Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Jag har stickat för långt! :duh: Om jag hade läst mönstret i tid hade fram och bakstycke varit klar för länge sen. :oops:
Fan!
Attans! Men hur långt?
Typ 10 cm :hide:
Av Ponyo
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Jag har stickat för långt! :duh: Om jag hade läst mönstret i tid hade fram och bakstycke varit klar för länge sen. :oops:
Fan!
Attans! Men hur långt?
Surt! Bäst är kanske ändå att repa upp?
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
Fan!
Attans! Men hur långt?
Det går ju att göra den längre också och börja med armhålet nu. Den är 8 cm för lång, mätte nu.
Eller repa några cm och låta resten vara, har ingen lust att göra om partiet med tre färger.
Av Ponyo
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
Fan!
Attans! Men hur långt?
Det går ju att göra den längre också och börja med armhålet nu. Den är 8 cm för lång, mätte nu.
Eller repa några cm och låta resten vara, har ingen lust att göra om partiet med tre färger.
Nej, huvva! Det förstår jag. Tror den hamnade under ärmhålan på min. Men jag stickar en stoooor.
Användarens profilbild
Av SaraLj
SNYGGT Melon!!!!!!!!!!!! :love: :love: :love:

Jag tror att jag har en psykologisk spärr, jag verkar inte vilja bli klar. Alla delar ligger där och är jättefärgglada och fina men mina fingrar verkar vara omöjliga att övertala att sätta ihop dem. :x
Ja, ja snart kommer väl inspirationen tillbaka...
Användarens profilbild
Av melon
SaraLj skrev:SNYGGT Melon!!!!!!!!!!!! :love: :love: :love:

Jag tror att jag har en psykologisk spärr, jag verkar inte vilja bli klar. Alla delar ligger där och är jättefärgglada och fina men mina fingrar verkar vara omöjliga att övertala att sätta ihop dem. :x
Tack! :heart:

Jag hade lite brist på tid, och lite samma känsla som du. Därför låg min kofta utan att få uppmärksamhet på drygt en vecka. Jag känner igen den för den brukar komma när jag ska göra klart projekt som det ligger stora förväntningar i från min sida. Jag ville ju så gärna att denna koftan skulle bli sådär underbar som jag tänkt mig. Tänk om jag monterar och fäster knappar... och så är den inte det?

Jag brukar försöka tänka på att det enda som är värre än en eventuellt misslyckad kofta är en helt perfekt kofta som ligger i ett hörn och skäms, ofärdig och oanvänd. Klart den måste få en chans och göras klar! :vågen:

Nu vet jag inte alls om du känner likadant, men kanske.
Användarens profilbild
Av SaraLj
melon skrev:
SaraLj skrev:SNYGGT Melon!!!!!!!!!!!! :love: :love: :love:

Tack! :heart:

Jag hade lite brist på tid, och lite samma känsla som du. Därför låg min kofta utan att få uppmärksamhet på drygt en vecka. Jag känner igen den för den brukar komma när jag ska göra klart projekt som det ligger stora förväntningar i från min sida. Jag ville ju så gärna att denna koftan skulle bli sådär underbar som jag tänkt mig. Tänk om jag monterar och fäster knappar... och så är den inte det?

Jag brukar försöka tänka på att det enda som är värre än en eventuellt misslyckad kofta är en helt perfekt kofta som ligger i ett hörn och skäms, ofärdig och oanvänd. Klart den måste få en chans och göras klar! :vågen:

Nu vet jag inte alls om du känner likadant, men kanske.
Jo men lite så är det känns och så har jag som du väldigt lite tid till pyssel just nu.. Men nu har jag i allfall börjat....
Användarens profilbild
Av berit
Gud vad fina era koftor blir!!! :love: :love:
Roligt att de blir så olika men ändå lika med olika färger.

Jag har stickat båda ärmarna upp till minskningarna ska börja. Tänkte steeka, men det tar emot att komma igång med det. Är det bara att lägga upp typ 5 maskor (eller behövs det fler?) på var sida om ärmarna och sticka dessa randiga/rutiga och sedan göra minskningarna innan/efter steeken? Det låter ju för lätt för att vara sant!?
Användarens profilbild
Av melon
berit skrev:Gud vad fina era koftor blir!!! :love: :love:
Roligt att de blir så olika men ändå lika med olika färger.

Jag har stickat båda ärmarna upp till minskningarna ska börja. Tänkte steeka, men det tar emot att komma igång med det. Är det bara att lägga upp typ 5 maskor (eller behövs det fler?) på var sida om ärmarna och sticka dessa randiga/rutiga och sedan göra minskningarna innan/efter steeken? Det låter ju för lätt för att vara sant!?
Så lätt är det! Jag brukar markera steeken med en tråd på varke sida för att verkligen ha koll på var den är, när det är många färgbyten som på Orkneyn så är det lätt att ibland bli lite förvirrad.
Användarens profilbild
Av Majaå
Apropå steek, har ni gjort en steek mellan framstyckena efter avmaskning för halsen också eller stickade fram och tillbaka? Vill helst undvika aviga varv, men har å andra sidan aldrig använt steek förut, så jag vet inte vad som är görbart.
Användarens profilbild
Av melon
Majaå skrev:Apropå steek, har ni gjort en steek mellan framstyckena efter avmaskning för halsen också eller stickade fram och tillbaka? Vill helst undvika aviga varv, men har å andra sidan aldrig använt steek förut, så jag vet inte vad som är görbart.
Jag gjorde steek där med, efter avmaskningsvarvet. Enda gången jag stickade fram och tillbaka var längst uppe på axlarna ett par varv.
Användarens profilbild
Av Majaå
Ok! Tack snälla för snabbt svar, det här är min bästa sticktid, nu kan jag fortsätta! Stilla i huset, stilla därute, lite skön musik, en kopp thé och en härlig stickning. Mmm.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?