Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
glis skrev:
Fryle skrev:Fantastiskt snygg, mly! :love:
Håller med! Urtjusig. En sådan skulle jag aldrig komma undan med att ha på mig men den kommer klä dig superbra!
Tack!! Jag va lite tveksam först men jag gillar den, hoppas den kommer bli välanvänd, till ett vitt linne eller t-shirt och sandaler till sommaren hade jag tänkt, med leggings till och som på bilden blommiga leggings gör den sig inte ritkigt.
mly skrev:
glis skrev:
Håller med! Urtjusig. En sådan skulle jag aldrig komma undan med att ha på mig men den kommer klä dig superbra!
Tack!! Jag va lite tveksam först men jag gillar den, hoppas den kommer bli välanvänd, till ett vitt linne eller t-shirt och sandaler till sommaren hade jag tänkt, med leggings till och som på bilden blommiga leggings gör den sig inte ritkigt.
Den är riktigt tjusig :)

Jag kom övver 10 nystan vitt bomullsgarn som jag har börjat virka en kjol på frihand med, har kommit 20 cm och vill ha den i fullängd så det kommer väl ta ett tag men när den är färdig visar jag :)
Av mly
Trulsamin skrev:
mly skrev:
glis skrev:
Den är riktigt tjusig :)

Jag kom övver 10 nystan vitt bomullsgarn som jag har börjat virka en kjol på frihand med, har kommit 20 cm och vill ha den i fullängd så det kommer väl ta ett tag men när den är färdig visar jag :)
Spännande, ser fram emot bilder sen. Jag funderar faktiskt på en kjol till, denna va superkul att sticka, får väl se om den blir använd så kanske det kan bli en till nästa sommar.
mly skrev:Nu ska jag skryta lite här med, jag har monogamstickat och det tog en vecka, riktigt kul projekt och jag är väldigt nöjd, tror den kommer bli välanvänd till sommaren.
Bild
Bild
Superfin!
Var tvungen att visa min mamma som pratat om att sticka en kjol. :D
Får man fräckt hoppa in här och be om tips?
Jag vill sticka till min bebis. Jag har stickat blöjbyxor I ull enligt Ottobres gratismönster vilket gick bra. Utöver det har jag bara stickat typ halsdukar. Det jag efterfrågar är ett ENKELT mönster som finns gratis på nätet. Tröja, kofta, byxor, whatever. Tips?
Jag har provat att börja på sockar men fattar inte hur man gör vid hälen... Alltså, när jag skriver enkelt så menar jag enkelt :lol:
Fem timmars koftan är väldigt enkel! http://kyrkkaffe.libris.se/?p=734
Ang sockor så skulle jag nog göra spirlasockor som man kan använda betydligt längre tid eftersom man inte gör någon häl! :D Hälar och jag är inte heller helt överrens, den enda gången jag lyckades göra en bra häl så gjorde jag den för tidigt och foten blev alldeles för kort... :lol:
Avslutade min montego i fredags. Lite missnöjd med mönstret, faktiskt. Sjalen blev ju fin, inget fel på det, men jag hade tillräckligt med garn enligt mönstret och stickade på ett halvt nummer mindre stickor bara för att vara på den säkra sidan. Men trots att jag spann mer garn räckte det inte till. Uddkanten formligen åt garn, ju! Fick avsluta två varv efter bladspetsen.

Och så tyckte jag att det var irriterande att mönstret inte gick jämnt upp i udden. För det där nätbrynjemönstret i transition chart, näe, det var inte snyggt. Frihandade ihop en egen variant.

Bilderna finns i kameran, sjalen bor numer hos svärmor som fyllt 75.

Och så har jag börjat på en Groove till sambon i växtfärgat tvåtrådigt ullgarn. Lite tunnare än i mönstret, men hittills ser det bra ut. Krapprot på mellangrått och gul lök på mörkgrått, orange och grönt, alltså. Ska väl fixa en bild på den också.
mly skrev:Vad tråkig att du inte blev nöjd solängel, jag känner redan nu att den inte är helt i min stil, har precis börjat på ledtråd 4, kanske inte ens någon ide att ta upp den igen.
Sjalen är jag nöjd med, den blev fin. Men jag gillade inte mönstret. En del småsaker, som att spetsarna i de första diagrammen inte går ihop till en maska, utan slutar med tre maskor. Och så det där med att mönstret inte går jämnt upp i uddspetsen. Och nätbrynjegrejen. Det mesta kan man ju "bygga bort", men jag vill gärna kunna bara följa mönstret också. Mystery KAL är kanske inte min tekopp, för stort kontrollbehov :roll: :lol:
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?