Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
Okej.

BaBu - Bara testat med ett större barn (Alma var 6-7månader när jag köpte den och nu är den såld. Den avlastar toppenbra och är mjuk och gosig, men det blir mycket tyg och det kändes jobbigt ibland att bängla med knytningen av den.

Hug-a-bub - Smal och smidig, fickan är praktisk och den är lättknuten, fast ändarna är lite väl långa, för mig som inte är pytteliten skulle den gott kunna kapas minst en halvmeter. MEN, kanterna på den krullade sig och blev jättehårda mot halsen, det var totalt oskönt så jag stod inte ut.

Sino - Ganska lik H-a-B:en fast utan ficka. Den är jättesval, smidig att knyta och kanske lite "mjukare" än H-a-B:en. Den avlastar jättebra och det är praktiskt med mittmarkeringen (Looma-loggan). Kanterna krullar sig på Sinon också, men det stör inte alls mycket. Den har också avsmalnande ändar och det är bra, knuten blir liten.

Moby - Inte ägt, men testat nån timme här och där. Jättemjuk och gosig, ganska lik BaBu i tyget. Smidigt med avsmalnande ändar. Varmare eftersom den är tjockare, mer än så kan jag nog inte säga eftersom jag inte provat så länge.
Användarens profilbild
Av naimiez
Kristina skrev:Sino - Ganska lik H-a-B:en fast utan ficka. Den är jättesval, smidig att knyta och kanske lite "mjukare" än H-a-B:en. Den avlastar jättebra och det är praktiskt med mittmarkeringen (Looma-loggan). Kanterna krullar sig på Sinon också, men det stör inte alls mycket. Den har också avsmalnande ändar och det är bra, knuten blir liten.
Vad kostade den?
Användarens profilbild
Av Louise
Moby Wrap har ju nämnts en del. Sedan finns också Tricot-slen som påminner om Moby fast tyget är lite kraftigare, högre kvalitet (dvs klarar många tvättar bättre än vad Moby gör). Bredden på båda är cirka 50 cm. Både Moby och Tricot-slen har avsmalnade ändar men Tricot-slen har mycket längre avsmalning så det blir mindre tyg runt midjan och väldigt liten knut. Jag har inte burit liten bebis i Tricot-slen men den är väldigt mjuk och skön dock. Ett tyngre barn upplever jag att Tricot-slen klarar tyngden något bättre än Moby.

Vill man ha en stretchig variant så finns ju även Ultimate Baby Wrap. Den är supermysig med en liten bebis men räcker ju inte lika längre eftersom det är lycra i den så med ett tyngre barn blir den gungig. Som myssjal är den suverän. Jag använde den också mycket färdigknuten när barnet ska i och ur ofta (från bilen, in och göra ärenden, ut i bilen osv). Då är den suverän till ett litet barn eftersom stretchen gör det så enkelt att stoppa i barnet. I det läget tycker jag att det är stor skillnad på UBW kontra andra elastiska bärsjalar.
Användarens profilbild
Av Kristina
naimiez skrev:Vad kostade den?
Jag tror den kostade 520:- på mässan, men det egentliga priset ligger nog runt 700:- om jag inte minns helt fel (och det är inte helt omöjligt, amningshjärna... :roll:).
Användarens profilbild
Av Mia
Louise skrev:Moby Wrap har ju nämnts en del. Sedan finns också Tricot-slen som påminner om Moby fast tyget är lite kraftigare, högre kvalitet (dvs klarar många tvättar bättre än vad Moby gör). Bredden på båda är cirka 50 cm. Både Moby och Tricot-slen har avsmalnade ändar men Tricot-slen har mycket längre avsmalning så det blir mindre tyg runt midjan och väldigt liten knut. Jag har inte burit liten bebis i Tricot-slen men den är väldigt mjuk och skön dock. Ett tyngre barn upplever jag att Tricot-slen klarar tyngden något bättre än Moby.
Åh! Det låter ju som Den sjalen jag letat efter! Jag skulle verkligen vilja prova en sån! Är det ngn ide till en bebis på 8kg som mest bärs i vävd numera... :roll: Du vill inte ha en testperson Louise? :wink: Så att jag kan missionera lite mer?! Har ju redan beställt 2 sjalar till till vanner... :P Krullar sig kanterna på den? Är den overlockad eller fållad? Hur lik/olik är den cuddlyn?
Senast redigerad av Mia den lör dec 09, 2006 16:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Louise skrev:Moby Wrap har ju nämnts en del. Sedan finns också Tricot-slen som påminner om Moby fast tyget är lite kraftigare, högre kvalitet (dvs klarar många tvättar bättre än vad Moby gör). Bredden på båda är cirka 50 cm. Både Moby och Tricot-slen har avsmalnade ändar men Tricot-slen har mycket längre avsmalning så det blir mindre tyg runt midjan och väldigt liten knut. Jag har inte burit liten bebis i Tricot-slen men den är väldigt mjuk och skön dock. Ett tyngre barn upplever jag att Tricot-slen klarar tyngden något bättre än Moby.
Hur varm är Tricot slen? Upplevs den som varmare än Mobyn?
Jag måste säga, att det är så fina knytningar på bilderna med Tricot slen, den ser jätte mysig ut.
Användarens profilbild
Av SoFaD
tack för alla svar, och fler får gärna fortsätta svara :-)
Användarens profilbild
Av Louise
Mia skrev: Åh! Det låter ju som Den sjalen jag letat efter! Jag skulle verkligen vilja prova en sån! Är det ngn ide till en bebis på 8kg som mest bärs i vävd numera... :roll: Du vill inte ha en testperson Louise? :wink: Så att jag kan missionera lite mer ?! Har ju redan beställt 2 sjalar till vanner.. :P Krullar sig kanterna på den? Är den overlockad eller fållad? Hur lik/olik är den cuddlyn?
Nja, har du börjat bära din 8 mån i vävd sjal så tycker jag nog inte att det finns så stor anledning att därefter köpa en elastisk sjal, om det inte är så att man ändå vill ha den till nästa barn, då kan det ju vara mysigt även till lite större.

