Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vill så gärna bära sjal med min lilleman som är en månad gammal och väger 4.5 kg. Har trikåsjal Mam Eco som jag tycker är jättebra (när det funkar). Har även en BabyBjörn som alternativ men den får jag tväront i ryggen av nästan på direkten.

Den knytningen jag får till bra är när han sitter mot mig på magen men då är huvudet fritt så då har jag ändå bara en hand fri.

Har provat med vaggan men får inte till det nå´t bra, känns liksom som om han inte får plats och det är svårt att lägga ner honom med rumpan först. Har lyckats en gång men lite för löst så jag fick stödja med handen ändå.

Några tips?
Användarens profilbild
Av Kaja
Dra åt mer... Jag var alldeles för feg med att dra åt i början och det gjorde att barnet sladdrade runt. Dra upp det ena axelbandet och stöd bebisens huvud med så blir det bättre.

Är du väldigt aktiv så skulle jag kanske redan nu fundera på att övergå till vävt. Jag gjorde det vid 1 1/2 månad ungefär, men insåg att jag borde ha gjort det lååååångt tidigare. Fast, då åkte jag förstås rutschbana med dottern på magen och var ute och gick i skogen med storebror.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Diem
Tack, ska testa det. Han blir bara så ledsen när jag försöker "knöla" ner honom i vaggan. Känns som om huvudet blir så fast också.

Vill också kunna gå med sjal i skogen : )
Användarens profilbild
Av Kaja
Skippa vaggan. x-omslut var det enda som funkade på oss. Båda barnen har blivit totalt bindgalna av att ligga ner. Inte ens på BB gick de med på det... Undrar var de har fått sin envishet ifrån?? :lol:

//Kaja
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Dra åt mer tror jag också på.. Mina barn har aldrig gillat vagga något vidare, men stoppar man in huvudet när de sitter mage mot mage så funkar det bra i alla fall :)
Fast just nu vägrar min kille att ha huvudet innanför sjalen när han är vaken, man får pilla in det när han somnat :wink:

Du har ingen möjlighet att gå på sjalträff i din närhet? Eller kanske söka rätt på en ambassadör som kan hjälpa dig på tu man hand? Ibland är det allra bästa att få lite hjälp på traven av någon som är van att knyta och som kan "trixen" :wink:
Användarens profilbild
Av Diem
Ok! Vaggan (antar omsluten kryssvagga?) är alltså lurig. Men om jag har honom på magen (omslutet kryss med ficka), hur får jag in huvudet ngnstans, det känns så snett liksom om han ska in under ett axelband.

Finns det ngn annan bra knytning?

Bor i sthlm så det finns nog mga som kan hjälpa : )

Tack för er hjälp!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Diem skrev:Ok! Vaggan (antar omsluten kryssvagga?) är alltså lurig. Men om jag har honom på magen (omslutet kryss med ficka), hur får jag in huvudet ngnstans, det känns så snett liksom om han ska in under ett axelband.
Vet inte om du fattar, men såhär ungefär:

Bild
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Min kille tvärvägrade att ha huvudet innanför axelbandet när han var vaken långt innan han kunde hålla det uppe själv, så då fick man gå där med en hand beredd som stöd. Å andra sidan somnade han alltid väldigt fort i sjalen när han var så liten, och då kan man ju peta fast huvudet.
Av kristina söderström
Jag brukar också vänta tills Lovisa somnar. Hon vägrar annars ha det innanför axelbandet (men nu behövs det inte längre när hon är 6 månader).
Brukar din son somna snabbt i sjalen? Annars blir det ju jobbigt att gå och stödja huvudet...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?