Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
:app: Jag har fått prova spinna på Melons spinnrock! Det gick riktigt bra för att vara första gången och jag kedjetvinnade det. Jag hade nog inte betalt för sådant garn i en affär men som första försök duger det gott. Nu är jag extra sugen på att få igång min spinnrock där hemma.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev::app: Jag har fått prova spinna på Melons spinnrock! Det gick riktigt bra för att vara första gången och jag kedjetvinnade det. Jag hade nog inte betalt för sådant garn i en affär men som första försök duger det gott. Nu är jag extra sugen på att få igång min spinnrock där hemma.
Jag skulle säga att du underdriver din förmåga nu. Jag tycker det gick jättebra :vågen: och du fick till ett fint garn!
Användarens profilbild
Av glis
Det känns inte som om jag kan på riktigt så länge det bara är händerna som arbetar. Mina händer är lättlärda men just nu hinner inte hjärnan med och då gills det inte. Typ.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Det känns inte som om jag kan på riktigt så länge det bara är händerna som arbetar. Mina händer är lättlärda men just nu hinner inte hjärnan med och då gills det inte. Typ.
Jag tror att jag förstår precis vad du menar. Du har inte kontroll än. Det kommer :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Dorotea skrev:Kära med-spinnerskor.
Om ens man retas med en för ens spinn-iver och säger "jaha, ska du inte spinna av ditt eget hår då?".
Och sen tänker man att man ska retas tillbaks genom att faktiskt göra det. Ta en liten tuss av det hår som hamnar i borsten varje dag..

Det funkar inte. Det blir inte ret på honom. Det slår tillbaks direkt på en själv. För då kan han mynta begreppet: "Fru-garn".

Jag. Har. Gjort. Garn. Av. Mig. Själv.

Är det... normalt? :mitvit: :hide:
:Hahaa: Eeeeh... Mysigt.

Du kan få lite värmlandsull av mig om du vill (den ser ut precis som könshår) och spinna pubisgarn av det bara för att skrämma maken med om du vill. 8)
Användarens profilbild
Av melon
Dorotea skrev:
melon skrev:
Om ens man retas med en för ens spinn-iver och säger "jaha, ska du inte spinna av ditt eget hår då?".
Och sen tänker man att man ska retas tillbaks genom att faktiskt göra det. Ta en liten tuss av det hår som hamnar i borsten varje dag..

Det funkar inte. Det blir inte ret på honom. Det slår tillbaks direkt på en själv. För då kan han mynta begreppet: "Fru-garn".

Du kan få lite värmlandsull av mig om du vill (den ser ut precis som könshår) och spinna pubisgarn av det bara för att skrämma maken med om du vill. 8)
:app: :app:

Asså vad ska jag göra med mitt garn? Det är hårt och omjukt och trist och jag kan knappast göra ett plagg som jag vill gå runt och använda :roll: "Vilken fin tröja, vad är det för garn?" Eeh :shifty:
Men jag kan inte slänga det, nu när jag har gjort det. Tack och lov är det ju inte så mycket.
Sticka en väska och sedan tova?
Av Ponyo
melon skrev:

:Hahaa:
Av Ponyo
Jag såg dammtussarna alm låg som drivor i hörnen. (vi är sjuka)
Och tänkte, undra om man kan spinna garn av det? :hmm:
En kemikaliegarn.
Användarens profilbild
Av ellla

Det låter som en rolig relation tycker jag!

Samuel sparade navelludd åt mig ett tag för att jag skämtade om att han hade så mycket att jag skulle kunna spinna det...
och på normalt-biten så gjorde man ju broscher och sånt av hår förut? Virka en brosch vettja!
Användarens profilbild
Av SaraLj
Appropå hår i garnet så fick jag en gång tipset att sticka in lite av mitt eget hår i handflator på vantar och liknande för att få dem lite slitstarkare. Har aldrig testat men jag tror att det fungerar för ibland råkar jag sticka in mitt eget hår i det jag stickar (har långt grovt hår) och de partierna är nästan omöjliga att repa upp och känns mycket mer hållfasta. :-D
Användarens profilbild
Av glis
Dorotea skrev:
melon skrev:

:app: :app:

Asså vad ska jag göra med mitt garn? Det är hårt och omjukt och trist och jag kan knappast göra ett plagg som jag vill gå runt och använda :roll: "Vilken fin tröja, vad är det för garn?" Eeh :shifty:
Men jag kan inte slänga det, nu när jag har gjort det. Tack och lov är det ju inte så mycket.
Förr i tiden använde man väl tagel till att nålbinda silar till separatorn av. Det borde ju funka? SÅ har du en betydligt fräschare sil nästa gång du har separerat mjölk!
Användarens profilbild
Av tweed
Hårarbeten: https://www.google.se/search?q=h%C3%A5r ... 66&bih=620

Jag var på en hantverksmässa en gång där det stod en hårkulla som påstod sig vara ensam om det jobbet i landet. Jag frågade om jag fick ta några bilder för att visa för elever, men se, det fick jag inte, för hon ville ju inte att någon skulle sno hennes modeller. Däremot kunde jag få ta en bild på de superläskiga trosorna som hon hade gjort av hår :gomma:

Hur kan man vara hantverkare med ett så ovanligt hantverk och vilja att det dör ut med en? :hmm:

Sen är det ju ingen risk precis att alla Anderstorps grundskoleelever skulle börja göra hårarbeten, de tycker ju t o m att ull är rätt äckligt :roll: Och de är inte så hantverksskickliga av sig heller precis :lol:
Användarens profilbild
Av glis
Nu har jag spunnit halva gräsanden jag köpte förra veckan på spinnrocken som jag inte fick till det på förrän i fredags. Nu byter jag spole och hoppas att garnet blir fint som tvåtrådigt. Eller, jag byter inte nu, kl 22.15, men ni fattar...
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?