Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har lyckats tappa bort steeken :roll: Alltså, jag tappade markören utan att märka det och har glömt hur många maskor jag hade och nu när jag har stickat första mönstervarvet så stämmer det inte. Eller, mönsterrapporten stämmer, men steeken är för långt åt höger på ena sidan. Får nog ta och räkna lite :roll:
jobbigt!
Hoppas det rättar till sig fort.
Räknade nu, det är tre maskor mindre på högersidan till ärmen än på vänstersidan. Ok, fine, det är lätt att flytta markören. Men om jag stickar efter det kommer det inte att stämma med mönsterrapporten. Undrar var den egentliga missen ligger :hmm:
Det är egentligen det där jag gillar mest med stickning :) Klurandet :)
Mja, just nu vill jag bara att det ska flyta på. Och jag är nog mer en fuskare än en klurare :lol:
Är det den blåa tröjan? där ser man väl steeken rätt tydligt i nederkant? Du kan inte kolla uppåt från där den är?
Jo, det är lätt gjort, men maskantalet stämmer inte med mönsterrapporten. När det är tre maskor fel stämmer den, men inte om jag justerar steeken. Jag får räkna igenom om jag har missat nåt i första mönstervarvet eller om det är fel i maskantalet från början.
åh så enerverande!
Det liksom kliar i kroppen på mig även på det här avståndet...
:lol: Jag ska genast fly ungar och påskkstädning och sätta mig i en vrå och räkna, så du kan få en lugn påskafton.
Det är roligare att fundera på ditt mönster än att lyssna på svärföräldrarna som inte lyssnar på Arvid. Det är riktigt jobbigt!
Trist :|
Jag får nog sticka baklänges det första mönstervarvet, har nog missat kantmaskorna. Ev är det en m till som inte stämmer, men det är nog främst kantmaskorna som spökar.
Så skönt att veta vad som är fel!
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har lyckats tappa bort steeken :roll: Alltså, jag tappade markören utan att märka det och har glömt hur många maskor jag hade och nu när jag har stickat första mönstervarvet så stämmer det inte. Eller, mönsterrapporten stämmer, men steeken är för långt åt höger på ena sidan. Får nog ta och räkna lite :roll:
jobbigt!
Hoppas det rättar till sig fort.
Räknade nu, det är tre maskor mindre på högersidan till ärmen än på vänstersidan. Ok, fine, det är lätt att flytta markören. Men om jag stickar efter det kommer det inte att stämma med mönsterrapporten. Undrar var den egentliga missen ligger :hmm:
Det är egentligen det där jag gillar mest med stickning :) Klurandet :)
Mja, just nu vill jag bara att det ska flyta på. Och jag är nog mer en fuskare än en klurare :lol:
Är det den blåa tröjan? där ser man väl steeken rätt tydligt i nederkant? Du kan inte kolla uppåt från där den är?
Jo, det är lätt gjort, men maskantalet stämmer inte med mönsterrapporten. När det är tre maskor fel stämmer den, men inte om jag justerar steeken. Jag får räkna igenom om jag har missat nåt i första mönstervarvet eller om det är fel i maskantalet från början.
åh så enerverande!
Det liksom kliar i kroppen på mig även på det här avståndet...
:lol: Jag ska genast fly ungar och påskkstädning och sätta mig i en vrå och räkna, så du kan få en lugn påskafton.
Det är roligare att fundera på ditt mönster än att lyssna på svärföräldrarna som inte lyssnar på Arvid. Det är riktigt jobbigt!
Trist :|
Jag får nog sticka baklänges det första mönstervarvet, har nog missat kantmaskorna. Ev är det en m till som inte stämmer, men det är nog främst kantmaskorna som spökar.
Så skönt att veta vad som är fel!
mm, nu har jag sytt i ett par hjälptrådar för steeken (och sett vilken färg som hade varit snygg att kombinera bottenfärgen med) Men sticka baklänges får vänta, nu är det städning som gäller :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:Denna ska jag fundera lite på sen.
Bild

Visst skulle den pryda vilken säng som helst?
virkad?
Stickig :)
Eller stickad dårå :)
http://www.ravelry.com/patterns/library/on-the-shore
imponerande! Stickas den varje del för sig? *Inget för den monteringsovilliga*
Jag tror att mottot för denna blir "montera mera". Man gör nog varje djur och sen får man sy. Och sy. Och sy.

Fast jag ska ju först sticka klart min bebismössa. Sambon var vänlig och önskade sig en tröja i samma garn och grovlek...
Användarens profilbild
Av Fryle
Helt fantastisk filt, ellla! :love:

Mn efter att ha läst i beskrivningen
After working the animals separately they are then sewn together.
ströks den genast från listan med intressanta projekt.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Helt fantastisk filt, ellla! :love:

:whut:

Jag blir jätteimponerad av hur designern klurat ut formerna. :siishah:
Av mly
Aborre skrev:Filten var rätt magnifik, tog ett tag att inse att det var tre olika djur ihopsatta! :siishah: Vilket jobb! Att uppfinna och att sticka.

På tal om att sticka.. när man mäter medan man stickar, ska man mäta som det är, dra lite, hänga upp eller bara.. mäta kort och gott?
Jag brukar lägga det platt, typ på bordet eller golvet, vet inte om det är rätt sätt men så gör jag.
Av mly
Aborre skrev:
Aborre skrev:Filten var rätt magnifik, tog ett tag att inse att det var tre olika djur ihopsatta! :siishah: Vilket jobb! Att uppfinna och att sticka.

På tal om att sticka.. när man mäter medan man stickar, ska man mäta som det är, dra lite, hänga upp eller bara.. mäta kort och gott?
Och när jag ändå är i frågartagen så undrar jag vilka stickor ni brukar sticka raggsockor med? Alltså storlek. Och raggsocksgarn.
Ang raggsockar, jag stickar vanliuga resårstickade på stickor 4, 46maskor till mig. Använder oftast svarta fårets raggsocksgarn eller garngrossistens raggsocksgarn 80m/50g. Stickar jag med flätor brukar jag gå upp till 4,5mm.
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:

Och när jag ändå är i frågartagen så undrar jag vilka stickor ni brukar sticka raggsockor med? Alltså storlek. Och raggsocksgarn.
Det beror på vad jag stickar. Om det är vanlig rät- eller slätstickning mäter jag som det är. Om det är resår- eller flätstickning drar jag ut det lite på bredden eftersom stickningen tenderar att dra ihop sig och mäter man som det är blir det för kort. Om det är resår eller om plagget kommer sitta tajt mäter jag helst när plagget sitter där det ska, på en kropp eller så :wink:
Användarens profilbild
Av emindy
Fryle skrev:Helt fantastisk filt, ellla! :love:

Jag håller med, superläcker men jag tycker inte om att montera egentligen.
En kudde skulle man kunna göra dock :-)
Användarens profilbild
Av Elflin
Kaffemoster skrev:Det hör ju inte hemma i den här tråden iofs, men Kumohimo är beroendeframkallande.
Attans att jag har vuxit ur åldern när man ger bort kompisarmband till halva klassen :D
Mmm.. Köpte kumihimo plattor på symässan och är helt fast!
Användarens profilbild
Av Mosan
Elflin skrev:
Kaffemoster skrev:Det hör ju inte hemma i den här tråden iofs, men Kumohimo är beroendeframkallande.
Attans att jag har vuxit ur åldern när man ger bort kompisarmband till halva klassen :D
Mmm.. Köpte kumihimo plattor på symässan och är helt fast!
:googlar:
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?