Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Imse
Bilderna blev lite mörka, men ni ser kanske ändå..
Bild
Sätt barnet i "ryggsäcken" och korsa ändarna framtil( man behöver inte korsa, men jag tycker det är bäst)

Bild
Tag den ena änden baktill och under banets ben, sprida ut över barnets rygg och upp över til den andra axln..

Bild
Här ser ni hur tyget kommer upp under barnets ben..

Bild
Sprid tyget över barnets rygg och över til axeln.

Bild
Drag tygändarna bokom ryggen och knyt under banets rumpa, eller drag ändarna fram igjen och knyt framtil.

Bild
Färdig!
Användarens profilbild
Av Aurian
Tack! Nu fattar jag också hur man ska göra!
Fast tösen är lite lite ännu, kör med vanligt omslutet när jag bär henne på ryggen, hon somnar ju så fort hon hamnar där :lol:
Användarens profilbild
Av Ester
det är ju som ett omvänt omslut eller?
Användarens profilbild
Av Imse
Elin skrev:det är ju som ett omvänt omslut eller?
Jaaa, det bliver väl nästan det ja..
Användarens profilbild
Av miriel
Måste testa, ser skönt ut! :D
Användarens profilbild
Av Mia
Fast jag tycker det ser ut som man kan strypas... :roll:
Användarens profilbild
Av Imse
Mia skrev:Fast jag tycker det ser ut som man kan strypas... :roll:
Man måste dra lite i tyget så man inte strypas, dra det lite ner på axlarna... Man behöver ju heller inte korsa sjalen, men jag tycker det är skönast..
Användarens profilbild
Av Helena
Fast vanlig x-omslut är väl också "wiggleproof"?

Nu börjar jag fundera på en underlig knytning, kan man avsluta vanligt x-omslut rygg med en tibetansk grej fram, ifall man inte korsar eller gör knut fram, utan drar rakt bakåt, sprider ut över barnets bak och sedan gör den där tibetanvarianten fram genom att trä genom axelbanden?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Helena skrev:Fast vanlig x-omslut är väl också "wiggleproof"?

Nu börjar jag fundera på en underlig knytning, kan man avsluta vanligt x-omslut rygg med en tibetansk grej fram, ifall man inte korsar eller gör knut fram, utan drar rakt bakåt, sprider ut över barnets bak och sedan gör den där tibetanvarianten fram genom att trä genom axelbanden?
Blir det inte mycket tyg i armhålorna då? Eller vänta, nu måste jag tänka... Fram under armarna, kors/knut uppe fram, över axeln bak, ner om rumpan, fram knut på magen. Du menar alltså: fram under armarna, upp över axeln utan kors fram, bak ner på motsatt sida under rumpan och sen då? Dra upp tyget och fästa i "axelbandet" ist f att knyta på magen. Ja, varför inte?
Användarens profilbild
Av Måsen
Sara med 98+02+05 skrev:Blir det inte mycket tyg i armhålorna då? Eller vänta, nu måste jag tänka... Fram under armarna, kors/knut uppe fram, över axeln bak, ner om rumpan, fram knut på magen. Du menar alltså: fram under armarna, upp över axeln utan kors fram, bak ner på motsatt sida under rumpan och sen då? Dra upp tyget och fästa i "axelbandet" ist f att knyta på magen. Ja, varför inte?
Kan man få se en bildserie på denna när du har testat? :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Sara med 98+02+05 skrev:[ Du menar alltså: fram under armarna, upp över axeln utan kors fram, bak ner på motsatt sida under rumpan och sen då? Dra upp tyget och fästa i "axelbandet" ist f att knyta på magen. Ja, varför inte?
Ja, så menar jag. Ifall man gillar att dra tyget rakt bakåt och inte gillar att göra en knut fram, så kanske man kan avsluta x-omslutet med den där tibetanska varianten.
Men jag gillar ju knut fram, så för mig kanske den inte fyller så stor funktion. Jag vet inte heller hur det känns att ha den här tibetanska grejen fram, ifall barnet sitter lite lägre på ryggen, som det gör i x-omslut.
Användarens profilbild
Av Helena
Sara med 98+02+05 skrev:[ Du menar alltså: fram under armarna, upp över axeln utan kors fram, bak ner på motsatt sida under rumpan och sen då? Dra upp tyget och fästa i "axelbandet" ist f att knyta på magen. Ja, varför inte?
Ja, så menar jag. Ifall man gillar att dra tyget rakt bakåt och inte gillar att göra en knut fram, så kanske man kan avsluta x-omslutet med den där tibetanska varianten.
Men jag gillar ju knut fram, så för mig kanske den inte fyller så stor funktion. Jag vet inte heller hur det känns att ha den här tibetanska grejen fram, ifall barnet sitter lite lägre på ryggen, som det gör i x-omslut.
Användarens profilbild
Av Imse
Helena skrev:Fast vanlig x-omslut är väl också "wiggleproof"?
Inte för Maria, hun "hoppar" ur x-omslut, men inte wiggleproof! Maria tar sig ur x-omslut på några minutter oavsett hur hur jag drar åat sjalen, men hon kommer inte ur wiggleproof... Jag har tänkt att det kanske har något med at tyget går upp över mina axlar och inte rundt magen min, tyget kommer liksom längere upp... Ocså sitter hom mycket högere upp och ser mera..

Kan ni inte säga till när ni har provat wiggleproof?
Användarens profilbild
Av Sarai
Ahh! Nu fattar jag!

Och jag var tvungen att prova med en gång. Så nu sitter han där. Vi har precis börjat med ryggknytningar, och jag har aldrig fått till X-omslut. Däremot funkar ryggsäck, men känns lite osäkert. Denna var mycket bättre, och han sitter fortfarande så högt att han ser. Dessutom räckte hoppediz 4.6 precis till att knyta under hans rumpa. Nästa gång ska jag sprida ut tyget mer om hans rygg, men övning ger färdighet..

Mange tack Imse!
Användarens profilbild
Av Imse
Sarai skrev:Ahh! Nu fattar jag!

Och jag var tvungen att prova med en gång. Så nu sitter han där. Vi har precis börjat med ryggknytningar, och jag har aldrig fått till X-omslut. Däremot funkar ryggsäck, men känns lite osäkert. Denna var mycket bättre, och han sitter fortfarande så högt att han ser. Dessutom räckte hoppediz 4.6 precis till att knyta under hans rumpa. Nästa gång ska jag sprida ut tyget mer om hans rygg, men övning ger färdighet..

Mange tack Imse!
Så bra at du tyckte om wiggleproof!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?