Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Limpo
Jag är sugen på att ge mig på min första kofta/tröja. Gärna randig. LÄTT att göra är ganska viktigt då jag mest stickat filtar och mössor tidigare.

Har letat lite på drops och järbo men tycker att det är lite svårt att veta vad som är lätt och vad som är lite svårare.
Har ni några bra tips?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag gillar ju att sticka barnkoftor i ett stycke, uppifrån och ned. Så skönt att slippa sömmar, både för barnet och för mig som stickar, och lätt att sticka randigt. :tumup:

Har tyvärr dålig koll på en bra, kortfattad beskrivning så här på rak arm, men det kanske ngn annan har? :D
Användarens profilbild
Av Snurrfian
5 timmars kofta finns ju, även om den är för små barn så kan man använda grövre garn eller öka lite extra... ;)
Användarens profilbild
Av Limpo
Tack alla, vilka bra förslag! Det blir nog alldeles säkert något av dem =)
Drömmen är att kunna sticka en mysig och varm ullkofta med spetsig huva. Får öva lite först!
Användarens profilbild
Av Limpo
Om jag inte vill ha knappar utan ra den över huvudet, hur gör man då?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Mitt favoritmönster alla kategorier: Googla på "incredible custom fit raglan". Mät barnet (eller dig själv) sticka provlapp, räkna efter tydliga instruktioner, börja sticka! :)
Användarens profilbild
Av marmite
Jag bad MLY här på forumet sticka en kofta till Ingrid, det var jättelätt :lol:

Tassar ändå för jag hoppas att en dag ha tid att sticka någonting till henne. Som det är nu är jag glad om jag får duscha två gånger i veckan...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?