Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

LiselotteM skrev:
Ponyo skrev:Mina gäss är som paisleyn i bredd.
Tack för info, Ponyo! Du råkar inte veta bredden på dem båda? Jag vet inte vad som är standard. Men min zara är lagom bred för ryggknyt, så mycket vet jag.
Kan mäta strax.
Paisleyn var 60 bred.
Jag har nog hela barnet innanför en av banorna som går över axeln (knyter omsutetkryss tror jag det heter) och då blir det ju på längden i sjalen och inte på bredden, om du fattar hur jag menar... På bredden går sjalen bara över kroppen och då går den typ till armhålorna.
Ponyo skrev:
LiselotteM skrev:
Ponyo skrev:Mina gäss är som paisleyn i bredd.
Tack för info, Ponyo! Du råkar inte veta bredden på dem båda? Jag vet inte vad som är standard. Men min zara är lagom bred för ryggknyt, så mycket vet jag.
Kan mäta strax.
Paisleyn var 60 bred.
Min skrynkliga gås är 70 bred. Den nya släta 60.
tjoffsann skrev:Jag har nog hela barnet innanför en av banorna som går över axeln (knyter omsutetkryss tror jag det heter) och då blir det ju på längden i sjalen och inte på bredden, om du fattar hur jag menar... På bredden går sjalen bara över kroppen och då går den typ till armhålorna.
Jag vill själv gärna att sjalens bredd ska räcka så att man får in bra med tyg under barnrumpan och ändå får upp tyget ända till barnets nacke. Men ser fram emot att testa rygg-gås nån dag och se om det funkar!
Uppdatering: Jag är jätteglad över min Ellevill Paisley, köpt här på sjalbarn alldeles nyss! Vete sjutton om jag egentligen tycker att den är lättare knyta än Zaran. Men snygg är den! Och tunn och sval, vilket jag letade efter. Paisleyn är ny favorit både på mage och rygg. Den är bred också, men jag hittar inte mitt måttband så jag har inte kunnat mäta vare sig den eller Zaran.

Ellevill Paisley Grasshopper på magen respektive ryggen idag:

Bild

Jag kan inte säga att jag ännu har supersnits, överlag, på att knyta fast ett spädbarn på min rygg. Ibland får jag göra om för att det blir helt tokigt och snett. Skönt att Lillen är tålmodig!

Tack till Paisley-tipsare! :tumup:
Nu sitter lillen på ryggen mest varje dag, hemmavid, när jag diskar och grejar. Slutsatsen, så här långt, är nog ändå att Ellevill Zaran -- som jag i trådstarten var lite skeptisk till -- är bäst av mina sjalar när det gäller att bära spädis på ryggen. Den har lite motstånd i tyget, ja. Men ser jag till att vara jättenoga med att tajta till tyget hela vägen funkar det jättebra, har jag kommit fram till. Double hammock är fortfarande favoriten.

Att ha plutt på ryggen rekommenderas verkligen. Underlättar när bebis inte vill ligga ner och sova utan vill vara nära, samtidigt som man t ex vill diska (det är svårt med bebis på magen, tycker iaf jag) eller om man har ett större barn som man vill kunna ägna sig åt samtidigt som man bär det mindre.

Tillägg: Samtidigt har Paisleyn, som jag skaffade mig efter tips här i tråden, blivit en storfavorit på magen. Den är skön, sval och snygg! Jag känner mig stilig i den när jag är på stan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?