Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
ClaraSofia skrev:
Ponyo skrev:Jag har försökt lura in Clara från Clara stickar in hit. Får se om hon kommer. :lol:
Yes, jag har hittat hit! Är imponerad av den här sticktråden, den är ju jättelång! Måste finnas massor av inspiration :). Jag hittade en länk till sjalbarngruppen på ravelry också, och insåg direkt att jag måste sticka ett bärskydd :).
Det har jag tänkt med. Men jag stickade en bärtröja som jag hoppas kunna använda lite mer nu.
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Du kommer ju få snyggaste webshoppen i Sverige Ponyo! :app:
Nej, skomakarens barn du vet :oops:
Kolla bara på bloggen. Noll formgiveri.
Make it simple men med style!
Ponyo skrev:
ClaraSofia skrev:
Ponyo skrev:Jag har försökt lura in Clara från Clara stickar in hit. Får se om hon kommer. :lol:
Yes, jag har hittat hit! Är imponerad av den här sticktråden, den är ju jättelång! Måste finnas massor av inspiration :). Jag hittade en länk till sjalbarngruppen på ravelry också, och insåg direkt att jag måste sticka ett bärskydd :).
Det har jag tänkt med. Men jag stickade en bärtröja som jag hoppas kunna använda lite mer nu.
Åh, en stickad bärtröja! Har du någon länk till den du gjort? Vad heter du på ravelry?

Måste också peppa inför att du ska öppna webshop! Det kommer bli toppen, har förstått att du jobbar med något inom grafisk formgvning så då har du ju den biten fixad redan.
Av Ponyo
ClaraSofia skrev:
Ponyo skrev:
ClaraSofia skrev:
Åh, en stickad bärtröja! Har du någon länk till den du gjort? Vad heter du på ravelry?

Måste också peppa inför att du ska öppna webshop! Det kommer bli toppen, har förstått att du jobbar med något inom grafisk formgvning så då har du ju den biten fixad redan.
Jag ska fixa fram bild :lol:
Stickade en lite större polotröja av ett upprepat projekt. Garnet räckte inte, så jag fick göra en konstig randning. Gjorde ett hål fram för barnhuvud.

Finns på ravelry, kallar mig Bubbi, men har inte lagt upp något på länge.
Av Ponyo
Ska färga den svart. För snygg är den inte.
Bild
Hade även tänkt sticka en halskrage till Bo som ska gå att knäppa fast i knapparna på tröjan (och sätta fler tryckknappar så den inte blir så sladdrig)
Ponyo skrev:
Maddemoa skrev:Här är resultatet av det seriösa sticklägret :loving: . Stickade inte hela sjalen där men gjorde den i stort sett färdig.
Bild
Det är en Desirée, http://www.ravelry.com/patterns/library ... in-swedish
Jättefin! :app:
Jag brukar inte gilla spräckliga garner. Men denna blev snygg!
Jag är inte helt nöjd med hur färgerna hamnade i sjalen men det är inte jag som ska ha den och den var snyggare draperad runt halsen :tumup:
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Du kommer ju få snyggaste webshoppen i Sverige Ponyo! :app:
Nej, skomakarens barn du vet :oops:
Kolla bara på bloggen. Noll formgiveri.
:lol: Vi har bara trasiga möbler, en och en halv möbelrenoverare bor det här hemma..

Hurra för webbshop och sedan butik irl! :vågen:

Och vaddå östermalmskärring, i ett förhållande stöttar man varandra, nu är det väl inte riktigt samma sak men jag har ju försörjt med studiebidrag så att maken kunde dra igång sitt företag utan lön.. Men man vill ju att den andra så långt det är möjligt ska kunna följa sina drömmar och jobba med något som den mår bra av :heart:

Grått & Färgglatt, Inte bara grått? Malabrigo och även annat, Gillar 50 nyanser av grått! :lol:
Ponyo skrev:Ska färga den svart. För snygg är den inte.
Bild
Hade även tänkt sticka en halskrage till Bo som ska gå att knäppa fast i knapparna på tröjan (och sätta fler tryckknappar så den inte blir så sladdrig)
Jag är jätteimponerad! Tror det skulle vara toppen med en halskrage till Bo, även om den såg mindre sladdrig ut på bilden på Instagram där ni hade den på er. Den här ska jag helt klart inspireras av framåt hösten! Funderar på hur vi ska klä oss då, och hur mycket som går att göra själv. Största problemet är ju regn, och det är svårt att sticka vattentätt tyvärr... :P
Av Ponyo
ClaraSofia skrev:
Ponyo skrev:Ska färga den svart. För snygg är den inte.
Bild
Jag är jätteimponerad! Tror det skulle vara toppen med en halskrage till Bo, även om den såg mindre sladdrig ut på bilden på Instagram där ni hade den på er. Den här ska jag helt klart inspireras av framåt hösten! Funderar på hur vi ska klä oss då, och hur mycket som går att göra själv. Största problemet är ju regn, och det är svårt att sticka vattentätt tyvärr... :P
Du syr säkert med. Mitt senaste påfund, som jag är grymt nöjd med, var fasligt enkelt. Sydde en panel, i samma höjd som dragkedjan på jackan. Tog två vanthållare. Satte panelen för Bo, knäppte jackan nertill (med panelen innanför), och knäppte upptill med vanthållarna. Satt som en smäck. Går att göra med vinterpanel med. Eller med regntåligt tyg.
Av Ponyo
glis skrev:Ponyo, hur coolt vore det inte med garnaffär! Men jag tror att 50 nyanser av grått kommer förlora med tiden. Dessutom kommer du ju inte bara sälja grått väl?
Nej. 50 nyanser av grått är inte seriöst alls. Och jag skulle sälja allsköns färger.
Och jag drömmer om att sälja egenfärgad ull.
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?