Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thesten
Någon som har mönster eller andra tips på hur man gör själv? Tänker mej en lite högre variant, alltså de som går ända upp på låret. Jag kan inte sticka men ska be min mamma att sticka till barnbarnet :).
Av nano
Jag har klippt av knästrumpor (för vuxna) precis ovanför hälen och sytt på en mudd nertill av mittdelen på foten, blir jättebra och höga :)
Användarens profilbild
Av thesten
Tack för tipset :) det kan jag ju prova själv, fast jag inte kan sticka!

Tar gärna emot tips på stickbeskrivning också, om nån har, så kanske jag kan få ett par stickade åt mej också.. ;)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Sticka långa, ribbade strumpskaft - fast utan fötter då, så har du schysta benvärmare! :tumup:

Ev. att man kan få öka lite och göra dem vidare i ena änden om man har en unge med mulliga lår :loving:
Användarens profilbild
Av thesten
CrazyMagpie skrev:Sticka långa, ribbade strumpskaft - fast utan fötter då, så har du schysta benvärmare! :tumup:

Ev. att man kan få öka lite och göra dem vidare i ena änden om man har en unge med mulliga lår :loving:
Ok! :tumup: Vilket garn ska jag köpa? Det kanske funkar med flera sorter eller ska det vara merinoull?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
thesten skrev:
CrazyMagpie skrev:Sticka långa, ribbade strumpskaft - fast utan fötter då, så har du schysta benvärmare! :tumup:

Ok! :tumup: Vilket garn ska jag köpa? Det kanske funkar med flera sorter eller ska det vara merinoull?
Köp det garn du vill ha utifrån hur de ska kännas/användas! :D

Ska du ha dem utanpå innekläder/underställ till en krypbäbis är kke ett sockgarn med lite syntet i bra så att de håller för krypandet. Ska du ha dem direkt mot huden är det ju viktigare att de är mjuka och okliiga, kke bomull/bambu om de ska användas under sommaren? Eller mjuk ull om de ska användas när de är lite kyligare?
Användarens profilbild
Av thesten
Har tänkt att använda dem tillsammans med tygblöjor och det blir inomhus till våren och kanske ute till sommaren, i alla fall på uteplatsen. Alltså istället för byxor då, så de blir direkt mot huden. Han som ska ha dem kommer nog börja krypa snart.
Jag kan inget om garn, det är det som är problemet :ooops: men visst ska ylle även funka när det är varmt då det andas? Men bomull lär ju vara billigare. Bambu är han lite känslig mot, men bara om det är ren bambu. Jag får rådgöra med morsan (min), som jag tänkte skulle sticka :wink: . Har jag tur kanske hon kan göra fler :love: .
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
I så fall skulle jag kolla på mjuka, (merino)ullsgarnern i första hand, i andra hand ngt mjukt sockgarn för slitstyrkans skull, för ja - ull funkar även om det är lite varmare! :tumup:

Om du vill klämma och känna på garner är väl det bästa tipset att du går till en garnbutik nära och ber om hjälp där, utifrån vad de har att erbjuda! Garner som funkar direkt mot huden på små bäbisar borde de kunna ordna fram utan problem kan jag tycka! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?