Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
kvarnkvik skrev:Jag har tappat sticklusten helt sen jag började spinna :roll: Men rätt vad det är får jag väl sätta igång igen, för stashen växer ju :lol:
Mitt dilemma med spinnandet. Jag har ju ingen stash, för jag köper bara garn till aktuella projekt. Om jag ska färga och spinna garn, så måste jag ha ett projekt för det. Men jag tycks bara gilla stora projekt. :whut:
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har tappat sticklusten helt sen jag började spinna :roll: Men rätt vad det är får jag väl sätta igång igen, för stashen växer ju :lol:
Mitt dilemma med spinnandet. Jag har ju ingen stash, för jag köper bara garn till aktuella projekt. Om jag ska färga och spinna garn, så måste jag ha ett projekt för det. Men jag tycks bara gilla stora projekt. :whut:
Du måste ju skaffa spinnrock ju :this: Jag har en fläta BFL/Cashemere/Silke här som jag tror du skulle gilla :mums:
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
Du måste ju skaffa spinnrock ju :this: Jag har en fläta BFL/Cashemere/Silke här som jag tror du skulle gilla :mums:
Jo. Fast jag fick mig en törn när mitt garn var så trist att sticka med.
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
Har du tvinnat det till tvåtrådigt? Jag tycker att mina fluffar upp sig jättemycket i tvinningen
Användarens profilbild
Av glis
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
Har du tvinnat det till tvåtrådigt? Jag tycker att mina fluffar upp sig jättemycket i tvinningen
Och när man blötar ner det och dänger det i dörren. Men mitt första hekto som är det första jag försökt sticka i är också lite stelt. Men det är ganska övertvinnat också, får jag bara bort den vanan så... och det ser ut att vara bättre redan på andra hektot.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:
glis skrev:Ponyo, hur coolt vore det inte med garnaffär! Men jag tror att 50 nyanser av grått kommer förlora med tiden. Dessutom kommer du ju inte bara sälja grått väl?
Nej. 50 nyanser av grått är inte seriöst alls. Och jag skulle sälja allsköns färger.
Och jag drömmer om att sälja egenfärgad ull.
Har du kollat in Viveka Skantz?
http://www.vikangarn.se/
Av Ponyo
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
glis skrev:Ponyo, hur coolt vore det inte med garnaffär! Men jag tror att 50 nyanser av grått kommer förlora med tiden. Dessutom kommer du ju inte bara sälja grått väl?
Nej. 50 nyanser av grått är inte seriöst alls. Och jag skulle sälja allsköns färger.
Och jag drömmer om att sälja egenfärgad ull.
Har du kollat in Viveka Skantz?
http://www.vikangarn.se/
Nej, hennes har jag inte sett. Jag tänker hilltopcloud i USA. Eller tant koftas underbara färger.
Av Ponyo
Aborre skrev:Hur avslutar man en rätstickad tröja utan att den korvar sig om man vill undvika resår ?
Jag har stickat ett varv avigt, sen kanske2,5 cm räta igen, sen vikt in den kanten och sytt fast den.
Kan ta kort om du vill.
Av Ponyo
Aborre skrev:
Ponyo skrev:Det blev ett snabbt blogginlägg så jag fick upp bilderna:
http://bubbisgarden.wordpress.com/2013/ ... stickning/
Tack! Det låter onekligen som ett alternativ, blir kanten markerad på något sätt? Tröjan jag stickar är en rätt gles sommartröja..

Sen funderar jag på ärmarna, vill ha lite kortare men jag vet inte om jag vill ha till armbågen, strax under eller strax över. Alla dessa val :roll:
Provsticka? :D
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:
Ponyo skrev:
Aborre skrev:
Ponyo skrev:Det blev ett snabbt blogginlägg så jag fick upp bilderna:
http://bubbisgarden.wordpress.com/2013/ ... stickning/
Tack! Det låter onekligen som ett alternativ, blir kanten markerad på något sätt? Tröjan jag stickar är en rätt gles sommartröja..

Sen funderar jag på ärmarna, vill ha lite kortare men jag vet inte om jag vill ha till armbågen, strax under eller strax över. Alla dessa val :roll:
Provsticka? :D
Jaa, det blir nog så. Jag tror det kommer sluta med strax under armbågen, men samtidigt så brukar jag bli irriterad över att tröjor korvar sig i armvecket. Jag kanske ska vara modig och bestämma över armbågen :hmm:
2 centimeter kortare än min Shalom? Då slipper du korvet :lol:

Bild
Av Ponyo
Jag går och funderar lite på denna:
Bild

Tänkte använda garnet från en upprepad vit tröja. Men jag tänkte färga garnet.
Men nu är det stora frågan. Vilken färg.
Jag vill ju helst ha en grå väst. Men det vore roligt att färga med något annat än svart eller grått.
Maken röstar på en höstligt grön färg.

Jag är grisrosa i hudtonen. Så jag passar bäst i kalla färger.
Men jag vill minnas att jag absolut inte passar i en kall grön. :hmm:

Har ni några färgtips?
Turkost gillar jag inte. Limegrönt avskyr jag.
Gult är roligt. Men det passar jag inte i.
Rosa är fint. Men det passar jag inte i.

Ahh! :hopmad:
Dessa val.

Det kommer nog sluta med grått :hide:

[tänker högt]
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Jag går och funderar lite på denna:
Bild

Jag vill ju helst ha en grå väst. Men det vore roligt att färga med något annat än svart eller grått.

Har ni några färgtips?

Dessa val.

[tänker högt]
Grått tycker jag är snyggast i naturgrå färg, alltså med ull från ett grått får :wink: Det är svårt att färga fram en snygg grå.

Jag tänker blek petrol, med kanske lite dragning mot grått, men det är ju jag det. Jag älskar petrol. Det skulle du passa i.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Jag går och funderar lite på denna:
Bild

Har ni några färgtips?

Dessa val.

[tänker högt]
Grått tycker jag är snyggast i naturgrå färg, alltså med ull från ett grått får :wink: Det är svårt att färga fram en snygg grå.

Jag tänker blek petrol, med kanske lite dragning mot grått, men det är ju jag det. Jag älskar petrol. Det skulle du passa i.
Nej, petrol ger mig magont. :lol:

Håller med om den grå.
Fast min gråfärgade malabrigo blev ovanligt lyckat spräcklig.

Kanske ska färga i en brungrön ändå. Så jag kan ha den till mina kläder.
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?