Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Smultronbarn skrev:Jag gillar ugglor IRL, men var inte jätteförtjust fram till förra ugglebytet. Då fick jag två fina ugglemössor (en till mig och en till sonen) och blev sån här ----> :loving: :app:

Använder ni handväska eller annan väska till vardags eller fest?

Odlar ni på fönsterbräda/iträdgård/inte alls?
Kan det vara dig jag sydde ljusbrun/vita mössor till? :hmm: (Jag minns inte alla byten längre :oops: ) Fick de dig att tycka mer eller mindre om ugglor? :Hahaa:

Odlar ganska lite ute, squash och bönor. Inte så mycket på fönsterbrädan.

Använder min Kånken i stort sett alltid.
Odling: ute, i lådor och pallkragar och sånt. Och litegrann förodlas på hemsnickrad bänk utefter vardagsrumsfönstret. Bänken åker ut på förvaring igen när förodlingssäsongen är över.

Väska: Letar en optimal väska, en som är stor nog, glad nog, enkel nog och har axelrem som är såpass lång att väskan faktiskt hamnar nere i höfthöjd och inte uppe i armhålan. Och lock. Typ. Tills dess växlar jag mellan väskor-jag-irriterar-mig-på-nåt-med men som gör mig lite glad ändå. Eller proppar jackfickorna fulla.

Hänger ni helst i trädgård, skog eller stad när ni är 'ute'?
Åh nu ska jag försöka reda upp det här,
Ugglor: Helt okej varken för eller emot :D

Väskor: Skulle behöva en "fin" väska men har en rejäl handväska till vardags, däremot saknar jag även en väska/påse att få med mig handarbete när jag är iväg på grejer, jag tillbringar mycket tid och vänta på barnen när de sportar.

Odling: Har trädgård, växthus och brukar förodla inne men i år har jag inte dragit igång något förutom tre tomatplantor och en dragon planta.

Hänger mest i trädgården eller i skogen med hunden när jag inte som sagt inte måste hänga vid någon idrottshall... ;)
Gillar ugglor men kanske inte bara som prydnad....

Jag tycker om väskor använder mest ryggsäck och ibland handväska (om jag ska bära barn samtidigt), äger ingen finväska men det skulle vara kul...

Ohh, vi älskar att odla men har mycket begränsade möjligheter. Men hela lägenheten är full av egenodlade växter och vi har en massa krukor ute på vår asfalltgård där vi sätter allt från morötter till solrosor (det mesta som odlas utomhus är ettårigt men vi har en kruka med smultron som vi klarat flera år). Inne har vi ett avoccadoträd som vi drivit upp från kärna och nu är ca. 1,5 m och 4,5 år gammalt.
ellla skrev:Hur ser ni på tygblöjor/tygbindor då? Är det något som används?
Bindor har jag funderat på men aldrig kommit mig för att köpa/göra, blöjor behöver varken jag eller barnen, ;)
Använder tygbindor ibland de dagar/nätter jag blöder som allra mest och menskoppen kan behöva lite hjälp för att den blir överfull och jag inte hinner med att tömma i tid. (ursäkta om ni fick lite för mkt information) De har också fått jobba lite nu i slutet av graviditeten, men då pga risken för en plötslig nysattack vid fel tillfälle. (här lyckas jag lite bättre med att inte vara så detaljerad, va? 'stolt') Önskar att jag hade lite fler (äger tre) nu när jag snart har ett nyfött barn och en tredje anledning att använda tygbindor (ha! jag klarade sista biten också utan att vara för tydlig!).

Tygblöjor i naturmaterial gillas. :heart:
Här hemma har vi ett ordentligt lager vikisar och några ullbrallor som väntar på lillungen.
Nåt slags allt-i-ett vore ju faktiskt lite spännande att prova.. 'erkänner'
Fryle skrev:
Smultronbarn skrev:Jag gillar ugglor IRL, men var inte jätteförtjust fram till förra ugglebytet. Då fick jag två fina ugglemössor (en till mig och en till sonen) och blev sån här ----> :loving: :app:

Kan det vara dig jag sydde ljusbrun/vita mössor till? :hmm: (Jag minns inte alla byten längre :oops: ) Fick de dig att tycka mer eller mindre om ugglor? :Hahaa:

Nä det var nog inte till mig. :wink: Jag har en röd med vita prickar och en svart textiltfärgsuggla på, och sonen har en i grönt tyg med orangea ugglor på. :D

Kånken! :loving: :tumup:
Fryle skrev:

Jag fick vita mössor med bruna ugglor till båda barnen (liten använder sin flitigt) efter att min byteskompis aldrig skickade något... :-D

Jag gillar tygbindor men blöjor har vi slutat med....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?