Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Jag har precis köpt en Hoppediz begagnat och knöt direkt ett omslutet kryss. Jag blev förvånad över att jag plötsligt fick en utstående svans på ryggen, inte alls som i trikåsjalen. Finns det något sätt man kan knyta knuten på ryggen på för att den inte ska stå rätt ut - tycker inte alls att det är snyggt så! Eller så kanske den tyngs ned efter ett tag också?
Användarens profilbild
Av Sarai
Beroende på hur mycket tyg du har över i svansen så tyngs den ner olika mycket. Knyter du råbandsknop eller vanlig kärringknut? Råband blir plattare eftersom ändarna kommer ut på samma ställe som de går in. Svårt att förklara utan bild..
En lite mer drastisk metod att inte få svans är att inte knyta knut utan vira båda ändrna om varandra många varv, precis som du börjar med knuten, men fler varv i stället. Det känns lite osäkert men fungerar eftersom det finns så mycket friktion i tyget. Jag har prövat att stå och hoppa en stund, men knytningen blev inte lösare ändå. Om sjalen är lång nog kan du ju alltid knyta på magen?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Om längden inte räcker till för att knyta fram på magen (då hamnar den ju under barnet och blir lite mera dold), så kan man förskjuta mitten på sjalen lite när man börjar sin knytning. Då kan man knyta i sidan istället (fast knuten blir lika stor :wink: ).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?