Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej.
Har kollat lite på olika selar och är ute efter en som passar nyfödda och för smala personer. Har kikat mest på Pognaen då jag inte hört någon som inte varit nöjd med den medan Monducan är det flera smala som klagat på att den är stor och/eller skaver. Vilken tycker ni är bäst av dessa två selar för smala personer? Eller rekomenderar ni nån annan?
Mvh
Manducan passar framför allt större bärare. Jag är liten på alla håll och kanter och kan inte ha den. Skavsår är det minsta bekymret. problemet är att den inte går att dra åt ordentligt om man är smal och då avlastar den dåligt. En jättebra sele - sambon har varit en flitig användare - men passar inte små bärare.

Pognae har jag bara testat. Satt bra på mig som liten och gav fin avlastning. Beco är ofta det märke som rekommenderas små bärare. Sedan beror det ju på om du ska bära nyfödd eller inte. Är det ett barn på ett par månader så finns ju fler alternativ. Boban sitter förresten väldigt bra på mig. Vi har en 2G här hemma, men 3G ska ju gå att använda till nyfödd också.
malsaa skrev:Ja det är till en nyfödd hade jag tänkt mig. Fungerar Beco till nyfödda?
Ja, det gör de. Det finns flera olika modeller som gemini, butterflyII, deras nya soleil etc.
Vi är väldigt nöjda med vår Beco Gemeni. Vi köpte den när bebisen var ca 2 månader.
Jag är lång med smal kroppsbyggnad, sambon är lite kortare än mig och normalbyggd man. Selen sitter skönt på oss båda.
Använde en Ergo till äldsta barnet som köptes när han var ca 6 månader, jämfört med den får Becon plus för:
Enkelt att bara knäppa ihop den nertill för att få smalare sittyta och slippa krångla med en bebis insats.
Man kan korsa axelbanden när man bär fram, jättebekvämt för mig. Sambon brukar inte korsa dom.
Den har ett bra huvudstöd som ger bra stöd samt är enkelt att fälla upp och sätta fast.
Jag gillar säkerhetsspännena som kräver 2 händer för att få upp bättre än Ergons (och Pognaes) gummiband.

Minus är väl priset men om man slår ut det på antalet gånger man använder den så blir det ju inte dyrt :tumup:
Det sägs att barnet "växer ur" den fortare än vissa andra selar, det kan jag inte uttala mig om eftersom bebisen bara är 6.5 månad än så länge. Jag orkar utan problem bära henne på magen på långpromenader fortfarande i alla fall.
Pognae verkar ganska lik Ergo men eftersom jag inte har provat någon så vet jag inte säkert...Pognae har ju fördelen att man kan öppna den på barnets rygg när det är varmt ute.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?