Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elinea
Jag håller på med den andra ärmen nu. :tumup: Ska se till att lägga in lite bilder snart, i alla fall innan den är helt klar :lol:
Användarens profilbild
Av Grönöga
Alltså, ni inser väl att ni som ska på sticklägret hos binaem måste ha era orkneys med er :this: så vi andra får klämma och känna ordentligt!?
Användarens profilbild
Av berit
Nu har jag börjat på riktigt! Har stickat resår + två mönsterbårder på ena ärmen. Det här är banne mig det roligaste jag har stickat! Tvingade mig i säng nu, längtar tills imorn. Men var gör ni av era ungar när ni stickar? Min unge är inte road! Eller hon gillar att sticka stickor i mina ögon.. Känns ju inte så hållbart i längden ( går ju inte att läsa mönster utan ögon, annars kanske hon hade fått hållas)
Användarens profilbild
Av Mosan
Elinea skrev:Jag håller på med den andra ärmen nu. :tumup: Ska se till att lägga in lite bilder snart, i alla fall innan den är helt klar :lol:
Shit här går det undan! :siishah:
Användarens profilbild
Av Mosan
berit skrev:Nu skriver jag på mobilen så det är svårt att citera. Men tack för hjälp med bilderna! Nu körde jag som ponyo sa, med uppladdning via WordPress. Är ju ganska enkelt ju (måste bara komma ihåg att göra bilderna mindre...).

Och vad fiiint det blir det nu stickar! Mosan (?), du stickar med andra färger i resåren än originalet? Jag funderar på vilka färger jag ska köra med. Ska provsticka ikväll tror jag. (har alltså inte kommit igång än).

Roligt att se bilder!
Jag har aldrig fotodokumenterat min stickning tidigare. Känns kul att följa sin egen och andras process.
Jag har bytt ut den beigea bottenfärgen mot en brunaktig och har rosa emellan.
Användarens profilbild
Av Mosan
berit skrev:Nu har jag börjat på riktigt! Har stickat resår + två mönsterbårder på ena ärmen. Det här är banne mig det roligaste jag har stickat! Tvingade mig i säng nu, längtar tills imorn. Men var gör ni av era ungar när ni stickar? Min unge är inte road! Eller hon gillar att sticka stickor i mina ögon.. Känns ju inte så hållbart i längden ( går ju inte att läsa mönster utan ögon, annars kanske hon hade fått hållas)
Näe mina barn är inte så road de heller. Oftast stickar jag på morgonen när de ser Bolibompa och när de somnat. Sen ibland när vi sitter o ritar eller så stickar jag när det är meningen att vi ska bygga duplo. Men Puffen verkar nöjd bara jag sitter på golvet bredvid. Sen stickar jag när jag ammar men snart vill väl J pilla på garnet så då får jag väl sluta med det.
Användarens profilbild
Av Mosan
Grönöga skrev:Alltså, ni inser väl att ni som ska på sticklägret hos binaem måste ha era orkneys med er :this: så vi andra får klämma och känna ordentligt!?
Såklart!
Av Ponyo
berit skrev:Nu har jag börjat på riktigt! Har stickat resår + två mönsterbårder på ena ärmen. Det här är banne mig det roligaste jag har stickat! Tvingade mig i säng nu, längtar tills imorn. Men var gör ni av era ungar när ni stickar? Min unge är inte road! Eller hon gillar att sticka stickor i mina ögon.. Känns ju inte så hållbart i längden ( går ju inte att läsa mönster utan ögon, annars kanske hon hade fått hållas)
Jag stickar medan lilla sover. Stora bryr sig inte.
Jag brukade sticka i lekrummet medan jag höll V sällskap. Han lekte, jag stickade.
Brukar även passa på att sticka i parkleken.
Användarens profilbild
Av melon
Jag stickar när barnen äter färdigt (stora kan lätt sitta kvar i en timme och äta), sitter på toa, badar, leker ute, leker inne. Ibland plockar jag fram pyssel eller spel och så stickar jag samtidigt som jag instruerar eller spelar. När vi åker nånstans kör oftast maken och jag stickar. Sedan pendlar jag till skolan och det ger mycket sticktid, och jag stickar under alla föreläsningar. Och när jag lagar mat stickar jag!

