- lör apr 06, 2013 14:34
litensoetis skrev:Carolinah skrev:litensoetis skrev:Carolinah skrev:Jag SKA ha en Wompat men är SÅ osäker på storlek. Bär inte så himla mkt just nu men kan ju bli mer mot vår o sommar. L är bara ca 72-74 cm, drunknar han i en Toddler då? Kanske räcker Medium..
jag har en medium, snigel nyss fyllda 1 är 77cm lång, väger över 11 kilo och han sitter som en smäck. han har klädstorlek 80/86 nu, började använda den när han hade 74 i storlek och då gick det precis så att selen var i knävecken. han kommer sitta bra i den länge till så jag hade köpt en medium om jag var du. du vill väl ändå använda den NU och inte så att den ska passa om något/några år? 
Jag har precis beställt och betalat en Toddler. Blir så osäker, en del tycker att medium är stor o räcker gott medan andra tycker toddler funkar jättebra, till typ lika stora barn. Måtten på medium skiljer inte så mkt rrån min Boba, vill gärna ha en sele som täcker bra.
det blir säkert bra med en toddler, det är ju faktiskt inte så jättestor skillnad på måtten. och som du skrev någonstans så ville du ju att den skulle funka till våren/sommaren och det är ju ett par månader tills dess. kanske att den inte passar precis i början på sommaren men till juli/augusti kanske den precis börjar passa och då är det ju perfekt att du valde den lite större storleken för då kommer den ju räcka desto längre. var inte osäker, den kommer säkert bli jättebra! hellre en lite för stor sele för barnet kommer ju snabbt växa in i den! 
vilken färg blev det? 
Hm ja nej det skiljer ju inte då mkt. Samtidigt funderar jag på hur länge han/vi kommer orka o vilja bära, det blir säkert mer nu än sen. Kan nog hinna ändra ännu, det är ju rätt lång leveranstid. Jag beställde en Northern Lights diamond weave o så att jag främst vill ha med de blåa o lila ränderna, samt blåa band.
Har en son på 2,5 som burits i allt möjligt, just nu har vi Tula toddler WC Oscha Surya Toltec, Ellevill Zara Chocco, Oscha Starry Night Raven & Oscha Shui Long Nahua.