Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Låg sömnlös inatt och kom på att jag ju faktiskt har en bra gore tex-skaljacka som jag inte använder för att den är lite för stor, men som skulle passa perfekt som bärjacka. Så nu är planerandet i full gång! Typiskt nog funkar ju inte sökningen, för det här ämnet borde väl ha diskuterats förut?

Hur har ni som sytt egna paneler till befintliga jackor gjort? Jag orkar inte mecka med att byta dragkedja, utan tänkte nog sätta knappar på insidan av jackan och göra knapphål på panelen. Sen antar jag att det är fiffigt med dragsko längst ner så att bebisfötterna blir skyddade från drag. Men hur lång borde panelen vara? Och bredden? Någon som gjort med huva? Tänker att det borde vara praktiskt.

Är det förresten möjligt att på något relativt lätt sätt att göra något slags hål på ryggen för att kunna ryggbära också? Jag har ju aldrig sett en bärjacka på riktigt, så jag vet ju liksom inte riktigt hur de fungerar. Dela med er av alla tips, misstag och idéer, gärna bilder också, så ska vi se om jag kan ro detta lilla projekt i hamn innan bärskyddet blir för varmt :roll:
isbl skrev:Men hur hålls panelen/tyget på plats? Den har någon form av huva också, va?
Av vanthållarna :tumup:

På med jackan, sen på med panelen. Knäpp vanthållare nr 1. Sen knäpper jag längst ned på jackan, så högt upp jag kan. Sen en vanthållare till. Har ingen huva alls.
Ponyo skrev:
isbl skrev:Men hur hålls panelen/tyget på plats? Den har någon form av huva också, va?

På med jackan, sen på med panelen. Knäpp vanthållare nr 1. Sen knäpper jag längst ned på jackan, så högt upp jag kan. Sen en vanthållare till. Har ingen huva alls.
Ok! Så lite som en kombination av bärskydd och bärjacka då...? Med min takt på att färdigställa projekt är det här kanske mer rimligt. Men lite sugen är jag allt på att göra en ryggöppning :) Ingen som prövat?
isbl skrev:
Ponyo skrev:

Ok! Så lite som en kombination av bärskydd och bärjacka då...? Med min takt på att färdigställa projekt är det här kanske mer rimligt. Men lite sugen är jag allt på att göra en ryggöppning :) Ingen som prövat?
Jag kommer göra på min vinterjacka. Men den är så tacksam, för den har sömmar på precis rätt ställen.
Ponyo skrev:
isbl skrev:
Ponyo skrev:

Jag kommer göra på min vinterjacka. Men den är så tacksam, för den har sömmar på precis rätt ställen.
Och vad är rätt ställen? :oops:
isbl skrev:
Ponyo skrev:
isbl skrev:
Ponyo skrev:

Och vad är rätt ställen? :oops:
Som ett T
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?