Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Limpo
Är det lättare att sticka på sidan än tex uppifrån och ner (eller tvärs om)? Tänker på ärmarna och sånt, jag har ju bara stickat typ filtar och mössor.
Användarens profilbild
Av Fryle
Limpo skrev:Är det lättare att sticka på sidan än tex uppifrån och ner (eller tvärs om)? Tänker på ärmarna och sånt, jag har ju bara stickat typ filtar och mössor.
Jag tycker att allt som eliminerar eller åtminstone minimerar monteringsbehovet underlättar. Att sticka uppifrån och ner eller sidledes är då bättre än nerifrån och upp.
Av Lejoninnan
Mja, men som den supertjocka koftan jag länkade till där man stickar allt i ett stycke, nerifrån, upp och ner igen, och bara syr under ärmen är ju jättelätt. Håller med om att allt som minskar montering underlättar... Sedan föredrar jag själv att sticka i tjockt garn för det går så rasande fort.

Är nyfiken på 5-timmars koftan som nämndes, kan ni länka?
Användarens profilbild
Av melon
Limpo skrev:Är det lättare att sticka på sidan än tex uppifrån och ner (eller tvärs om)? Tänker på ärmarna och sånt, jag har ju bara stickat typ filtar och mössor.
Jag tycker det är lättare att få allt lagom stort då, ärmar är lättare att prova ut rätt längd på osv.
Användarens profilbild
Av Limpo
Nu blev det så att jag köpte ett mönster från marks och kattens (http://www.marks-kattens.se/stickat/mon ... roja-kofta), där man stickar bak-och framstyckena för sig nerifrån och upp. Den som lever får se om jag lyckas!
Nästa gång tänkte jag försöka mig på samma tröja men sticka själv kroppen på rundsticka och sen armarna för sig, då slipper man ju sömmen på var sida om kroppen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?