Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

solängel skrev:Avslutade min montego i fredags. Lite missnöjd med mönstret, faktiskt. Sjalen blev ju fin, inget fel på det, men jag hade tillräckligt med garn enligt mönstret och stickade på ett halvt nummer mindre stickor bara för att vara på den säkra sidan. Men trots att jag spann mer garn räckte det inte till. Uddkanten formligen åt garn, ju! Fick avsluta två varv efter bladspetsen.

Och så tyckte jag att det var irriterande att mönstret inte gick jämnt upp i udden. För det där nätbrynjemönstret i transition chart, näe, det var inte snyggt. Frihandade ihop en egen variant.

Bilderna finns i kameran, sjalen bor numer hos svärmor som fyllt 75.

Och så har jag börjat på en Groove till sambon i växtfärgat tvåtrådigt ullgarn. Lite tunnare än i mönstret, men hittills ser det bra ut. Krapprot på mellangrått och gul lök på mörkgrått, orange och grönt, alltså. Ska väl fixa en bild på den också.
Skulle vara kul att veta hur du har ändrat den :) Jag är snart klar med ledtråd 4 och känner att mitt garn nog inte kommer räcka till så jag var in till Kristianstad idag för att handla mer men så var butiken stängd :siishah: Inte okej!!! :Hahaa: Får se om jag kan handla på torsdag...
Snurrfian skrev:Fem timmars koftan är väldigt enkel! http://kyrkkaffe.libris.se/?p=734
Ang sockor så skulle jag nog göra spirlasockor som man kan använda betydligt längre tid eftersom man inte gör någon häl! :D Hälar och jag är inte heller helt överrens, den enda gången jag lyckades göra en bra häl så gjorde jag den för tidigt och foten blev alldeles för kort... :lol:
Tack! Jag ska kolla in den.
Kanske tittar jag in igen om jag behöver hjälp...
Trulsamin skrev:
solängel skrev:Avslutade min montego i fredags. Lite missnöjd med mönstret, faktiskt. Sjalen blev ju fin, inget fel på det, men jag hade tillräckligt med garn enligt mönstret och stickade på ett halvt nummer mindre stickor bara för att vara på den säkra sidan. Men trots att jag spann mer garn räckte det inte till. Uddkanten formligen åt garn, ju! Fick avsluta två varv efter bladspetsen.

Och så tyckte jag att det var irriterande att mönstret inte gick jämnt upp i udden. För det där nätbrynjemönstret i transition chart, näe, det var inte snyggt. Frihandade ihop en egen variant.

Bilderna finns i kameran, sjalen bor numer hos svärmor som fyllt 75.

Och så har jag börjat på en Groove till sambon i växtfärgat tvåtrådigt ullgarn. Lite tunnare än i mönstret, men hittills ser det bra ut. Krapprot på mellangrått och gul lök på mörkgrått, orange och grönt, alltså. Ska väl fixa en bild på den också.
Skulle vara kul att veta hur du har ändrat den :) Jag är snart klar med ledtråd 4 och känner att mitt garn nog inte kommer räcka till så jag var in till Kristianstad idag för att handla mer men så var butiken stängd :siishah: Inte okej!!! :Hahaa: Får se om jag kan handla på torsdag...
Jag gjorde första hålvarvet, fast med omslagsökningar även vid spetsarna på blommönstret (förståeligt?) och sedan räta maskor tillbaka från avigsidan, sedan kunde jag börja direkt med uddspetsen.
Användarens profilbild
Av tweed
Vad tycker ni om den här kombon? Jag köpte drops :heart: you när de hade en tjock variant i våras, tror jag att det var. Det var tänkt till kofta till mig, men när jag hade köpt det ångrade jag ganska snabbt att jag tog en så mesig färg, så jag har funderat på att kombinera med någon annan färg för att pigga upp det lite. Nu hittade jag Debbie Bliss chunky tweed på rea och chansade på den mörkare färgen på bilden. När jag la härvorna bredvid varandra tyckte jag att de passade perfekt, men nu är jag mer osäker :?

Bild
kvarnkvik skrev:Vad tycker ni om den här kombon? Jag köpte drops :heart: you när de hade en tjock variant i våras, tror jag att det var. Det var tänkt till kofta till mig, men när jag hade köpt det ångrade jag ganska snabbt att jag tog en så mesig färg, så jag har funderat på att kombinera med någon annan färg för att pigga upp det lite. Nu hittade jag Debbie Bliss chunky tweed på rea och chansade på den mörkare färgen på bilden. När jag la härvorna bredvid varandra tyckte jag att de passade perfekt, men nu är jag mer osäker :?

Bild
Jag tycker att det är :love:
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
melon skrev:
Trulsamin skrev:Jag tycker också att de passar fint ihop :tumup:
:iagree:
Instämmer i kören! Riktigt snyggt.
Vad bra, då litar jag på er :D
Ska bara sticka klart en viss annan kofta först :roll: Det är jättelånga varv med mönsterstickning...
Användarens profilbild
Av MuuM
Trulsamin skrev:Min rockefeller är äntligen klar :vågen:

Bild
Jättefin! Jag funderar på en sån jag med.
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag är också besviken på Montegon. Nätbrynjemönstret var fult och jag stickar förlängningen. Men den gillar jag inte heller. Tror faktiskt jag ska repa upp den.
MuuM skrev:Jag är också besviken på Montegon. Nätbrynjemönstret var fult och jag stickar förlängningen. Men den gillar jag inte heller. Tror faktiskt jag ska repa upp den.
Skönt att höra att det är fler som inte gillar nätbrynjedelen, lite av den anledningen har jag valt att göra del fem (nätbrynje delen blir inte lika bred), samt så tycker jag sjalen ser bättre ut med del fem, än del fyra direkt till sex. Men det blir inte många maskor stickade på Montegon, inte många maskor i något projekt alls :( , nya jobbet tar så mycket ork, men jag gillar det nya jobbet :). På måndag skall jag få pendlingstid så då kanske Montegon får följa med.
När, hur och varför blockar man?

Håller på att sticka en kofta, ska man göra blocka den efter varje gång man har tvättat den, eller är det mer inför att man ska montera den? Eller ska man inte blocka alls? Är det kanske bara sjalar som blockas? :hmm:

Och en sak till; just nu känns armarna lite hårt stickade, är detta något som kan avhjälpas med lite blockning? :wink:
Av mly
Kunde varit jag som skrivit juliusdotters inlägg, jobbet alltså, i morgon jobbar jag min sista kväll, på lördag kommer jag vara hemma till läggning för första gången på 12 dagar, jag stickar ofta vid läggningarna.

Men jag behöver också hjälp. Vad är det för skillnad på Cascade 220 Wool och cascade 220 wool heathers, nån som vet?
http://www.garnkorgen.se/index.php/cPath/492
Användarens profilbild
Av glis
mly skrev: Men jag behöver också hjälp. Vad är det för skillnad på Cascade 220 Wool och cascade 220 wool heathers, nån som vet?
http://www.garnkorgen.se/index.php/cPath/492
Jag undrade samma men tror att det är så att heathers är aningen melerat, alltså verkligen aningens, de olika fibrerna har inte exakt samma färg utan skiftar lite i förhållande till varandra medans det "vanliga" är helt enfärgat.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?