
Jag har varit och tittat på den nya modellen nu, och nu är den svarta nylonremmen fastsydd på ett par ställen i vadderingen som den inte var på de gamla. Vad bra! Blir nog en sådan till sambon nu då.
Användarens profilbild
Av Clavinova
LillaGrodan skrev: Jag har varit och tittat på den nya modellen nu, och nu är den svarta nylonremmen fastsydd på ett par ställen i vadderingen som den inte var på de gamla. Vad bra! Blir nog en sådan till sambon nu då.
Smart! Jag funderar annars på att sy fast den om det behövs.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?