Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Majaå
Flottering??? Vad är det? Och ja, du har rätt att det roliga har börjat efter resåren, jag kan inte slita mig från stickningen! Nu ångrar jag bara att jag inte tog en roligare färg i inslaget i resåren...
Användarens profilbild
Av Majaå
melon skrev:Jag har virkat innan klipp idag, testade en ny teknik. Efter klipp hände det som jag befarade, de långa flotteringarna hade inte fångats upp av den virkade smygmaskkanten. Så nu är kanterna sicksackade också :lol:
Och heja, vad snabbt det går! Så spännande att din Orkney snart är färdig! (Och kanske du har tips på bra virkningar sedan?)
Användarens profilbild
Av melon
Majaå skrev:Flottering??? Vad är det? Och ja, du har rätt att det roliga har börjat efter resåren, jag kan inte slita mig från stickningen! Nu ångrar jag bara att jag inte tog en roligare färg i inslaget i resåren...
Flottering är en lång tråd som hänger på baksidan av ett tyg, alltså den färgen som löper på baksidan.
Användarens profilbild
Av melon
Majaå skrev:
melon skrev:Jag har virkat innan klipp idag, testade en ny teknik. Efter klipp hände det som jag befarade, de långa flotteringarna hade inte fångats upp av den virkade smygmaskkanten. Så nu är kanterna sicksackade också :lol:
Och heja, vad snabbt det går! Så spännande att din Orkney snart är färdig! (Och kanske du har tips på bra virkningar sedan?)
Mitt tips är att inte virka för jag fick ändå sy på maskinen efter att jag klippt :lol:
Användarens profilbild
Av Majaå
Hu, vad rolig den är att sticka, jag kommer inte i säng på kvällarna :-) Men jag har en fundering, då jag inte riktigt gillar den mintgröna: visst var det Ponyo som ville klippa bort den? Blir den bättre när de andra färgerna kommer till ovanför?
Av Ponyo
Majaå skrev:Hu, vad rolig den är att sticka, jag kommer inte i säng på kvällarna :-) Men jag har en fundering, då jag inte riktigt gillar den mintgröna: visst var det Ponyo som ville klippa bort den? Blir den bättre när de andra färgerna kommer till ovanför?
Jag gillar fortfarande inte det partiet. Däremot funkar den ljusa gröna bra i övriga partier. Det är bara den jag inte gillar.
Användarens profilbild
Av Majaå
Ok, om du skulle gjort det igen, skulle du valt en annan färg då och i så fall vilken? Funderar på att göra den omvänd och byta den gula mot någon ljusbrungrå ton.
Användarens profilbild
Av Mosan
Majaå skrev:Ok, om du skulle gjort det igen, skulle du valt en annan färg då och i så fall vilken? Funderar på att göra den omvänd och byta den gula mot någon ljusbrungrå ton.
Om du inte gillar den ljusa, ta en av de mörkare brunaktiga som botten.
Av Ponyo
Majaå skrev:Ok, om du skulle gjort det igen, skulle du valt en annan färg då och i så fall vilken? Funderar på att göra den omvänd och byta den gula mot någon ljusbrungrå ton.
Jag skulle göra den i gilt och cinnamon :tumup:
Användarens profilbild
Av Marion
Ponyo skrev:
Skulle mönstret synas då? De är väl beige båda två? Jag har bara gilt hemma så jag kan inte jämföra med cinnamon, men jag stickade en provlapp med två olika blåa garner och trots att den ena var klart ljusare syntes mönstret knappt när jag var klar :notworking: . Jag orkar inte fota ikväll, men jag kan lägga upp en bild imorgon.

Jag har köpt lite garn, jag upptäckte häromdagen min LYS har Felted Tweed till superbra pris, men de hade inte alla färger hemma. Jag tänkte också göra en egen variant och byta ut några färger, men när jag väl hade kommit hem visade sig att jag hade köpt nästan bara mörka garner, så jag gick tillbaka och beställde ett par ljusa till som förhoppningsvis kommer snart.

Stickar ni alla med 3,5mm eller 4mm stickor? Jag gjorde min provlapp med 2,5mm och den blev tjock och härlig :loving:. De hade en provlapp som var stickad med större stickor i LYSen och den var alldeles tunn och sladdrig, jag kan inte påstå att jag blev sugen på att välja större stickor precis :? .
Av Ponyo
Marion skrev:
Ponyo skrev:
Skulle mönstret synas då? De är väl beige båda två? Jag har bara gilt hemma så jag kan inte jämföra med cinnamon, men jag stickade en provlapp med två olika blåa garner och trots att den ena var klart ljusare syntes mönstret knappt när jag var klar :notworking: . Jag orkar inte fota ikväll, men jag kan lägga upp en bild imorgon.

Jag har köpt lite garn, jag upptäckte häromdagen min LYS har Felted Tweed till superbra pris, men de hade inte alla färger hemma. Jag tänkte också göra en egen variant och byta ut några färger, men när jag väl hade kommit hem visade sig att jag hade köpt nästan bara mörka garner, så jag gick tillbaka och beställde ett par ljusa till som förhoppningsvis kommer snart.

Stickar ni alla med 3,5mm eller 4mm stickor? Jag gjorde min provlapp med 2,5mm och den blev tjock och härlig :loving:. De hade en provlapp som var stickad med större stickor i LYSen och den var alldeles tunn och sladdrig, jag kan inte påstå att jag blev sugen på att välja större stickor precis :? .
Tänkte också det först, men det fältet skulle nog vara lite diskret. För både den på ärmen och magen syns mönstret marginellt. Annars skulle jag ta en av dem och den mörkare bruna. Skulle nog sticka ett litet test först.
Jag behövde 4:or, för jag stickar väldigt hårt i flerfärg.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag stickar resåren på 3 och resten på 3,75
Användarens profilbild
Av Majaå
Ponyo skrev:
Tack för tipset, det blev bra! Störde mig lite på det partiet, så repade upp och gjorde om. Nu har jag ju inte orginalgarnet, men ungefär samma färger, fast lite klarare för det mesta. Men just här gillade jag det bättre i en nedtonad version (motsv guilt och cinnamon). Men nu får jag sluta sitta uppe på kvällarna, för det går bara baklänges med felstickandet... :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Elinea skrev:Här kan ni se min Orkney: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 54f9554f73. Jag lyckas inte få in bilden direkt i inlägget tyvärr. Den är helt klar förutom att det saknas knappar men jag vet inte vad jag vill ha för knappar.
Superfin :love: :love:

Jag ska ha träknappar i min. Har du några alternativ eller vet du inte alls?
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?