Vi skickar gärna till London men faktiskt så finns Tricot-slen att köpa i butiker i London, kolla www.babyhut.net under stockists där hittar du butiker och adresser. Jag är inte så hemma i London men det kanske finns någon i närheten av dig så att du kan klämma och känna!

Den är overlockad. Nu har jag inte "långtestat" Tricot-slen med upprepade tvättar och kontinuerligt bärande men min upplevelse är att den klarar användning bra. Cuddly Wrap har jag inte sett i verkligenheten så jag kan inte jämföra men om jag inte missminner mig så har jag läst att den ligger på den stretchigare delen av skalan (rätta mig gärna om jag har fel för jag är lite osäker) och det gör inte Tricot-slen, den tillhör de stadigare elastiska sjalarna.
Användarens profilbild
Av Louise
Helena skrev: Hur varm är Tricot slen? Upplevs den som varmare än Mobyn?
Jag måste säga, att det är så fina knytningar på bilderna med Tricot slen, den ser jätte mysig ut.
Tyget är ju lite kraftigare än Moby så det betyder ju också att den blir lite varmare. Å andra sidan är avsmalningen längre så man har mindre mängd tyg runt midja och höfter.

Roligt att du gillar bilderna! Jag tycker också att de är helt underbara, framförallt den som ligger på vår startsidan just nu, det är min personliga favorit.
Användarens profilbild
Av Mia
Louise skrev:Vi skickar gärna till London men faktiskt så finns Tricot-slen att köpa i butiker i London, kolla www.babyhut.net under stockists där hittar du butiker och adresser. Jag är inte så hemma i London men det kanske finns någon i närheten av dig så att du kan klämma och känna!
Åh, det ska jag kolla upp..
Senast redigerad av Mia den lör dec 09, 2006 16:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mia
Louise skrev:Ett Bebina-fan alltså, kul :D

Hoppas bara att sidan är uppdaterad så att affären verkligen har dem. Du får berätta när du har varit där.
Visade sig vara en gammal lista.. Men jag fick en skön lördagspromenad :wink: Verkar inte finnas så värst mycket sjalar i omlopp här tyvärr...
Användarens profilbild
Av Louise
Mia skrev:
Visade sig vara en gammal lista.. Men jag fick en skön lördagspromenad :wink: Verkar inte finnas så värst mycket sjalar i omlopp här tyvärr...
Aj då, tyvärr ett väldigt vanligt fenomen. Det är ju alltid trevligt att ha ett nytt mål när man är ute och promenerar :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?