Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:
Elflin skrev:
Kaffemoster skrev:Det hör ju inte hemma i den här tråden iofs, men Kumohimo är beroendeframkallande.
Attans att jag har vuxit ur åldern när man ger bort kompisarmband till halva klassen :D
Mmm.. Köpte kumihimo plattor på symässan och är helt fast!
:googlar:
Du kan få en platta av mig. :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Fick det här i ett mail, någon kanske är intresserad.
Fashion Freaks grundidé är att personer i rullstol är lika fåfänga som alla andra. Samtidigt är det närmast omöjligt att hitta snygga kläder sydda för ”sittande” former. Fashion Freaks utvecklar och tillhandahåller därför anpassade grundmönster, syinstruktioner och beskrivningar hur du anpassar färdigsydda kläder och mycket annat – allt för att passa rullstolsanvändare. Du hittar oss på www.fashionfreaks.se

I vårt nuvarande projekt har vi finansiering för att också skapa stickmönster och - instruktioner för stickade plagg som är anpassade till sittande ställning. Planerade aktiviteter för är att:
‐ skapa instruktioner/mönster för hur man stickar ollar, koftor och andra överdelar utifrån våra anpassade symönster vilket möjliggör varm klädsel med bra funktion för rullstolsanvändare;
‐ ta fram och att testa instruktioner/mönster för såväl stickade som sydda ”delar av plagg” som tillsammans med basplagg (ursprungliga eller anpassade) är enkla att ta på och av, funktionella, snygga och bekväma.

Vi söker dig som kan utveckla mönster, skriva mönsterbeskrivningar och instruktioner. Vi har en önskelista på plagg vi vill hitta sticklösningar till men är alltid öppna för bra idéer. Du jobbar hemifrån men har kontinuerliga möten med oss andra i projektet. Det är bra om du kan både vårt kontinentala sätt att sticka och det engelska systemet då vår hemsida är tvåspråkig men det är inget krav.

Vi räknar med en, person som kan jobba relativt intensivt – uppåt 20 timmar i veckan - under ett antal månader framåt men är flexibla för andra lösningar om de passar in i vår projektbeskrivning.

Hör av dig till Susanne

Skriv till susanne@fashionfreaks.se eller slå en signal till 070-515 7356
Av Ponyo
MuuM
Det låter ju spännande :app:
Synd bara att det är så förbenat trist att skriva mönster.
Jag sitter och räknar, tänker och skriver ner mitt mössmönster. Men det är så galet tråkigt :(
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:MuuM
Jag sitter och räknar, tänker och skriver ner mitt mössmönster. Men det är så galet tråkigt :(
Då är det nog inget för dig. ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Nepp. :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Undra om det kan vara något för min granne! Varifrån har du fått infon MuuM?
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Jag är också nyfiken, kommer att tänka på flera som skulle passa. Förutom mig själv då, men jag pluggade visst heltid nu :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Ett mail till Dominomaskan, Älvsjös lokalavdelning av Sticka.
Är det någon som på sina fem fingrar har koll på en webbutik där man kan få tag på både Drops Lace och Marks & Kattens acrylgarn Madrid?

Jag verkar inte ha någon tur bland de butiker jag brukar frekventera...
Kaffemoster skrev:Är det någon som på sina fem fingrar har koll på en webbutik där man kan få tag på både Drops Lace och Marks & Kattens acrylgarn Madrid?

Garnlagret.se?
hörnsten skrev:
Kaffemoster skrev:Är det någon som på sina fem fingrar har koll på en webbutik där man kan få tag på både Drops Lace och Marks & Kattens acrylgarn Madrid?

Garnlagret.se?
Ja! :vågen:
Just den färg jag ville ha av Drops Lace, fanns givetvis inte i lager - men jag har inte mer bråttom än att jag kan vänta. Dessutom kostade Lace 88 kr, mot 105 (eller 115?) i butik! Så där sparade jag ju till och (nästan) in portot. :D
Av Ponyo
Min man lobbar för att jag ska öppna egen garnbutik.
Idag kom jag på vad den skulle kunna heta:
50 nyanser av grått :fnissa:

Skämt åsido. Dels tänker jag inte öppna garnbutik. Dels skulle jag då rakt inte bara sälja grått garn :lol:
Ponyo skrev:Min man lobbar för att jag ska öppna egen garnbutik.
Idag kom jag på vad den skulle kunna heta:
50 nyanser av grått :fnissa:

Skämt åsido. Dels tänker jag inte öppna garnbutik. Dels skulle jag då rakt inte bara sälja grått garn :lol:
:fnissa: Snacka om nischad!
Av Ponyo
Lyssnar på stickpodden, avsnitt 7, och hörde precis en intressant sak. Där pratar de om en bok av Elin ek, där hon broderat "krossa patriarkatet".
Jag illustrerade just precis den texten i korsstygn som skulle tryckas på grytlappar åt Bonniers (de skulle ha dem på en releasefest). Men det var några år sedan.
  • 1
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?