Bild
Dante 3 år.
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag stickar med pannlampa när jag sitter inne hos killarna och väntar på att de ska somna. (stora är fruktansvärt mörkrädd just nu och vågar inte somna själv och det kan ta tid för honom att somna trots att han faktiskt ligger still och blundar så kan det ta upp till en timme). Jag stickar alltid när vi åker någonstans med bil, jag kör nästan aldrig. Jag stickar jämt när jag åker någonstans med tåg (mest stockholm då mina föräldrar bor där). Under föreläsningar stickar jag också om jag vet att det är okej för föreläsaren, eller är en distansföreläsning så att de inte ser vad jag gör. Tittar resten av familjen på film så stickar jag också. När jag tänker på det så gör jag nästan alltid något annat samtidigt som jag stickar. Jag sitter nästan aldrig ner och bara stickar....

edit: Kom på att jag kanske ska skriva att jag är klar med stickandet och redo för läsktigt klippande.... *skräckslagen* Har fottat ska bara föra över till datorn...
Användarens profilbild
Av melon
SaraLj skrev:Jag stickar med pannlampa när jag sitter inne hos killarna och väntar på att de ska somna. (stora är fruktansvärt mörkrädd just nu och vågar inte somna själv och det kan ta tid för honom att somna trots att han faktiskt ligger still och blundar så kan det ta upp till en timme). Jag stickar alltid när vi åker någonstans med bil, jag kör nästan aldrig. Jag stickar jämt när jag åker någonstans med tåg (mest stockholm då mina föräldrar bor där). Under föreläsningar stickar jag också om jag vet att det är okej för föreläsaren, eller är en distansföreläsning så att de inte ser vad jag gör. Tittar resten av familjen på film så stickar jag också. När jag tänker på det så gör jag nästan alltid något annat samtidigt som jag stickar. Jag sitter nästan aldrig ner och bara stickar....

edit: Kom på att jag kanske ska skriva att jag är klar med stickandet och redo för läsktigt klippande.... *skräckslagen* Har fottat ska bara föra över till datorn...
Tjoho vad fort det går! :app: Min har legat nästan still i en hel vecka.
Användarens profilbild
Av Mosan
SaraLj skrev:Jag stickar med pannlampa när jag sitter inne hos killarna och väntar på att de ska somna. (stora är fruktansvärt mörkrädd just nu och vågar inte somna själv och det kan ta tid för honom att somna trots att han faktiskt ligger still och blundar så kan det ta upp till en timme). Jag stickar alltid när vi åker någonstans med bil, jag kör nästan aldrig. Jag stickar jämt när jag åker någonstans med tåg (mest stockholm då mina föräldrar bor där). Under föreläsningar stickar jag också om jag vet att det är okej för föreläsaren, eller är en distansföreläsning så att de inte ser vad jag gör. Tittar resten av familjen på film så stickar jag också. När jag tänker på det så gör jag nästan alltid något annat samtidigt som jag stickar. Jag sitter nästan aldrig ner och bara stickar....

Spännande!
Jag ska provklippa på min uppifrån och ner som snart är färdig! :tumup:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Grönöga skrev:Alltså, ni inser väl att ni som ska på sticklägret hos binaem måste ha era orkneys med er :this: så vi andra får klämma och känna ordentligt!?
Ja, det måste ni verkligen!
Användarens profilbild
Av binaem
Ja minsann!!!
Användarens profilbild
Av berit
Åh, vad spännande att du börjar bli klar SaraJ! Ska bli skoj att se!

Fint Mosan med den bruna som bottenfärg. Jag körde tvärtom på min min resår. Alltså jag bytte den beiga mot en ljusare, vit är den, och har brun som mönsterfärg. Vet inte om jag är helt nöjd dock. Vi får se, jag jobbar med acceptans och förlåtande inställning till mig själv 8).

Roligt att läsa om när ni stickar. Jag lider av någon typ av stickskam tror jag. Jag känner att det inte är okej att sticka så mycket som jag vill. Stickar när jag är hemma på dagarna, istället för att plugga. Och på föreläsningar. Och på kvällen när barnet sover. Och ibland när barnet och fadern gör sakar tillsammans och jag har "vilotid". Alltså jag har ju mycket sticktid men jag skulle nog kunna sticka jämt om jag inte kände det som att jag inte gör något vettigt när jag stickar. Förstår nån vad jag menar? :hmm:
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?